Ik wil jullie mening graag horen over rooming in... Ons meisje slaapt sinds de geboorte bij ons op de kamer in een wiegje. Omdat ze 's nachts vaak wakker wordt en wil drinken (ze krijgt BV) wil ik dat zo lang mogelijk volhouden (totdat ze er niet meer in past of totdat ze doorslaaptP. Onze oudste verhuisde nl met 9 weken al naar haar eigen kamer, waardoor ik een jaar lang 's nachts 2/3 keer mijn bed uit kon om te voeden. Nu was ik vandaag op het CB en de arts vond het volgens mij nogal vreemd. Zij zei dat meisje misschien wel beter gaat slapen als ze op haar eigen kamer ligt (nu wordt ze volgens de arts misschien ook van ons wakker). Ik twijfel, gezien de ervaringen met de eerste. Hoe lang sliepen jullie babies bij jullie? En is het raar om haar zo lang mogelijk op mijn kamer te laten? Ik dacht altijd dat rooming in tot 6 maanden zelfs geadviseerd werd...
Nee hoor dat is helemaal niet raar! Hier hebben beide kinderen tot 6 maanden bij ons op de kamer gelegen. Gewoon omdat het fijn is om dichtbij ze te zijn en inderdaad ook handiger met de borstvoeding. Dus gewoon blijven doen totdat jij het nodig vindt om je kindje in zijn eigen kamer te leggen.
Ik heb geen idee wat "normaal" is. Ik trok 1 nacht op onze slaapkamer al niet want bij ieder zuchtje zat ik rechtop in m'n bed. Daarbij, als je 4-5 weken verder ben en je wil even lekker "stoeien" met je man dan zou ik dat niet kunnen met een wiegje bij me op de kamer. Met de borstvoeding haalt mijn man de baby uit zijn/haar bedje. Ik geef de borst en na het voeden legt hij het weer terug met een schone luier in het eigen bedje op zijn/haar eigen kamertje.. Echt teamwork hier. Hahahaha!
Het wordt geadviseerd om je kindje gewoon bij je te houden, wel in een eigen bedje (of co-sleeper). Ik heb de kinderen bij me op de kamer gehouden tot ze gingen doorslapen maar dat was al heel snel. Daarna snel naar hun eigen kamer want dan kon ik tenministe ook weer slapen.. ik verkeerde continu in de wachtstand... dat schoot ook niet op.
Hier slaapt ze nog steeds bij ons.... Het zal wel helemaal verkeerd zijn, maar het voelt voor ons het beste.
Welnee. Niet kijken naar hoe het in de boekjes staat. Gewoon doen waar jullie je het beste bij voelen toch? Ik haat boekjes en regeltjes van zoals het hoort. Gewoon je gevoel volgen. Dat werkt hier altijd het beste.
Bij ons was het wel zo dat ze van ons wakker werd. Met 7 weken hebben we haar op dr eigen kamertje gelegd voor de nacht en prompt sliep ze de nacht door! Overigens gaf ik toen geen bv meer dus moest ik er sowieso uit voor de nachtvoeding Je kan het natuurlijk altijd een nachtje uitproberen als je twijfelt, dan weet je het zeker (elk kindje is anders!) En als het precies hetzelfde gaat, dan leg je haar gewoon weer op jullie kamer!
Ik vind het zeker niet raar dat je kindje nog bij jullie op de kamer slaapt. Hier is de ervaring overigens wel dat mijn kinderen op een bepaald moment van ons wakker werden c.q. niet meer in slaap konden komen. Toen zijn ze ook naar de eigen kamer verhuisd. Bij mijn dochter was dat met ca. 2,5 maand, zij sliep toen al wel lang en breed de nachten door. Mijn zoontje hebben we met ca. 3 weken al op zijn eigen kamer gelegd (en wat vond ik het ERG ), omdat hij na de nachtvoeding niet meer goed in slaap kon komen, lag maar te knorren en te jammeren en ik kon dan dus ook niet meer slapen. Op zijn eigen kamer sliep hij veel beter weer in na de nachtvoeding en konden we zelf ook beter slapen. Mijn idee hierover is toch echt dat als jullie het nog fijn vinden om haar bij je op de kamer te houden en niemand heeft er slechte nachten door, dan zou ik het lekker zo houden.
ik gellof dat onze cultuur een van de weinigen is die kiezen voor een eigen kamertje. bij de meeste culturen blijven kindjes juist heel erg lang bij de ouders op de kamer. onze zoon is een week voor zijn 8 maanden naar zijn eigen kamer gegaan, omdat hij niet meer in zijn wieg paste en omdat onze kamer niet groot genoeg was om zijn ledikant bij ons te zetten. anders had hij absoluut langer bij ons gebleven
Jullie reacties geven me toch weer een beetje een beter gevoel hierover... Niemand heeft er idd slapeloze nachten van en het voelt voor ons nog zo fijn en vanzelfsprekend om haar op onze kamer te hebben. Wij hebben geen last van haar, en na de voeding valt ze direct weer in slaap. Echt veel last heeft ze - denk ik - niet van ons (maar misschien dat ze af en toe van een snurk of zo wakker wordt?) @Sanne, waar slaapt jullie kindje in? Ik denk nl. dat we het ook niet meer zo heel lang kunnen rekken omdat het wiegje dan gewoon te klein wordt (overigens is het een slanke dame, weegt nog maar 6,2 kilo en past nu dus nog wel, maar maaiende armpjes komen al wel tegen de spijlen van het wiegje). Blinky, dat van die culturen herken ik inderdaad. Gek he, hoe dat kan verschillen... En misschien dat ik binnenkort wel een nachtje probeer. Zal t er eens met mannetje ook over hebben (die wou de eerste al snel van de kamer en denkt er nu ook anders over na al die slapeloze nachten )
@ Eliesje: Hier ook dezelfde teamwork haha! @ Pinjo: Hier sliep onze oudste tot 11 maanden bij ons op de kamer (wel noodgedwongen door het maar hebben van 1 slaapkamer hihi). Nooit een probleem gehad met wakker worden door/van elkaar. De tweede heeft tot een maand of 6 bij ons op de kamer gelegen in een hangwiegje: was makkelijk met de bv en was bang dat de oudste wakker zou worden van het gestommel door de gang en evt. langer gehuil in eerste instantie. Later vond ik het gewoon heerlijk haar bij ons te hebben hihi. (Overdag sliep ze overigens wel aldoor in haar eigen kamertje in de wieg, dus overstap van de nachten ook was daarom niet zo groot: ja voor mama nog ) Gewoon doen wat voor jullie goed voelt!
