Hoi! Vanaf 2009 willen mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. Ik ben nu nog aan de pil, in januari wil ik beginnen met 'ontpillen'. Voor begin april hebben een reis (2 weken) naar Mexico geboekt en lijkt ons niet handig als ik wel snel zwanger ben en dan misschien misselijk (oid) op reis ga, of complicaties krijg van de vliegreis (lang zitten..) .. Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie zitten? Of dit eens eerder hebben meegemaakt? Groetjes Tezz[/i]
Hoi Tezz , Als je zeker niet zwanger wilt zijn als je op vakantie gaat , dan kun je beter de pil nog ff doorslikken ....... En misschien als je wel zwanger bent heb je nergens last van of juist wel ... Hierin kun je moeilijk advies vragen want iedere zwangerschap is anders .. Succes ! knuffel M@rjon
hmmm altijd moeilijk.. Daar heb ik ook over nagedacht; als ik gelijk zwanger was zou ik op onze vakantie 8 maanden zijn.. dus dan zou de vakantie niet doorgaan.. Mijn prioriteit ligt toch bij het hopelijk zo snel mogelijk zwanger zijn en mocht het dan zo zijn: pech! Het ligt er helemaal aan hoe jij daarin staat: kan je nog een aantal maandjes wachten? Misschien is het ook een optie om nu wel al te stoppen maar voorlopig gewoon veilig te doen zodat je wel al weet hoe je cyclus eruit ziet (tijd voor eventueel ontpillen). Succes meid; denk er goed over na.
Ik zou nog even wachten met stoppen, maar aan de andere kant het kan ook nog wel even duren voordat je zwanger raakt. Misschien een tip voor de volgende keer: Wij boeken volgend jaar een reis naar Amerika en nemen hier een annuleringsverzekering bij die zwangerschap dekt. Als je posi getest hebt kun je de vakantie met doktersverklaring binnen een aantal dagen na je positieve test annuleren.
In 2007 ging ik in maart stoppen met de pil, en eind augustus op vakantie. En ook ik zat te bedenken hoe/wie en wat. En toen zei een collega tegen mij (die al elf jaar probeert zwanger te worden). Wat vind je belangrijker? Je vakantie? Of zwanger worden? Je hebt nl. niet in de hand of en wanneer het raak is. Uiteindelijk was ik toen we op vakantie gingen 14 weken zwanger. En het enige waar ik last van had was de directe warmte bij het staan/lopen in de zon... Gelukkig genoeg plekken waar je even kan zitten en bijkomen .
Ik ben al 8 maanden gestopt en wij hadden destijds ook een vakantie naar mex n het vooruitzicht, maar expres op het laatste moment geboekt. Ben nu ng steeds niet zwanger, maar wel in mexico geweest. We hebben ook al een wintersport geboekt in februari..hoop alleen dat ik nu wel zwanger ben! Dan natuurlijk wel mee, maar lekker rustig aan.
je kunt al makkelijk stoppen met de pil er vanuit gaande dat de meeste vrouwen wel ff nodig zijn voor het ontpillen. en dan haal je toch gewoon een voorradverpakking condooms. zo hebben wij dit ook beide keren gedaan eerst ontpillen en dan maar met condooms. en als je er dan aan toe bent dan gooi je die laatste condooms achter in de kast. eigenlijk heel simpel dus. zo kun je alvast ontpillen en hoef je dus ook niet eventueel zwanger naar mexico want dat is toch in april al zoalng duurt dat niet meer dan.
Zoals Mama Suus ook al zegt is mijn advies ook stoppen met de pil... om vast te ontpillen, dan kun je nog altijd veilig "klussen" mbv een familie pak condooms.. en als je er aan toe bent dan ga je echt aan de klus... Ik ben in augustus 2008 getrouwd... ik wou niet zwanger zijn op onze trouwdag, daarom ben ik wel al in december 2007 gestopt met de pil om te ontpillen, en al die maanden veilig "geklust" (wat mijn mannetje niet altijd leuk vond). maar des te leuker is het als je dan echt aan de klus kan. Inmiddels is mijn cyclus al iets beter... want het was een puinhoop de eerste maanden.. succes ermee en veel plezier in Mexico.
