Hoi allemaal! Ik wilde toch eens wat opschrijven en vragen wat jullie ervaringen ermee zijn. Mijn zoontje van bijna 3,5 maand heeft eergisteren maar om 4 flessen gevraagd en gisteren om 5 flessen. Normaal krijgt hij zijn laatste fles om een uur 10, toen dus om 8 uur waardoor hij wakker werd om 5 uur dus die dag kwam hij uit op 5 flessen. Want als hij om 10 uur zijn laatste fles krijgt word hij rond half 8, 8 uur wakker. Nu komt hij vandaag weer uit op 4 flessen, geef hem sinds afgelopen weekend 180/6. Zijn dit nou regeldagen, dat hij zelf overwil naar 4 flessen? Moet hem wel altijd wakker maken uit zijn diepe slaap om 10 uur. Graag jullie meningen, want weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.. Groetjes
Ik ken regeldagen alleen bij borstvoeding. Maar ik ken zeker dit soort perioden, de overgangen naar minder flessen. Het kan zijn dat hij over wil naar 4 flessen, het kan ook zijn dat het wisselend 4 of 5 flessen zijn, en het kan ook tijdelijk zijn. Kan dus nog alle kanten opgaan Ik zou hem eens laten slapen en kijken hoe hij het doet. Rond die periode gaan veel baby's klokje rond slapen. Sommigen doen dit gewoon op 4 flessen, maar anderen hebben die 5e fles eigenlijk nog wel nodig tot ze bijv. bijvoeding krijgen. Wij gaven vaak een droomvoeding rond 22:00/23:00. We maakten haar niet wakker, ze dronk het flesje halfslapend en sliep daarna meteen weer verder.
Oke, dank je wel. Maar het komt dus wel meestal voor rond deze leeftijd? Laat hem ook gewoon slapen na de fles van 8 uur. Hij heeft ook een periode gehad dat hij de fles van 10 uur ook echt half slapend dronk of wat liet staan. Ben benieuwd hoelaat hij morgenochtend zich meld..
Hier hadden we wel vaker gerommel met de flessen. Of hij wilde een fles laten vervallen of meer voeding. Ook tijdens sprongetjes heb je het wel eens...
Nou, sinds een aantal dagen zit hij op 4 flessen met 180/6. Laatste flesje met een beetje rijstebloem geprobeerd, gaat super! Kijken of hij dit doorzet of dat het weer gaat veranderen. Is hij er alleen niet een beetje vroeg bij met 3,5 maand op 4 flessen? Hij heeft het zelf doorgezet..
Als hij dat zelf zo regelt is dat prima toch? Hier zit ik nog op 120+4, (maar ook regelmatig maar 4 flessen op een dag, dame groeit op weinig ). Ik laat 'r het lekker zelf regelen: gaan flessen (bijna) standaard leeg, dan krijgt ze 30+1 meer in de fles Ik zie het hier wel gebeuren, soort van regeldagen idd. Dan drinkt ze een dag vaker en minder per keer, maar dan dus wel meer flessen dan normaal en dan gaat ze daarna meer per keer drinken. Het lijkt op de regeldagen die je bij BV hebt, alleen is het ophogen van de hoeveelheid een stuk simpeler