Hooi, Graag aan mamas met ervaring, hoe zag bij jullie kindje 5e ziekte eruit? Mn dochtertje heeft al een paar dagen koorts en sinds vanmorgen vlekjes op haar wangetjes buik en rug. Kan helaas morgen pas bij de ha terecht. Voor mezelf moest ik even contact met de gyn opnemen ivm zwangerschap en als ik morgen hoor dat t 5e ziekte is moet ik bloed prikken . Fotos op inet zijn vooral de erge gevallen en omdat de vlekjes pas net zijn gekomen is het nog vrij licht aanwezig.
Heeft ze met de vlekjes erbij nog steeds koorts of is de koorts nu weg? Dan kan het namelijk ook de zesde ziekte zijn en die verliep hier vrij mild.
Gaat het om je oudste of jongeste dochter? 5e ziekte is meestal van een jaar of 3/4 hangt mij bij en 6e ziekte komt meestal bij jongere kindjes voor. Kan me voorstellen dat je schrikt als je nog relatief kort zwanger bent! Een vriendin van me heeft de 6e ziekte gekregen van een kindje van een vriendin, terwijl ze zwanger was maar dat is allemaal goed gekomen! Maar goed dat ze je meteen onder controle houden! Ik zelf heb (nog) geen ervaring met deze ziekte dus daar kan ik je niet mee helpen helaas. Sterkte!
Als je zelf de 5e ziekte hebt gehad heb je de antistoffen in je lijf net als bij de waterpokken. En ook ney als bij de waterpokken moet je zelf de 5e ziekte krijgen wil het gevaarlijk zijn tijdens je zwangerschap. Misschien kun je nagaan of je dit zelf hebt gehad. Maar ook jezelf even goed in de gaten houden of je vlekjes krijgt. Succes ermee!
Kan het geen waterpokken zijn? Of heeft ze die al gehad? Lijkt allemaal zoveel opelkaar is altijd moeilijk. Mijn zoon heeft zowel als de 5 en 6e gehzd was er niet super ziek van en had een paar rode vlekjes en weg was het dus een hele milde vorm en ze neefje ook. Wel jammer dat je morgen pas terecht kan. Veel suc6 ermee.
Mijn moeder weet niet of ik 5e en 6e ziekte als kind gehad heb. Vlekjes zitten ook op dr wangetjes. Verhoging was wel weg net dus ik hoop op 6e ziekte dat kan dan iig niet kwaad voor mij. T is ook niet dat ze helemaal bond ziet, this een lichte uitslag. Wel is ze helemaal niet fit eronder (huilen/hangerig/eet en drinkt niks) maar ze heeft een sonde (andere problemen) dus het s geen ramp dat ze niet drinkt.
Hier ging de watterpokken ook niet volgens het boekje, kreeg eerst wat vlekjes en pas na 2 dagen kwamen de eerste 2 blaasjes en pas op dag 3 zat hij een beetje onder en dag 4 en 5 pas goed. Het heerst nu wel heel erg. Maar hoop voor jou zelf dat het dan idd de 6e is en niet de 5e. Sterkte
Mijn zoontje heeft een half jaar geleden de 6e ziekte gehad en dat verliep zo: 2 dagen koorts, 1 dag verhoging, dag erna uitslag die begon in zijn gezicht en daarna ook op zijn romp. De uitslag was na 3 dagen weer weg. Volgens mij dus hetzelfde als jij beschrijft, dus hoop dat het ook de 6e ziekte is bij jouw kleine.
Moet voor de zekerheid even bloedprikken voor mezelf om te kijken hoe het met mijn antistoffen enzo zit.
Bij mijn dochter begon het met koorts en daarna vlekjes, Dit heeft ongeveer een week geduurd. De koorts was na 1 dag gelukkig al weg. Beterschap!
Ik heb zelf de 5e ziekte gehad tijdens mijn zwangerschap, als je vragen hebt of meer wil weten mag je me altijd een pb'tje sturen!