Toevallig zit ik me dat nu ook de hele tijd af te vragen. We willen met mijn moeder en haar man op vakantie in augustus, maar mn moeder wilde eerst misschien met t vliegtuig. Ik wist echt niet wat ik moest doen, want als ik nu zwanger raak dan ben ik tegen die tijd tonnetje rond haha. Maar gelukkig heb ik dr om weten te praten en gaan we nu met de auto. Maar dan nog vraag ik me af of het niet lastig is met zo'n dikke buik en of ik dan steeds in de schaduw moet zitten. Maar ja, eerst maar eens zien of ik zwanger heb...zo ja dan maakt t me allemaal niks meer uit waarschijnlijk hihi
Ik heb ook een beetje dit 'probleem' maar dan aan de hand van een studie en evt nieuwe baan. Eind augustus krijg ik mijn diploma en per 1 september wil ik een nieuwe baan hebben (waar ik in juli / augustus voor ga solliciteren). Maar mijn vriend en ik willen ook al een tijdje graag een kindje. Ik zit steeds te rekenen wanneer het 'veilig' is om te beginnen, er vanuit gaande dat het gelijk de eerste ronde raak zou zijn. We zijn uitgekomen op Juni starten met klussen voor het echie. Maar ja, zul je net zien dat het lang op zich laat wachten. Ik weet nu al dat ik dan flink zit te balen Helaas heb je de natuur niet in de hand en zul je toch ook keuze moeten maken op basis van gezond verstand. Liefs
Goed te lezen dat hier meer mensen wel over nadenken. Dat je op basis van zwangerschap je reis kunt annuleren wist ik niet, goede tip. Ik zou een eventuele zwangerschap je vakantiepret niet in de weg laten staan. Wie garandeert dat je binnen 1 jaar zwanger bent, dan kun je dus al die tijd geen echte vakantieplannen maken.
volgens mij moet je wel een bewijs van je huisarts hebben dat je je vakantie annuleert door je zwangerschap. Het schijnt dat ze dat niet allemaal willen doen, alleen als je echt ziek bent tijdens je zwangerschap. Niet als je verlof bijv. precies in die vakantie valt. Maar pin me er niet op vast, heb t van collega gehoord.
indien verzekerde zwanger is op het moment van boeking van de vakantie, dan is annulering daarna wegens die zwangerschap geen gedekte gebeurtenis, tenzij annulering plaats vindt wegens medische complicaties (normale ziekteverschijnselen behorende tot zwangerschap zijn overigens geen gedekte gebeurtenis). Wel gedekt is zwangerschap die door arts of gynaecoloog geconstateerd wordt nà boeking van de vakantie. In dat geval dient de vakantie binnen 3x 24 uur na constatering door de arts (van de zwangerschap) geannuleerd te worden. (Daarna is annulering wegens de zwangerschap niet meer gedekt; wel weer als er zich medische complicaties tijdens de zwangerschap voordoen). Staat op de website van ANWR
Okee, daar hebben we tenminste wat aan hihi. Blijft alsnog wel een gedoe he...je moet dus goed weten hoe het in elkaar zit, want anders ben je al snel te laat met annuleren als het nodig is! Maar dan moet je zeker wel een annulerings verzekering af hebben gesloten he? Of heb je dat niet gelezen? Liefs
okee, dan is t helemaal duidelijk. Helaas heeft mn moeder geen annuleringsverzekering afgesloten, want dat vond ze onnodig en ik wist niks te verzinnen. Dan maar afwachten, misschien beval ik dan wel in Frankrijk als t nu raak is