Ik ben ongeveer 7 weken zwanger en wil graag het volgende punt met jullie delen: Onze honden krijgen vers rauw vlees, al jaren. Nu weet ik dat ik zelf geen rauw vlees mag eten, maar hoe zit het met dit geval? Mijn man voert ze zoveel mogelijk, maar wanneer het niet anders kan doe ik het. Ik gebruik wegwerphandschoenen en maak het aanrecht schoon met dettol. Wat is het risico, moet ik me zorgen maken? Ik werk zo hygiënisch mogelijk, maar het vlees wordt natuurlijk wel in onze koelkast bewaard en zo...(gesloten bak die nergens anders voor wordt gebruikt). De honden op brokken zetten is geen optie. Moet ik me zorgen maken of kan het bij goede hygiëne niet zo veel kwaad?
Lijkt me echt geen probleem hoor. Je eet het toch niet?? Gewoon je honden voeren, er is geen enkel risico.
Ik neem toch aan dat je wel vaker rauw vlees in de koelkast hebt, voor het avondeten enzo??? Dat maak je toch ook klaar? Ik zou me er geen zorgen over maken, gewoon je handen wassen en die spullen niet gebruiken om van te eten.
Bedankt voor jullie geruststellende reacties! Ik dacht echt dat het nogal een risico zou zijn...natuurlijk goed handen wassen etc maar ik hoef het dus niet te vermijden begrijp ik. Mijn mannetje doet het gelukkig meestal, die is veel te voorzichtig met mij.
Mijn honden eten ook rauw, maar ik maak hun eten niet klaar in de keuken waar ik zelf kook (beetje bloederig geheel). Heb tijdens mijn zwangerschap veel in het ziekenhuis geleefd, maar als ik thuis was deed ik het ook gewoon. Na het vlees klaarmaken gewoon schoonmaken en je handen heel goed wassen! Heb hier altijd desinfectie alcohol staan (tja ik werk in de zorg dus zit er in gebakken denk) die ik altijd na de zeep nog even doe
Je snijdt toch ook de rauwe kip voor het avondeten? Lijkt me niet een heel ander verhaal. Gewoon je handen wassen na de tijd. Kan helemaal geen kwaad wat je honden eten.
Ik geef mijn katten ook rauw voer, gewoon je handen wassen. Of eet je zelf ook geen vlees meer? Want als je vlees gaat snijden of marineren kom je ook in contact met rauw vlees..
Euh, ik zit ook gewoon aan rauwe kip en rauw gehakt... Moet toch gesneden worden.... Lijkt me hetzelfde, gewoon je handen wassen....
Ik voerde ook gewoon tijdens mijn zwangerschap. Gewoon handschoentjes aan en daarna schoonmaken inderdaad.
Ik geef ook rauw vlees en raak het eigenlijk sowieso nooit echt aan.. geef het nog steeds en was altijd direct erna mijn handen, mja dat deed ik sowieso al. Al geeft ml het nu vaker want hij vind dat een fijner idee, prima haha