3e (vroege) miskraam :(

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamaDeluxe5, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

In oktober zijn wij gestopt met de pil en in de 2e maand waren wij verrast en had ik een positieve test, helaas eindigde dit al vrij snel in een miskraam.

Vrij nuchter als we zijn, het kan iedereen overkomen. Vol goede moed verder, ronde 3 niks en ronde 4 wederom een positieve test! Helaas eindigde dit 3 dagen na de positieve test ook in een vroege miskraam.

Ronde 5 niks en nadat ik totaal geen symptomen had, toch een test gedaan en nog 1 en beide positief, helaas zojuist weer bloedverlies.

Het enige positieve aan dit verhaal is dat, ik weet dat ik zwanger kan worden, maar in de rest faalt mijn lichaam verschrikkelijk.

In een half jaar tijd 3 miskramen, ik vraag me serieus af wat ik verkeerd doe. Ik eet gezond, ik leef gezond, ik rook niet en drink af en toe eens een wijntje...

Ik vraag me af waar wij/ik de moed vandaan moet halen om positief door te gaan...

Zijn er meer meiden met zoveel miskramen in zo'n korte tijd?

2. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat jammer zeg! Ik zou toch even met een gyneacoloog contact opnemen. Miskramen gebeuren vaak, maar 3 op een half jaar tijd is wel veel. Sterke!

3. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als ik jou was zou ik naar de gynaecoloog gaan en je laten onderzoeken! Daar heb je sowieso recht op na 3 miskramen.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik adviseer je ook een doorverwijzing naar het ziekenhuis te halen en specifiek te vragen of je utrogestan zou mogen proberen. Vooral bij hele vroege miskramen wil dit nog wel eens de oplossing zijn. Niet alle gyns zijn er even gemakkelijk in helaas.

5. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Dank jullie wel!

Ik heb voor aanstaande woensdag een afspraak bij de gyn staan.
    Vanaf wanneer moet ik dat gebruiken en waar dient het voor?

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Utrogestan moet je gebruiken vanaf eisprong. Dat luistert heel nauw, je mag het echt pas de dag erna gebruiken en niet eerder. Anders voorkom je je eisprong. Utro breng je vaginaal in en het zorgt ervoor dat het hormoon progesteron hoog genoeg blijft. Bij sommige vrouwen wordt dit te vroeg afgebroken door het lichaam en daarmee heeft de zwangerschap dan ook geen kans. Het is vrij onschuldige medicatie wat je makkelijk kunt proberen onder de noemer baadt het niet dan schaadt het niet. Echter mijn gyn heeft het me nooit willen geven, maar heel veel andere vrouwen kregen het zo mee. Waarschijnlijk willen ze bij jou eerst alle testen doen, maar je kunt het proberen.

7. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het al meerdere keren gevraagd aan die van mij maar nee hoor, hij geeft het me niet. Zegt: het is niet bewezen blablabla

Word ik echt moe van... :(

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ook, daarom ben ik ook weggegaan. In Gent krijg ik dat in ieder geval zeker weten.

9. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Ik ben benieuwd, ik ken mijn gyn wel al 9 jaar, dus wellicht scheelt dat.

Ik ga de tip van de Utrogestan in ieder geval meenemen.

Ik vermoed namelijk zelf dat er echt iets mis gaat met innestelen, anders gaat het niet tot 3 keer toe mis tussen de 4 en 5 weken.

10. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    In 8 maanden tijd 3 vroege miskramen gehad. Heb me laten door verwijzen maar daar werd gezegd vette pech en vooral doorgaan met proberen. Ben toen op eigen houtje utrogestan gaan nemen en dit keer ging het wél goed! dat was in maand 9. En ik ben zondag alweer 33 weken zwanger.

11. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Gefeliciteerd en heel fijn om een positief verhaal te horen!

mag ik vragen waar je de Utrogestan vandaan hebt? Want hier heb je een recept voor nodig toch?

12. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Je kan ze online bestellen via doctoronline en ik heb ze via ivfmoeders van iemand over genomen voor een laag bedrag.

13. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Dank je wel!
    Moet je dit dan ook de gehele zwangerschap blijven gebruiken?

14. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Neehoor, er wordt gezegd de dag na de eisprong tot een week of 12. Het gaat om de innesteling.
    Ik ben na 9 weken gestopt omdat ik sinds week 6 hartstikke ziek op bed lag met hypermesis gravidarum en het niet meer kon opbrengen.

Deel Deze Pagina