Gisteren een groeiecho gehad en controle bij de verloskundige. Uit de echo bleek dat ik teveel vruchtwater heb, dit voelde de verloskundige ook. Nu word ik doorgestuurd naar de gyn, dat moest eigenlijk volgende week maar alles zat bomvol dus kan ik 5 februari pas. Dit vond ik eerst geen probleem maar nu had ze op mijn zwangerschapskaart het volgende geschreven; Grote uitzetting, Groei fundus iets boven gemiddeld, Blijkt op E polyhydramnion, cons gyn. Ik was natuurlijk benieuwd naar dat moeilijke woord 'polyhydramnion' dus heb even op wikipedia gekeken wat dat betekent, dit heeft me toch wel bang gemaakt. Ik ben redelijk nuchter en maak me nog niet echt zorgen maar om nog 1,5 week met deze onzekerheid in mijn hoofd te zitten vind ik ook niks. De baby is wel goed te voelen in mijn buik en ook de harttonen waren goed te horen, wel lag ze erg los in mijn buik en ging ze alle kanten op door de hoeveelheid vruchtwater. Is het verstandig om de vk te bellen of we eerder kunnen komen? Of kan 1 van jullie uit bovenstaande tekst van de vk opmaken dat het waarschijnlijk wel meevalt?
Hallo, Op jou kaart noteert ze dat door het vele vruchtwater de groei van de baarmoeder voor loopt, wat ze hier opgeschreven heeft is normaal wat ze schrijft in zo'n situatie daar kan ik niks ernstigs uit op maken. Blijft het rond spoken in je hoofd bel dan met je eigen verloskundige. Groetjes ineke