onzeker, miskraam of niet...?

Discussie in 'Miskraam' gestart door shadowcat76, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Hoi,
    wij zijn nu twee jaar bezig voor een broertje of zusje. Ondertussen heb ik twee miskramen gehad vorig jaar, 1 in februari en 1 in december.
    Afgelopen vrijdag had ik een echo bij de vk, om te kijken hoe en wat. Normaal gezien zou ik dan een hartje moeten hebben, omdat ik dan 6 weken 6 dagen was. Nu was dit niet het geval en zei ze dat het dus mis was. Gisteren afspraak bij de gyn gehad, en zij heeft een nieuwe echo gemaakt. Normaal gezien zouden we een afspraak voor een curettage inplannen.
    Maar nu is er in 3 dagen tijd een dooierzak gegroeid? Die was er vrijdag nog niet. Er was nog geen hartactie te bekennen. Maar omdat de dooierzak er vrijdag nog niet was en nu een flinke, wil ze afwachten. En ik ook, omdat ik mocht het nog gaan groeien ik dit kindje wel een kans wil geven. Volgende week woensdag terug komen voor een nieuwe echo.
    Wie heeft hier ervaring mee, dat de zwangerschap minder lang was of later op gang kwam?

Ik ga er zelf gewoon van uit dat het mis is en ik of een windei heb of dat m'n lichaam weer wat raars aan het doen is (dan kan het altijd meevallen als volgende week het hartje wel klopt). Windei ook misschien weer niet omdat ze vrijdag wel embryoweefsel zag. Maar nog heel klein.
    Ik weet het niet meer! Pff die onzekerheid... ik vind het verschrikkelijk!

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hoe heb je je zwangerschapsduur berekend? Kan je eisprong later zijn geweest?

Sterkte met deze spannende tijd!

3. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

hoi, dankjewel.
    Ik heb mijn eisprong 2 augustus gehad, dat weet ik zeker omdat ik hem gevoeld heb, en de derde merkte ik dat ik vruchtbaar was, klinkt misschien stom maar ik voelde het echt aan mijn lijf. De zesde merkte ik de eerste symptomen, ik werd doodziek wakker, misselijk etc. en ben de 1,5 week daarop ook goed ziek geweest.
    16 augustus had ik een positest. Omdat ik een wisselende cyclus had, dan weer 25 dagen dan weer 32-34 dagen, heeft de vk de termijn berekend en zij zei toen 6 weken 6 dagen (uitgaande van 25 dg cyclus). Alleen klopte dat niet met de grootte van het vruchtje, deze was maar 5,5 week.
    Daarom vraag ik mij ook af of een zwangerschap later op gang kan komen, misschien dat het vruchtje wat langer in de bm rondzweeft ofzo voor het zich innestelt? Ik weet nl. niet wanneer de innesteling is geweest.
    Ik vind het maar vreemd allemaal.

4. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend rot voor je die onzekerheid! Ik weet hoe je je voelt ben zelf in afwachting van of ik wel of niet een miskraam ga krijgen.
    Dat er wel wat te zien was klinkt wel positief hoor! En dat je zwangerschapssymptomen hebt ook.
    Wat betreft je termijn een week verschil kan nog goed omdat je innesteling langer geduurd heeft of de bevruchting toch iets later is geweest dan je dacht. Bij mij zit er 3 weken verschil tussen. Ik dacht zelf dat ik 8 weken zwanger was en vruchtje was nog maar 5,1 weken. Maar de echo daarna wel keurig op schema gegroeid naar 5,5 dagen. Overigens heb ik wel bloedverlies.

Ik heb goede hoop voor je meid! Je hebt nog geen bloedverlies toch?

Deel Deze Pagina