Hee dames! Vandaag de 2de echo gehad alleen zijn er helaas 5 grote folikkels te vinden. Dus word de behandeling stop gezet. Ze begonnen maar met 50 puregon eenheden. Iemand hier ervaring mee? Ze willen misschien gaan afzakken naar 30/35 eenheden.
Zeker ervaring, zie onderschrift. Van de afgelopen 4 rondes zijn er 3 afgebroken met te veel of te weinig eitjes. Soms is het gewoon echt even zoeken naar wat voor jou werkt en dat is echt mega frustrerend. Bij mij ook vaak lange rondes met 5/6 echo's dus heel intensief, en dan toch niet het gewenste resultaat. Mijn eerste ronde begon ik overig met Gonal F 37,5 en had ik een eisprong mee van 1 eitje. Ik hoop dat de volgende ronde wel succesvol gaat zijn!
Ik kreeg al een mailtje dat ze naar 25 eenheden gaan. Moet op dag 2 langs komen om te kijken of de rest verdwenen zijn om zo opnieuw te starten. Toen het er te veel waren, had jij toen gewoon seks met je man terwijl het werd afgeraden? of had je echt netjes hun advies gevold?
Ik had al op je andere topic gereageerd . Ik heb geen onbeschermde sex gehad. De kans op 5 gezonden baby's en een gezonde mama is te klein. Voor mij persoonlijk is de wens voor een kindje zo sterk, dat ik niet voor de onmenselijke beslissing wilde komen te staan: wat te doen met de vijf embryo's. Ga je iets afbreken? Zoja welke? Wat is het risico voor de andere embryos? En daarnaast weet ik ook hoe pittig 1 baby kan zijn, dus als ik ervoor kan kiezen ze per 1 (max 2) te krijgen doe ik dat EDIT: je moet sowieso eerlijk naar het ZH zijn, want als je met medicatie gaat starten terwijl je zwanger kan zijn, kan dat ook weer voor gevaar zorgen. Doe wat je goed dunkt, maar wees eerlijk. En weet ook: als je dit nu doet, gaat het ZH geen risico's meer met je nemen. Dan gaan ze heel voorzichtig te werk met lage dosissen, om te voorkomen dat er kans op meerlingen bestaat. Sterkte iig, het is mega-klote als een ronde voor niets is geweest
Ah sorry had niet gezien dat jij dat was. Ja wij willen ook max 2 kindjes. Ik hoor overal zoveel verschillende verhalen. iemand had ook 5 folikkels en werd zwanger van 1. sommige werden alsnog niet zwanger. Ik lees nergens dat iemand ook daadwerkelijk 3 of meer kreeg. Wij hebben zelf nog geen kinderen dus kan jouw ervaring uiteraard niet delen. Ik vind het echt lastig, ik wil geen gekke risico's nemen op de gezondheid van iedereen, maar voelt ook weer als een gemiste kans. Wat nu als er toch 1 word bevrucht.
Ik snap je helemaal hoor! Maar die met 5 follikels was volgens mij en lid wat ik ken, en zij had 2 grote en 3 middelgrote. Dat maakt natuurlijk wel een verschil met 5 grote. En dat het als gemiste kans voelt, trust me: I know! Sinds mei bezig en tot op heden nog maar één echte kans gehad, dus als iemand je op dit gebied snapt, ben ik het wel . Maar het is je eerste IUI en het is niet helemaal voor niets geweest. Jij en de dokters kennen je lichaam nu weer wat beter, en kunnen daar bij de volgende ronde rekening mee houden. Ik snap echt dat iedere maand voelt als één teveel, alleen er kleven gewoon echt bizarre risico's aan. Het is en blijft jouw keuze, maar het is niet voor niets dat het ZH adviseert het niet te doen. Zij hebben in de praktijk te maken met de gevallen waarbij het er dus wel 5 zijn, en willen jou dat leed besparen. Nu voelt het moeilijk om 1 maand langer te wachten, maar wat als je halfverwege de zwangerschap een of meerdere kindjes verliest door een risico wat je zelf bewust hebt genomen? Ik denk dat dat 'zwaarder' zal zijn... Ik wens je kracht en wijsheid!
Heb je zeker gelijk in. Thanks in iedergeval, heel fijn dat je het op deze manier uitlegt. Het is even helaas pindakaas. Vind het wel jammer dat ze zaterdag toen ze er al 5 zagen de medicatie niet lager hadden gezet. Misschien had het anders wel door kunnen gaan. Weet jij of ik nu gewoon een eisprong ga krijgen? omdat je anders de ovitrelle moet spuiten?
Dat ben ik zeker met je eens en zou ik de volgende keer ook zelf aankaarten! Als het een gestimuleerde cyclus was, is de kans kleiner dat er een eisprong plaatsvindt. Heb je een kuur primuloot of provera gekregen? Zoja, hoogst waarschijnlijk geen eisprong zonder ovitrelle
Nee, ik had alleen 50 puregon gekregen. Ik doe mee met de lumo onderzoek. https://www.umcutrecht.nl/nl/wetenschappelijk-onderzoek/lumo-studie
En wat is nu de vervolgafspraak met het ZH? Dat je contact opneemt als je ongesteld wordt? Want dan gaan zij ervan uit dat er een natuurlijke eisprong zal volgen
Goedemorgen! Ik heb net ook op je andere topic gereageerd. Echt super frustrerend dat je eindelijk aan je behandeling mag beginnen, je hoop opbouwt en die hoop binnen een paar minuten weer de grond in wordt geboord. Ik ken het gevoel. Ik spoot gonal-f, geen puregon. Bij gonal-f zijn 75 eenheden gemiddeld. Ik begon met 62,5 eenheden en had bij poging 1 na 6 dagen spuiten al een rijpe follikel, op cyclusdag 9. Super snel dus al! Bij poging 2 rijpten mijn follikels langzamer, maar bleek ik op cyclusdag 11 vier rijpe follikels te hebben. De poging werd afgebroken en wij kregen ook een seksverbod. We hebben overwogen om het toch te doen, maar het feit dat dit pas IUI poging 2 was, we nog totaal geen idee hadden hoe mijn lijf zou reageren op IUI en we de risico’s van een meerling niet wilden nemen, besloten om geen seks te hebben. Wat was ik daar verdrietig van! De ronde erna gezakt naar 50 eenheden. Uiteindelijk was het de derde doorgaande poging raak hier, met toen 1 rijpe follikel. Het is enorm frustrerend, maar soms is er helaas even tijd nodig om de behandeling goed af te stemmen op je lichaam. Volgende ronde gaat waarschijnlijk een stuk beter. En het gebeurt vaker dat in de eerste rondes overstimulatie plaatsvindt. Ik zou het risico op een meerling niet nemen, je verlies nemen en vol goede moed aan de volgende poging beginnen over een paar weken. Heel veel succes! Hopelijk na volgende maand een positieve test in handen!!
Ik lees nu trouwens in het IUI topic dat je 1 follikel van 17mm hebt en 4 follikels van 12mm. Wat ik dat topic ook al werd gezegd, follikels van 12mm werden bij mij niet gezien als gerijpt. Pas vanaf 13mm was er kans, niet eens een zekerheid, dat ze mee zouden gaan doen. In dat geval zou ik het er misschien wel zelf nog op wagen thuis in bed