Hoi!!! Precies een week geleden is mijn dochter voor het laatst spontaan naar de wc geweest. Dinsdag kwam ze huilend thuis van het kdv. Ze moest poepen maar kon niet......op een gegeven moment ging ze toch drukken en toen kwam het vast te zitten (kringspier open, poep zichtbaar) Ik heb een beetje poep "eruit" gehaald en toen kon haar sluitspier weer dicht....Donderdag naar de huisarts voor een klysma en Florax. Klysma toegepast en na 30 minuten was haar luier vol. Nu trouw elke dag 2 zakjes Florax, maar helaas kan/wil ze niet poepen. ik heb nog een klysma over. Zal ik deze voor haar gebruiken of nog wachten? Bedankt!
Heeft ze last? ik heb bij mijn zoon nl ook klysma's gebruikt en alleen als hij echt last had! Buikpijn en alleen maar kleine steentjes poepen... Ik kon het bij hem wel zien altijd. Heeft ze vaker last? mijn zoon heet movicolon gebruikt en later over gegaan op Stimulance van Nutricia wat hij nu ook nog af en toe gebruikt.
Ze heeft geen last. Ze laat windjes, maar klaagt niet over buikpijn of andere soorten pijn. Hoe lang moet ik dan wachten?
ik zou overleggen met de HA of je nu alweer een klysma moet geven. je dochter zal nu ws ook wel wat bang zijn om zelf weer te gaan poepen. dus hoop dat die zakjes voldoende gaan helpen dat de ontlasting zacht genoeg wordt om zonder problemen te gaan komen. dan zal ze het sneller ook weer durven! Succes, tis erg vervelend voor je dochter!
Hier als mijn dochter er last van kreeg, maar dat was al na twee dagen! Dan probeerde we eerst de medicijnen te verhogen. Dat zou jij met forlax kunnen doen. Als het dan nog niet gaat, misschien even overleggen met de huisarts en dan geven!
meestal kreeg mijn zoon na 4 dagen last. Buikpijn, wel moeten poepen maar gewoon niet kunnen poepen e.d. dan gaf ik hem een klysma. Ga er wel achteraan hoor, klysma is een hulpmiddel maar niet een middel om altijd te gebruiken. Toen mijn zoon poepzindelijk werd is het enorm verbeterd, ben toen van de movicolon afgegaan en naar de stimulance gegaan wat hij nu nog nauwelijks gebruikt. Ga wel na wat de oorzaak kan zijn: te weinig vezels? angst? pijn? bij mijn zoon was het te weinig vezels daarom nu stimulance, mijn zoon heeft eetproblemen al vanaf zijn geboorte. Ga nu met hem naar een kinderdiëtiste en dit werkt erg goed, inzicht in voedingspatroon en wat voeding voor de ontlasting kan doen.
Is dit de eerste keer dat ze verstopping heeft? Poepte ze hiervoor iedere dag of hooguit om de dag? Is er iets gebeurd onlangs? Iets spannends of vervelends? Denk aan afscheid vriendinnetje psz, ziekte opa/oma. Eet en drinkt ze goed en genoeg? Dus: vezels (volk.producten, fruit, rauwkost), vet en vocht. Beweegt ze genoeg? Hoeveel weegt ze? Wat is het voor klysma trouwens?
Microlax 5ml. Vanavond toch maar weer een klysma. Dan is ze helemaal in paniek en knijpt ze haar billen stijf tegen elkaar.....na 30 min. poep. Ze associeert poepen met pijn. Ik ga donderdag maar weer heen.
Vind het zo lastig met klysma's. Ik werkte op een kdv en daar kreeg een kindje ook klysma's. Maar uiteindelijk maakte dat dus de vicieuze cirkel. De klysma deed pijn en dat associeerde ze met poep. Bovendien werden haar darmen lui. Vind het altijd erg lastig dus. Zou zeker contact met de ha houden. Wellicht dat er nog wat anders te vinden is om het zachter te maken. Succes, lijkt me heel naar voor je kleintje!
Wat vervelend zeg. Heb er helaas veel ervaring mee. Als poepen eenmaal pijn heeft gedaan, dan kan er dus een angst ontstaan en beland je in een vicieuze cirkel. Die Forlax is dat de Junior van 4g of de gewone van 10g? Bij ernstige obstipatie mag je 1,5 tot 2 gram per kilo lichaamsgewicht geven.
Mijn zoon schreeuwde ook moord en brand bij een klysma, vreselijk vond ik het... ben er wel eens uitgelopen kon het niet aan horen toen. Movicolon heeft veel goeds gedaan daarna, de ontlasting wordt zachter en dit werkte echt goed! Ben toen naar de kinderdiëtiste gegaan en bleek dat mijn zoon te weinig vezels kreeg, voedingspatroon aangepast toen en stimulance er bij en het probleem is verholpen nu. Ook de poepzindelijkheid heeft goed gewerkt, op de wc poepen op de wc gaat beter dan in de luier
Joepie! Nu wel even goed de vezels, vet en vocht in de gaten houden! En voorlopig gewoon die zakjes blijven gebruiken.
idd goed drinken, vezelrijk eten (volkorenbrood, ontbijtkoek, volkorenprodukten e.d.d gebruiken ipv tarwe) en vet ook, zoals boter op brood, vet is het glijmiddel van de darmen. Een kinderdiëtist(e) kan je echt helpen hiermee, en stimulance een half pakje per dag gebruiken om de vezels aan te vullen werkt ook erg goed! houdt de ontlasting zacht en zo krijg je voldoende vezels binnen.