Op een echo kwam naar voren dat mijn placenta aan de voorkant ligt. Ik heb gehoord dat je de baby dan (veel) later voelt dan normaal. De echoscopiste bevestigde dit. Maar nu ben ik vergeten te vragen waar ik rekening mee moet houden Wie had ook de placenta voor en wanneer voelde je je kindje voor het eerst?
Placenta ligt aan de buik en ik voelde ons kindje rond de 17de week en mijn man voelt het vanaf week 20 en vanaf toen zag je mijn buik ook flink bewegen (en ik heb geen maatje 36 )
Bij mij is het ons tweede kindje en ik voelde met zeventien weken voor het eerst de kleine maar met 21 weken helemaal niet meer.... nu zit ik op 35 weken en kan ik merken dat ik het kindje minder goed voel dan met mijn zoontje toen de placenta niet voorlag. Ik denk dat het lastig is een termijn aan te verbinden ligt er ook een beetje aan hoe je placenta ligt.... nu zie ik af en toe mijn buik bewegen maar zelf voel ik niks. De verlos bevestigde vandaag ook dat ik nu het kindje misschien beter aan de buitenkant van mijn buik kan voelen dat aan de binnenkant... moet wel zeggen het is een rare gewaarwording je buik te zien bewegen en het niet voelen. Maar je gaat zeker het kindje wel voelen, en dat is zo een fijn gevoel!! Geniet van je zwangerschap! groetjes Rieanne
Dit is ons tweede kindje en ik dacht rond de 14/15 weken wat te voelen. Toen een aantal weken niet meer en rond de 19 weken begon het weer. Nu, bijna 21 weken, voel ik het iedere dag een paar keer. Bij mijn zoontje lag de placenta achter en voelde ik hem bewegen vanaf 16 weken.
Vanaf week 14 voelde ik haar al rondzwemmen en vanaf week 16 waren het echt kleine shopjes. En wat ik nu voel en zie is gewoon niet normaal, die oefent al karate ofzo. Het is nog mijn eerste ook dus het gaat niet altijd op wat ze zeggen over een placenta die voorligt..
ik voelde gekriebel met 16weken en vanaf week 17 voel ik hem elke dag. manlief voelde hem vanaf 21weken pas.
Ik begon mijn kindje vanaf 18 weken duidelijk te voelen en placenta zat ook aan de voorkant, eerder heb ik ook al wat gevoeld maar nog steeds weet ik niet zeker of dat de baby was, omdat het zo licht was dat het misschien ook wat anders kon zijn
Ik voelde vanaf week 17-18 eerst wat gekriebel en daarna duidelijke plopjes. Mijn vriend kon de kleine vanaf week regelmatig heel goed voelen.
Hoi Assje, ik pas rond week 22, maar nu is mijn buik af en toe net een golfslagbad en voel ik het heel goed.
Rond 17/18 weken voor het eerst, rond 25 weken echt overduidelijk ook voor mn man, met 33 weken een paar dagen niet, toen was Uk gedraaid bleek later.
Hier ook een voorliggende placenta. Ik voelde de baby met 14/15 weken al ( 1e kindje ). Toen ik het vroeg tijdens een controle zei de VK dat het hoogst onwaarschijnlijk was dat ik de baby al zou voelen ( dat was met 16 of 17 weken ).. Maar toen ze de doptone op mijn buik deed gaf hij even een keiharde trap. Toen kwam ze met het verhaal dat het kwam door mijn slanke middel blablabla. Het kan dus beide kanten op gaan. laat en vroeg voelen. Voor iedereen anders.
Ook hier ligt de placenta voor.. ik voelde rond de 19 a 20 weken wat plopjes..en dat hield zo een tijdje aan en paar weekjes later steeds steviger en nu trapjes en zie ik me buik bewegen enz .
Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje, Met 17-18 wk voelde ik haar voor het eerst en met ongeveer 20-21 weken erg duidelijk.. Dit is bij mij niet meer opgehouden en ben nu 36 weken zwanger.. ondanks dat dit keer mijn placenta aan de voorkant ligt, lijkt mijn buik idem als CM1978 te bewegen als een golfslagbad!! Ze beweegt en schopt duidelijk meer en harder dan mijn andere dochter waarbij de placenta aan de achterkant lag.
Ik heb ook mijn placenta aan de voorkant en ik voelde met 20 weken voor 't eerst ons kindje bewegen. Ik moet wel zeggen dat toen ik dat eenmaal gevoeld had (en ik dus wist hoe het voelde) ik het daarna meteen heel vaak voelde.
Ik heb de placenta ook voor, voelde pas met 22 wkn beweging. ( 1e kindje) Begon heel rustig, maar dat ging al snel anders. Voel het kindje heel veel bewegen. Hebben er meer het idee dat doordat de placenta aan de voorkant ligt, dat je buik iets verder 'uitkomt' dan bij andere zwangeren? Groetjes!
Mijn placenta ligt ook voor en ik voelde de baby met 14 weken. En mijn man voelde hem met 19 weken.Sinds de 23e week zie je ook dat hij trapt.Ik heb overigens overgewicht.
Zowel deze zwangerschap als de vorige zwangerschap heb en had ik mijn placenta aan de voorkant. Mijn dochter voelde ik voor het eerst met 18 weken en deze baby met 17 weken.
Ik zie een aantal dames noemen dat ze zwaar zijn, wat me doet afvragen of dat uitmaakt voor het voelen van je kindje? Ik ben zelf ook aan de zware kant namelijk.