Om die reden wacht mijn gynaecoloog altijd tot minstens 7 weken. Dan moet er een hartje zijn, anders is het fout. Geen twijfel, enkel duidelijkheid. De weken duurden wel redelijk lang tot week 7, maar véél liever op die manier dan in onzekerheid door een te vroege echo. Dat heb ik gehad bij de miskraam vorig jaar. Om de zoveel dagen een echo, onzekerheid werd er niet beter op. Ik kon me meer vinden in de "latere" echo bij deze gynaecoloog.
Nieuwe echo gehad. Ik zou nu 5w5d zijn. De vruchtzak was goed gegroeid en er zat nu een dooierzakje in met vruchtje. Wel nog geen kloppend hartje. Ik ben blijkbaar toch minder ver dan ik dacht
Kan alle kanten nog op. Dat is echt het nadeel van een vroege echo. Kan voor zoveel onzekerheid zorgen. Hier bij eerste zwangerschap ook zelfde beeld bij 5.4. Week later vruchtje met kloppend hartje. Destijds werd gezegd voor 99% een miskraam en werd voorstel gedaan voor medicatie. Die 'miskraam is inmiddels vier jaar en ligt lekker te slapen.....
Hoi dames, ik zit in hetzelfde schuitje. Zal even kort men verhaal doen. Men laatste menstruatie was op 26 april. Nu heb ik sinds vorige week zaterdag positief getest. Men testen werden om de 2 dagen donkerder. Heb vorige week een clearblue digitale gedaan daar kwam een + 1-2 op, nu deze morgen nog een test gedaan van clearblue en deze gaf een + 2-3 aan. Nu heb ik deze morgen ook naar de gyne geweest en daar was enkel een klein vruchtzakje te zien dat leeg was. Zij gaat uit van men regels 26/04 en zou " normaal " 6 weken 6dagen zijn. Maar heb sinds vorige week zaterdag pas een positieve test... Nu is vandaag men bloed getrokken en moet woensdag terug bloed laten prikken. Volgende week dinsdag mag ik terug op controle of er dan al iets te zien is... Dus ik weet ook niet eens hoever ik echt ben... Ik heb al 3 kindjes, en toen hebben ze mij ook altijd terug gezet, ik was nooit zover als ze uitrekende van men laatste menstruatie.