Hoe lang duurt het voordat de tandjes doorbreken bij bobbel en wit?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shampoo, Jan 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Zondag ontdekt dat onze meid onder in haar mond 2 bobbels heeft zitten waar wit doorheen schijnt. Het voelt nog niet scherp aan. Dus de tandjes zijn er nog niet doorheen. Hoe lang gaat dit ongeveer nog duren? Schiet het op in deze fase of kan het ook nog even duren? Moeders met ervaring??
    Alvast bedankt!
    Groetjes shampoo

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    geen idee.. bij finn voelde ik op de één of andere dag ineens een scherp hoekje.. terwijl ik regelmatig controleerde.. dus zo snel kan het gggaan

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    kan snel gaan maar ook lang duren

4. Lukatwo

Lukatwo Niet meer actief

Zoals Sanne T zegt, ik controleerde mijn zoontje ook regelmatig. En opeens voelde ik gekartelde puntjes, terwijl ik het eerder niet voelde. Nu steken er al twee tandjes voor meer dan de helft uit. Vanaf de gekartelde puntjes tot nu ongeveer in 1,5 week tijd.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Poeh, gelukkig dat het zo snel gaat.
    Mijn dochter heeft er zoveel last van!
    Ik ben druk in de weer met VSM en dat helpt wel, ik geef haar ook een zetpil als ze er niet van kan slapen.
    (ik ga straks maar weer op bobbelzoektocht, ik heb nog geen tandje kunnen ontdekken)

6. Nanske

Nanske Actief lid

Sep 18, 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hey, goed dat ik deze vraag vandaag tegenkom.
    Mijn ventje heeft ook sinds gisteren een tandje dat klaarzit om door te komen. Staat ook bobbeltje op en je ziet het scheurtje eigenlijk al. Hij heeft er ook veel last van. Ik doe er nu Teejel aan. Moest hij vanavond niet kunnen slapen, geef ik hem ook nog een tabje tegen het pijn.
    Hopelijk gaat het allemaal snel.
    Succes!

7. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier ook tandjesleed. De druppels van dentinox helpen hier wel goed, een zetpil heb ik nog niet gegeven. Ik vind het vreemde eraan wel dat Charlotte alleen 's avonds huilt in bed en overdag merk ik nooit iets. Ze gaat gewoon naar bed en na een half uur/uur begint ze te huilen, daarna troosten, dentinox erop en dan gaat ze bijna altijd weer slapen. Vraag me dus af of dat dan echt van de tandjes is?

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Het kan snel gaan, maar het kan ook heeeel lang duren. Hier zagen we al zo'n twee maanden bobbels en had ze tanden-symptomen, voordat het eerste tandje doorkwam.
    Het eerste tandje was overigens 6 november voor het eerst te voelen (en de andere 3 ook binnen een week), en zal nu ongeveer op de helft zijn.. :$ Gelukkig waren de klachten wel over toen het eerste tandje door was.
    Ik ben erg benieuwd hoe traag het zal gaan met de kiezen.. ;)

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tja, en het kan mét maar ook zónder bobbels!
    Jesse had z'n eerste tandjes ook na vier,vijf dagen bobbels, maar de twee boventandjes waren er patsboem zómaar! Zonder ook maar een bobbeltje te hebben vernomen!
    Hier hebben alle drie kids trouwens al hun tanden zonder een traantje gekregen. Nooit iets vernomen van tandenluiers, koorts, zeer tandvlees of wat ook. Het kan best zonder leed gelukkig.

Op het CB zeiden ze hier altijd: als je kind langer dan drie dagen last heeft van z'n tandjes, en de tandjes zijn dan nog niet door, dan is het iets anders geweest. De tandjes krijgen vaak de schuld, ook al zijn ze helemaal de oorzaak niet. ;)

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    De ondertandjes waren na een paar dagen door. Boventandjes duren erg lang hier, nu al 2 weken. Boven hoektandjes duurde ook een paar weken. Het is dus erg verschillend. En vaak zijn ze door op het moment dat je er niet meer op let.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Dit vraag ik me ook af!
    Ondertandjes kwamen hier zonder bobbels, maar hoektandje links met bobbel, duurde denk ik 2 weken en nu 2 bobbels rechts boven waarvan ik schat dat die er ook zeker al 2 weken zitten? ik zie ze nog niet 1,2,3 doorkomen?!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kan snel gaan maar ook een tijdje duren. Emma heeft nu 2 tandjes door en de derde zie je echt dat die op het punt staat door te komen. Maar ook al een paar daagjes. Dus dat is afwachten. dat verschilt per kind en kan je weinig over zeggen helaas.

Wij geven emma af en toe vsm druppeltjes als ze er last van heeft. Bij haar werkt dat ontzettend goed want ze heeft het doorgeslikt en ze is weer rustig.

13. Nanske

Nanske Actief lid

Sep 18, 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Wij geven emma af en toe vsm druppeltjes als ze er last van heeft. Bij haar werkt dat ontzettend goed want ze heeft het doorgeslikt en ze is weer rustig.[/QUOTE]

Wat zijn vsm druppeltjes eigenlijk. Ik lees dit hier wel meer, maar heb geen flauw idee wat het is. :$

Liefs Nanske

14. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Wat zijn vsm druppeltjes eigenlijk. Ik lees dit hier wel meer, maar heb geen flauw idee wat het is. :$

Liefs Nanske[/QUOTE]
    Dit zijn homeopatische druppels tegen tandenpijn en heet "chamodent" van het merk VSM.
    Hier werkt t niet echt geloof ik... al vind ik het wel prettig "iets" te kunnen doen. Ik heb meer vertrouwen in dentinox

15. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Wij hebben ook die druppeltjes van VSM (chamodent). Werkt goed en ze vindt ze nog eens heel lekker ook :D

Share This Page