Advies gevraagd, baby 11 maanden..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rihana23, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rihana23

Rihana23 Actief lid

Oct 19, 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word er zo moedeloos van alles wil maar niet gaan, we hebben een hele moeilijke start gehad en nu 11 mnd later rolt mijn zoontje wel maar dan zijn armpjes onder zijn lichaam door.

Hij krijgt zijn hoofdje soms omhoog maar dit is echt heel kort en is daarna overstuur en huilt erg hard.

We hebben wekelijkse fysio maar het schiet maar niet op en de orale voedingen gaan ook moeizaam dus de meeste melk gaat via de peg sonde.

Ik wil nu echt een second opinion aanvragen want hij is zo vaak snel overstuur zonder aanleiding maar dit kan ook door zijn dys -en prematuriteit komen maar het lijkt mij toch niet normaal meer dat een baby van bijna 12 maanden (gecorrigeerd 10 ) nog steeds zijn hoofdje niet kan optillen :(

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hmm nee dat lijkt met met 10 maanden (neem de correctie even mee) niet goed. Wat zegt je fysio ervan dan? Is zijn spiertonus gemeten?

Ik zou via je huisarts een verwijzing vragen voor verder onderzoek (of via je kinderarts).

3. Rihana23

Rihana23 Actief lid

Oct 19, 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot op heden heeft de fysio nog niet echt zorgen gemaakt maar ik begin mij nu wel ongerust te maken mede ook omdat hij erg vaak huilt overdag en erg snel overstuur is en dus de orale voedingen niet altijd goed gaan en dan komt dit erbij.

De kinderarts waar we nu zitten is waardeloos totaal niet betrokken en second opinion wou hij niets van weten en zelfs onderzoeken zijn er nooit gedaan want zijn gewicht is ook minimaal pffffff

Ik ga morgen meteen een afspraak maken wou ook om eens langs een kinesiologe iemand hier ervaring mee?

Hoe hij ter wereld is gekomen was ook alles behalve fijn en zat zijn hoofdje diep in de baarmoeder vast waardoor ik een 2de snee kreeg loop dus nu met zo'n snee + :(

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,154
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Vraag ook eens bij je zorgverzekeraar naar hoe het bij hun zit met second opinion. (Wordt niet altijd vergoed, maar ik kan me voorstellen dat je het evenueel best zelf wilt betalen, als je dat kunt.) Maar of het nu wel of niet veroed wordt: ze kunnen je misschien wel verder helpen en een second opinion of een andere arts regelen.

5. Rihana23

Rihana23 Actief lid

Oct 19, 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tupp moet je dit ook doen als de huisarts je wel doorverwijst? Ik ben alles bereid zelf te betalen als we maar de juiste zorg krijgen wij lopen nu tegen zoveel zaken aan word er echt niet goed meer van.

Onze huisarts die was bereid om ons te helpen gelukkig is het een fijne huisarts.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,154
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Als de huisarts je verwijst, hoef je volgens mij geen toestemming ofzo te hebben van de zorgverzekering. In de basisverzekering wordt een second opinion alleen vergoed als de andere arts zijn mening geeft over de onderzoeken die de eerste arts al heeft gedaan. Als er extra onderzoeken gedaan worden, wordt dit niet vergoed. Ik zou wel even navragen hoe dat precies zit, aangezien er eigenlijk nog geen echte onderzoeken zijn gedaan, als ik jou goed begrijp. Misschien dat er nog het één en ander via de huisarts gedaan kan worden? Je zit hoe dan ook met de eigen bijdrage natuurlijk.

Share This Page