Tweede miskraam... dikke pech of....?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Engeline, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeline

Engeline Lid

24 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Engeline, 2 mei 2012
    Laatst bewerkt: 2 mei 2012
    Hoi!
    Ik heb gister voor de tweede keer een miskraam gehad...
    Heel verdrietig en jeetje, wat word ik hier onzeker van!
    Het ene moment ben ik best (een beetje...) optimistisch en heb ik wel hoop en vertrouwen dat het goed komt,
    dat het gewoon "domme, dikke pech" is...
    Het volgende moment ben ik zo bang dat er iets mis is, één miskraam kan, maar waarom twee keer?!
    (Het ziekenhuis hier doet pas onderzoek na drie miskramen...).
    Ik heb niet echt een vraag, maar zou heel graag ervaringen willen horen en dan het liefst, :) ter geruststelling, dat je na meerdere miskramen zonder problemen een gezond kindje hebt gekregen....
    Alvast bedankt!
    Groetjes Engeline

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hoi hoi

ik heb zelf 2 miskramen gehad een bij 7 weken en een bij 5 weken ...
    na 2 miskramen heb ik onderzoeken laten doen om te kijken of het geen lichamelijke redens had ( chromosoon onderzoek bij mijn en me man stolingsonderzoek anti stoffen , schildklier , b12 suiker en nog een paar dingen )
    daar kwam weinig tot niks uit , wel was mijn b12 aan de lage kant 200 of zo 150 is te laag ik ben toen begonnen met b12 smelt tableten en zie mijn banner .

ik zou dus zeker alle onderzoeken laten doen , want dan weet je zeker of het domme pech is of niet !

sterkte

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hoi meid,
    Hier pas 1 keer een miskraam gehad maar in mijn directe omgeving ken k al vier meiden die na 2 miskramen daarna een prima zwangerschap hebben gehad. Heel veel sterkte en bljf positief...

4. waterroosje

waterroosje Actief lid

11 nov 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    b12 waar kan je die kopen..? gewoon bij etos kruidvat enz

5. Engeline

Engeline Lid

24 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Missymaaike en Collo003,
    fijn van jullie te horen, jullie reacties stellen me wel een beetje gerust!
    Ik moet toch maar op één of andere manier het voor elkaar zien te krijgen dat er wel wat onderzoek gedaan gaat worden, dan weet je tenminste meer waar je aan toe bent...
    Bedankt! X

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    b12 koop ik bij de tuinen , ik zou even uitleggen waarom gewone b12 uit een potje word wel opgenomen door je bloed maar is niet terug te zien in het diepere weefsel.... om er voor te zorgen dat het ook in het diepere weefsel terecht gebruik ik smelttabletten die je onder je tong laat smelten van het merk bloem !

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    na 2 miskramen heb je recht op een aantal onderzoeken .
    hier op een forum is ook een topic voor vrouwen die meerdere miskramen hebben gehad , ik heb daar veel geleerd en me hart kunnen luchten mischien is het ook wel iets voor jou

8. Engeline

Engeline Lid

24 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik dus ook, hier al veel tegengekomen, maar toen ik het ziekenhuis belde, zeiden ze dat ze het pas na drie miskramen doen...
    Misschien kan ik via de verloskundige of huisarts dan maar een doorverwijzing regelen.

9. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Denk niet dat ik je gerust kan stellen, maar kan je wel info geven. Ik heb zelf 2 miskramen gehad. Beiden al vrij vroeg, ongeveer 6 weken. Ik heb er toen voor gekozen om volop de mallemolen van het ziekenhuis in te gaan. Ik moet ook zeggen dat ik een fantastische gynaecoloog heb die meedenkt en die open staat voor eigen inbreng. Maar waar het om gaat, bij mij is er wel degelijk iets niet goed. Ik heb factor v leiden ( bij een volgende zwangerschap ga ik fraxi spuiten, eigen keuze, dit is geen standaard behandeling) en ik heb een te korte lutealefase ( ongeveer 9 dagen) waardoor het zich nooit goed in kan nestelen. Hiervoor gebruik ik progesteron. Ook heb ik een lichte vorm van pco. Maar daar doe ik momenteel niks mee, omdat ik wel een eisprong heb, alleen later. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: ik heb dekeuze gemaakt dat ik meteen onderzoek wilde, achteraf gelukkig. Luister naar je gevoel. Wat wil je zelf? Heb je een gevoel van pech of denk je dat er iets mankeert? Ik had dat gevoel namelijk heel sterk....

10. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Oja, ik heb een doorverwijzing van verloskundige gekregen.

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier helaas negen miskramen gehad. Na de tweede miskraam hebben we onderzoeken gehad hier uit kwam dat ik een te hoge bloedstolling heb hiervoor spuit ik fragmin en slik ik ascal. In het begin van de zwangerschap heb ik progesteron gebruikt. Nu lijkt er eindelijk een eind aan onze lijdensweg te komen al blijf ik nog steeds bang dat het als nog fout ga.

Heel veel sterkte en volg je hart als jij onderzoeken wil vraag je er gewoon om en als je ziekenhuis het nog niet doe bij 2 miskramen is het misschien verstandig om naar een ander ziekenhuis te gaan waar dit wel gedaan word.

12. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ook ik heb 2 miskramen gehad, daarna een goede zwangerschap. Heel veel sterkte meid. Hopelijk mag jullie wens snel uitkomen!!

