Waterpokken; nooit geweten dat het zo'n rotziekte kon zijn!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zon1980, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Zo, moet het even kwijt hoor. Ons lieve meisje van 5 1/2 maand heeft op het kdv de waterpokken opgelopen. Woensdag zagen we het eerste vlekje. Nou ja, wel balen, want liever niet op zo'n jonge leeftijd. Maar dat het zó heftig kan zijn! Ze zit helemaal onder de pokken, vooral haar buik, rug en armen hele dikke plakkaten. Ze wordt gék van de jeuk, heeft al 3 dagen torenhoge koorts, diarree, slaapt amper. Het is gewoon één hoopje ellende wat alleen maar zielig kan piepen. terwijl ze normaal gesproken zó vrolijk is en actief. Zo vreselijk zielig.

En tja, wat wil ik met dit topic; helemaal niks, moest het alleen even kwijt. Misschien herkennen anderen dit? Zo ja, als het zo heftig is hoe lang kan ze er dan last van houden?
    We maakten ons echt zorgen over haar, daarom ook 2 keer huisartsenpost gebeld waar we ons ook moesten melden vanwege de khoge koorts en klachten. Maar er lijkt geen infectie of complicatie te zijn, ze heeft dus gewoon pech dat ze het zo heftig heeft.

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Havermoutbadje hielp hier erg goed tegen de jeuk en leek de plekken ook in te drogen, heb je dat al geprobeerd?

Als het verlichting lijkt te geven, doe je haar gewoon 3x per dag in bad totdat het beter gaat...

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Arm meisje.

Misschien dat na vandaag gaat opknappen als alle pokken door gekomen zijn en de blaasjes gaan indrogen dat ze wat gaat opknappen, Hier veel gelezen havermout papje idd. Paracetamol voor de pijn en jeuk en koorts. En als je het niet vertrouwd morgen weer naar de ha bellen.

En beterschap.

4. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Havermoutbadje geprobeerd, vond ze vreselijk. Hielp wel beetje tegen jeuk, maar werkte ook averechts. Ze heeft namelijk behoorlijk last van eczeem/droge huid, dus alles wat uitdrogend werkt is wel goed voor de pokken maar niet goed voor eczeem wat ook weer jeukt. We hebben nu mentholcreme gekregen van HAP, maar daar staat in koeienletters op dat je dit niet mag gebruiken onder de 2 jaar, dus durven dat niet zo goed te smeren (vooral niet op gezichtje).

En pcm geven we nu drie keer per dag, maar koorts blijft hoog. We hopen dat t gauw minder wordt, moet vanaf nu toch wel...

5. Beloved11

Beloved11 Niet meer actief

Ach wat zielig voor haar. Zo klein ook nog!
    Wij kregen het advies voor talkpoeder zonder menthol aangezien het vooral om haar onderlijf ging.

Hier ook waterpokken bij dochter van 4. Dinsdagavond eerste pokje gezien en donderdag doodziek! Ze had het vooral heel erg bij haar onderlijf maar ook in de oren en tandvlees!
    Ze heeft vanaf woensdagavond tot donderdagavond door geschreeuwt. Heeft ook niet geslapen of niks en at en dronk niet meer. Diarree ook erbij. Toen ze do avond ook nog begon te braken en ijlen zijn we ook naar de hap gegaan maar ze bleek nog niet uitgedroogd gelukkig.
    Vanaf vrijdag ging het met kleine stapjes beter. Iets van medicatie neemt ze niet (eigenwijs) havermoutbad wel vaak gedaan maar zodra ze eruit moest begon de pijn en jeuk weer!

Sinds vandaag geen nieuwe pokken meer en ze beginnen wat uit te drogen. Ze voelde zich vandaag ook een stuk fitter gelukkig!

Veel beterschap en sterkte. Echt een vreselijke ziekte is het!

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#6 Polletjepiek, 9 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2014
    Hoi,
    Zeer herkenbaar. Onze zoon heeft ze gehad toen hij 6 maanden was. (Zijn zus van toen ruim 3,5 had ze 3 week eerder, maar zij had niet zoveel last ervan)
    Ook zeer heftig. Véél, heel veel waterpokken. Jeuk, pijn en heel hoge koorts.
    Ik heb bij de 1e pokjes de eigen huisarts al gebeld voor advies omdat hij al zo'n lage weerstand had. De assistente adviseerde toen idd een havermoutzemelen badje. Dit gedaan, maar hij werd alleen maar zieker. 's Weekends ben ik toen met hem naar de huisartsenpost geweest. AB-kuur gekregen vanwege het vermoeden van een huidinfectie. 's Maandags weer naar de eigen huisarts, die heeft ons toen doorgestuurd naar het ziekenhuis waar hij toen 5 dagen heeft gelegen. AB (amoxicilline/clavulaanzuur) gehad, diclofenac, pcm en nog iets voor zijn mond en neusje. Gat, wat was ons kereltje ziek:(

De kinderarts op de SEH zei dat ze in het ziekenhuis eigenlijk nooit kinderen met waterpokken zien, alleen de heel erge. En onze zoon behoorde daar wel toe. Onze eigen huisarts had het ook nog nooit zo erg gezien.

De kinderarts die toen op de verpleegafdeling was zei dat(maar da's een koe in de kont kijken) het enige wat had geholpen om de huidinfectie te voorkomen was vanaf dag 1 te smeren met Zovirax koortslippencrème. Ook starten op dag 5 met AB is zo goed als zinloos zei hij.