Hier heeft ze tot 3 mnd naast me gelegen in het wiegje, als het aan mij lag had ze er nu nog gelegen hoor, alleen het wiegje werd echt te klein. Maar moet wel toegeven dat ze iets vaster slaapt nu ze in d'r eigen kamer slaapt snachts (overdag lag ze al in d'r kamertje om te wennen vanaf 2 mnd). Ik en m'n man snurken beide soms dus denk dat ze nu wat meer rust heeft, haha, Lekker bij je houden als je dat nog een poosje wilt, niets mis mee en juist goed voor de kleine.
hier naast me gelegen tot 6 maanden. Toen sliep hij beter in zijn eigen kamertje op de een of andere manier. Dus toen maar zo gelaten. Zoontje sliep vaak bij mij in bed want zelfs de cosleeper vond hij te ver van me af. Dan huilde hij net zo lang tot ik hem naast me neer legde en dan viel hij helemaal tegen me aan gecocooned in slaap. Was wel altijd voorzichtig met dekens maar ik heb idd gewoon mijn gevoel gevolgd.
Hier heeft hij 5 dagen bij ons op de kamer gelegen. Toen snel naar zijn eigen kamer , dat ging veel beter. Hij sliep langer door, ik sliep beter want ik werd van elk zuchtje wakker. Toen bij ons op de kamer 2- 3 x echt wakker snachts, op zijn eigen kamer sliep hij van 00:00 uur tot 5- 6 uur. Vanaf week 6 over gegaan op flesvoeding, en toen sliep hij na 3 weken helemaal door. En nu is hij 4 maanden en slaapt hij klokje rond. Heerlijk.
Wat een idioot op het CB, 6 maand is de richtlijn ivbm wiegedood. Hier sliep ze al met 6 wk door maar ze licht net 2 weken op hara eigen kamer, niet omdat ik dat wilde, het liefts had ik haar nog maanden bij ons op de kamer gehad maar omdat we graag wilde dat ze op haar eigen kamer gewend was voordat het echte bewust zijn van je omgeving er was en ze straks veel moeite zou krijgen bij papa en mama weg te zijn en dan moet je ergens een datum prikken en wij hebben begin 2012 gedaan. Lekker laten liggen hoor, toen ze niet mee in de wieg paste hebben we gewoon het ledikant op onze kamer gezet
Ik gaf FV dus moest sowieso mijn bed wel uit om de fles te maken, dus met BV zou ik sowieso als mijn baby in de nacht zou komen haar nog naast mij laten slapen. Mijn dochter heeft tot 7 weken ongeveer naast ons in haar ledikant geslapen, en toen voelde het goed zeg maar om haar in haar kamertje te leggen. Ze sliep toen ook door, dus dat scheelt ook. En ik wilde graag dat ze er zou slapen voordat ik weer aan het werk ging. Doen waar je je goed bij voelt. Ik had er vooraf niet aan gedacht en haar bedje stond gewoon in haar eigen kamer, maar op het moment dat we thuis kwamen wilde ik gewoon dat haar bedje naast mij stond. Zou het de volgende keer ook weer doen.
Ons meisje is 13 maanden en slaapt bij ons op de kamer. Ze heeft tussendoor op haar kamertje geslapen en in die maanden mocht ik 's nachts een uur of 4 wakker zitten met haar, en nu geen enkel probleem meer. Ze slaapt ook weleens in op haar eigen kamertje en komt dan in de nacht weer bij ons. We zijn niet bang dat ze eraan went, want dat vinden we niet erg. We verwachten nu een 2e en zien wel of we straks met 2 kindjes gaan slapen.
Onze dochter sliep ook bij ons op de kamer, maar werd steeds wakker. Een paar dagen op haar eigen kamer geprobeerd en toen sliep ze veel dieper. Zij werd dus van ieder kuchje van ons (half) wakker. Je kunt het ook gewoon proberen en kijken wat het beste voelt
wat je zelf wilt toch? je kan het altijd een keer proberen om baby op eigen kamer te leggen. je ziet gauw genoeg of hij daar wel door slaapt of niet. hier is kleine dame nu 9 maanden en ze slaapt nog steeds bij mij op de kamer in een co sleeper. ik hoef er nooit voor haar uit, ze slaapt al heel lang door maar ik vindt het gewoon gezellig