13. Bueno

Bueno Actief lid

25 apr 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Engeline,

Ik kan je niet heel erg gerust stellen helaas, maar ik kan je wel raad meegeven.. Ik heb zelf 3 miskramen gehad en dacht net als jij bij nr 1 en nr 2 nog: ach, zal wel pech zijn geweest zeker? Maar na 3 weer je zeker: er is echt iets mis met me.. Toen de mmm in gegaan en wat bleek, net als Samvs86 heb ik Factor V Leiden, een stollingsziekte die zorgt voor tromboses in de placenta..
    Ik had hier nog nooooit van gehoord en vind t achteraf gezien erg dat mn gyn deze optie niet na mn 2e miskraam al heeft bekeken, want stollingsziektes vinden ze dmv simpele bloedtesten!
    Als ik jou was, zou ik er op aandringen dat ze je bloed controleren op stollingsfactoren!! Ik denk dat dit namelijk een heel vaak voorkomende oorzaak is van miskramen.. Dus dat is t enige advies wat ik je kan meegeven..
    Heel veel sterkte meid!!!

14. Engeline

Engeline Lid

24 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!!
    Haha, hoopte op meer berichten als die van December, die geven weer een beetje hoop!
    Ik heb veel aan jullie ervaringen/advies, qua onderzoek, ik ga er morgen meteen achteraan!!
    Zal proberen een doorverwijzing te krijgen voor dit ziekenhuis, maar mochten zij toch wachten met onderzoeken na drie miskramen, dan zal ik inderdaad naar een ander ziekenhuis gaan.
    Wat je zegt Samvs86, luister naar je gevoel, dat geeft de doorslag. Mijn gevoel zegt dat er echt iets aan de hand is, laten we meteen die mmm maar in gaan. Maar misschien dat iedereen wel een beetje bang is om moeite te hebben met zwanger worden…?
    Toch, ik wil gewoon duidelijkheid en voel mijn biologische klok heel hard tikken, dus actie!!
    Fijn dat ik nu dankzij jullie berichtjes al wat “aandoeningen” weet om naar te laten testen.
    Veel sterkte en succes allemaal!
    X

PS. @ Minimuis: Pffff, negen miskramen, wat ongelofelijk afschuwelijk, wat een helse tijd….!!! Wat supergeweldig dat je nu zwanger bent en voorbij die ellendige eerste drie maanden!!

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kreeg jij die progesteron in Nederland? Zo ja, waar?

16. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hier ook twee miskramen gehad, maar precies andersom. Eerst 1 met 5 weken en toen met 7 weken. Wij hebben ook alle onderzoeken gehad en bij ons kwam en helemaal niets uit. Dit blijkt in de meeste gevallen zo te zijn!

Aan de ene kant fijn, aan de andere kant weet je niet waardoor het dan in godsnaam is gebeurd. Wat wel fijn is dat ik nu onder de controle van een gyn sta. Als ik weer zwanger ben, mag ik bellen en met 6 weken gaat ze dan al kijken. Toch vind ik dat een heel fijn idee, want je bent al zo onzeker.

Bij mij zeiden ze trouwens ook in eerste instantie bij triage dat ze pas iets gingen doen na drie miskramen. Na een lange weg ben ik uiteindelijk toch zelf bij de gyn terrecht gekomen. Die zelf wel zei dat ik na twee miskramen recht had op alle onderzoeken. Laat jezelf dus niet afschepen meid!

17. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Hoi engeline,

Ik heb eerst een mk gekregen en moest ik gecurreteerd worden en daarna nog een mk en daarna nog een bbz. Uiteindelijk op vanalles getest zowel mijn man als ik. Totaal niets bijzonders uitgekomen eigenlijk. Toen aou ik een waterecho krijgen, maar was zo slim om van te voren voor de zekerheid nog een zwangerschapstest te doen en toen blee ik zwanger te zijn van mijn zoon. Daarna weer een bbz gehad, maar daarna is mijnndochtertje gekomen en nu zwanger van de derde en een wonder het gaat helemaal goed.
    Dus gelukkig door alle ellende hebben wij wel het geluk al 2 gezonde kindjes te hebben en de derde is onderweg.
    Maar je weet het gewoon niet en gaat zeker twijfelen in het begin waar het aan ligt, maar er kan ook niets zijn. Dus ik hoop voor ullie dat je weer snel wanger bent en dat het dan wel goed mag gaan.

Xxx joyce

18. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hoi jusi ik kreeg bij stichting geertgen progesteron voor geschreven later heeft mijn huisarts het voor geschreven omdat ik nog doosjes van geertgen had en wij eigenlijk al gestopt waren. Ik weet dat je het ook via internet kan krijgen zal de internet link even opzoeken en plaatsen.
    Heb de link gevonden http://www.gezondenzo.n...pijn-overgangsklachten/

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh en het Geertgen kon niks voor me doen zei de vrouw aan de telefoon een paar weken geleden! :(
    Ze deden niet meer aan mk's dan een ziekenhuis.
    Maar als je het voorgeschreven krijgt, krijg je het zeker vergoed?
    En via die site niet?

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb ze via mijn gyno en kan herhaalrecepten vragen bij mijn huisarts.
    Ik betaal per 40 stuks 5 euro eigen bijdrage en volgens mij 14 eigen risico(dacht ik;))

Deel Deze Pagina