Hoi,hoi, Toen ik vanochtend mijn zoontje uit de creche ging halen viel het op dat hij nogal veel lichtrode puntjes/bultjes op zijn wangen had. Heel klein, net speldepuntjes. Binnen een uur was het vuurrood en rond zijn mondje is het spierwit. Hij is verder niet ziek, alleen wat snotterig. Mijn ha is helaas op vakantie en met de vervangende huisarts heb ik geen goede ervaringen. Zou het de 5e ziekte zijn? Herkend iemand het?
Zoonlief werd net huilend wakker met verhoging en heb maar de hap gebeld. Ze vermoedden inderdaad 5e ziekte.
Hoi, Mijn dochter heeft de 5e en 6e ziekte gehad. De 6e ziekte waren allemaal stipjes, ze stond helemaal onder, deze verschenen pas nadat ze koorts had gehad een aantal dagen. Bij de 5e ziekte is dit meteen, het leek een beetje op de mazelen. Ze hebben dan meestal ook meteen koorts. Er zijn geen medicijnen voor, gewoon een zetpilletje bij eventuele koorts. Veel sterkte met je mannetje. Groetjes Monique76
hoihoi, bij ons op de basisschool was er ook een kindje met de 5e ziekte dat kregen we vrijdag te horen. liefss
Ik hoorde vanmiddag ook dat er meer kindjes van de creche het hebben De uitslag spreid zich nu verder uit, het arme manneke. Ik moet zelf morgen de gyn gaan bellen, zwangerschap en 5e ziekte kunnen complicaties geven, dus ik zal wel bloed moeten prikken. Ook moet ik mijn nicht waarschuwen,ook zij is zwanger, dus dat gaat lekker hier. De kans is niet heel groot, maar toch wordt het zekere voor het onzekere genomen.