Het heeft weken geduurd voor alle ingedroogde pokjes eraf waren gevallen. Nu nog zie je over heel zijn lijf littekens van de waterpokken, pigmentvlekjes en ook een soort 'kratertjes'.

7. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    de pokjes insmeren of aantippen met (ik weet even de naam niet meer) de zalf in het grijze bakje en rode letters. helpt echt heel goed hoorde ik in mijn familiekring. het droog er van uit als je alleen de pokjes aantipt

8. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft ze nu ook,
    ze was niet echt actief vandaag en slaapt veel :(

Beterschap met je dochter!

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Sudocreme? :)

10. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Die ja!!!
    T lag op het puntje van me tong haha

11. Porsche

Porsche Niet meer actief

Zielig hoor

Hier ook een zoon die de waterpokken heeft!..
    Hij is heel moe ..

Ik heb vandaag bij de etos een pakketje gekocht daar zit een soort zemelspul in maar dan vloeibaar en ik heb een tube gel erbij kostte 15.50..
    Die gel is verkoelend en verlichtend en neemt de jeuk was ...

Hie heeft alleen mijn man het gehad
    Ik ben als de dood dat de rest het ook krijgt bah!..
    Vind het zo zielig!!...

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Mijn neefje had het heel erg, was echt zielig. Mijn zus had er ook alles aan gedaan om het voor hem dragelijk te maken.
    Helaas bijhoorde hij ook tot een van de erge vormen, heeft toen een AB kuur gekregen van de huisarts.
    Dit was begin dit jaar geweest, en heeft er in zijn gezicht en op zijn buik littekens aan over gehouden, krijgt hier nu littekenzalf voor.

13. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier heeft mijn zoontje het 2 maanden terug gehad, hij had het vooral op zijn gezicht en hoofdhuid heel erg. Zo zielig. Hij werd ook constant wakker van de jeuk, heeft dagen slecht geslapen, hij heeft zeker anderhalve week in mijn armen geslapen in de woonkamer terwijl wij gewoon tv aan het kijken waren (enige manier dat hij wel wat sliep). Van alles geprobeerd (moedermelk, havermout badjes, speciale mouse, gel) maar niets dat echt goed tegen die jeuk hielp :( Dus tips heb ik niet echt sorry.

Hoop dat je meisje zicht snel wat beter voelt, sterkte!

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat slecht! Zei de apotheek er niks van? Wij mochten ABSOLUUT geen menthol gebruiken, zéker niet bij open blaasjes, want dan brand als ze ziekte! Onze zoon was toen 7 of 8 maanden, trouwens. Hij had het ook heel erg en heeft ook een droge huid/eczeem.
    Beste hielp... troosten en knuffelen. Afleiden. Voor de tv zitten en kroelen. :(

Succes!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sudokrem droogt inderdaad uit. Niet fijn voor een kindje met al een zeer droge huid.

16. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Wij gebruikte kids clin. Dat is een mouse, wat verkoelt en verzacht.
    Onze dochter had het (gelukkig) hoogzomer, dus kon heel luchtige kleding aan.
    Maar kids clin vind ik een echte aanrader. Te koop bij drogist en apotheek.

17. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn dochtertje van 2,5 jaar heeft op dit moment ook de waterpokken. Ik heb een douchegel gekregen van de huisarts waar ik haar elke dag mee douche en een soort spray die ik 2 keer per dag op de waterpokken moet doen. De douchegel heet Septivon en de spray Diaseptyl. Mijn dochtertje heeft vooral jeuk als het weer tijd is voor een nieuwe behandeling met spray. (Ik spray dan een steriel gaasje nat en dep daarmee haar waterpokken). En nadat ik dat gedaan heb voelt ze zich eigenlijk urenlang goed.

Als tip tegen het krabben kan ik mama's van oudere kindjes meegeven om jullie kindjes 2 laagjes kleding te laten dragen. Een maillot onder de pyjamabroek en een t-shirt onder de pijamatrui.
    En alles goed instoppen. Het hempje in de onderbroek, het t-shirt in de maillot en de pijamatrui in de pijamabroek. Zo wordt het toch wat moeilijker om de waterpokken kapot te krabben.

Je moet hun vingernageltjes ook kort en schoon houden en de handjes vaak wassen. Want de waterpokken kunnen ook infecteren als je ze met vieze nageltjes openkrabt en dan ben je verder van huis.

Verder laat ik mijn dochtertje naast mij op de bank in slaap vallen.
    Zodat ze zich niet stilletjes in haar bedje gaat liggen krabben.
    En als ze slaapt, dan leg ik haar pas in haar bedje.
    Mijn oudste heeft veel littekens over gehouden aan de waterpokken.
    Vandaar dat ik het nu dus op deze manier doe.

18. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier was het ook drama...

Maar.... De vierde dag werd het stukken beter! ging het weet de goede kant op. Hopelijk geld dat voor jullie ook

Verder gaven wij koude flessen.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje had het met 1.5 jr vrij heftig, hij kreeg vd huisarts aerius drank zodat hij tenminste kon slapen. Aerius verminderd de jeuk namelijk en daarbij werkt het wat slaapverwekkend. ;) Heb alleen geen idee of het al op deze jonge leeftijd mag.

20. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Och wat sneu zeg :( hou je er wel rekening mee dat ze het dan niet immuun is? Kindjes die onder het jaar waterpokken krijgen, krijgen het vaak later nog eens (sorry, ik maak het er niet beter op he ;))

Deel Deze Pagina