Ik heb al de hele zwangerschap meer of minder last van bekkenklachten. Meestal pijn in m'n billen, stuitje en soms uitstralend naar m'n bovenbenen. Alleen sinds eind vorige week heb ik er iets nieuws bij gekregen, en daar word ik niet echt vrolijk van. M'n liezen en onderkant/kruis gaan steeds meer pijn doen. Een stekende zeurende pijn en vannacht kon ik bijna niet draaien zonder te kermen.. zo'n zeer deed het. Toevallig is de kleine nu ook aan het indalen, dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft. Zijn er meer die deze klachten hebben?
Ik heb precies hetzelfde! Mijn hele zwangerschap al last van mijn bekken, maar sinds die kleine is ingedaald ook stekende pijnen van onderen. Vooral als ik draai in bed, of mijn benen over elkaar doe als ik zit...niet erg prettig!
Wordt het nog steeds erger naarmate je zwangerschap vordert of is de pijn wel ongeveer hetzelfde gebleven? En heb je het ook wanneer je loopt? Ik ben stiekem heel bang dat het nog erger wordt (omdat het vandaag weer erger is dan afgelopen vrijdag) en ik me straks niet meer kan redden met m'n kinderen tot aan de bevalling.
De ene dag is het wel pijnlijker dan de andere dag...maar verder heb ik niet het idee dat het veel meer pijn is gaan doen de afgelopen weken. Als ik uit bed kom, of een tijdje heb gezeten dan is het lopen in eerste instantie ook pijnlijk...alsof ik het er een beetje uit moet lopen zegmaar... Ik hoop dat het niet erger wordt bij jou! Voor mij is het de eerste, dus kan alles op mijn eigen tempo doen, maar voor jou is het natuurlijk anders met al twee kids! Succes en probeer het rustig aan te doen!
Ik herken het van mijn eerste zwangerschap. Ik ben toen naar een bekkenfysio gegaan en heb goede oefeningen gekregen. Ik kon 's nachts iig zonder pijn omdraaien.
Dat heb ik ook gehad en het is je symfyse die je voelt. Het is een vreselijk stekende pijn die haast niet uit te leggen is he? In bed komen en draaien en opstaan van de bank deden het meeste pijn. Ik ging wel naar de bekkenfysio, maar heel veel kon ze er niet meer aan doen. Mijn zoontje was flink, had een bol koppie en lag ook al vroeg ingedaald. Ik zat op een skippybal en deed alles met m'n benen bij elkaar. Bij bekkenklachten aan je SI-gewrichten adviseren ze weleens je benen uit elkaar te laten vallen maar met symfysiolyse moet je dat absoluut niet doen. Ik heb nu amper nog last. Mijn zoontje is momenteel ziek en hangt erg aan me, wil veel gedragen worden en dan speelt het weer wat op.