5'S van dr. Harvey Karp samenvatting workshop

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Zo heb ik het me niet voorgesteld idd. Ik denk niet dat een ouder dit zo zou doen bij zijn eigen kind.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

't Is niet mijn manier hoor, maar ik vind je reactie nogal behoorlijk overtrokken eigenlijk. Je had het over dat dat kind angstig keek ofzo, maar ik had meer de indruk dat ze naar die microfoon lag te loeren... ;)

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Baby in baarmoeder hoort behoorlijk harfe geluiden en shhh hoef op zich niet hard zijn kan ook erg zacht maar het moet altijd harder zijn dat het huil van baby anders hoort hij je gewoon niet!

Ik heb die film niet gekeken maar op workshop zag ik hem niet hard shhh of zo. Ik deed het bij mijn baby wel harder dan haar gegil en ze heeft het goed doorgestaan en was gelijk rustig.
    Nu als ik haar inbaker af en toe lacht ze naar mij tijdens inbakeren. Ik baker haar nu in omdat ze nogal druk met handen die overaal tegenslaan en in mond zitten.
    Speentje heeft ze zoiezo altijd want haar zuigbehoefte is gewoon enorm.

Het is een keuze van elk ouder zelf hoe je huilende baby tot rust brengt op welke manier dan ook als het maar werkt.
    Die methode is zeker een hulp en zeker onschadelijk anders zo ziekenhuizen het niet in praktijk adviseren.

Ik kan ook zeggen dan het is eigenlijk niet innovatief of zo mij moeder deed het ook inbakeren (toen ook met benen vast) wiegen en shhhh zeggen. I heb niks daar an achtergehouden heb perfecte gehoor en ben niet bang voor harde geluiden of weet ik veel war :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat ssh-en is volgens mij nogal een primaire natuurlijke reactie van moeders op huilende baby's, want dat doe ik ook, (alleen niet zo dicht op d'r oor ;)), en dat zie ik heel erg veel moeders doen.
    Dus ik snap het probleem ook niet zo.
    Heb het item in eenvandaag gezien en daarin kwam dat ssh-en veel zachter nog over dan in het filmpje van rijtjes.
    Het lijkt mij wel een mooie manier om snel te beoordelen of een baby wel of niet medische klachten heeft... (hier werkte het bij beide meiden namelijk niet totdat die onder controle waren).

Deel Deze Pagina