5wkn oud/ flessenvan 165 cc/ onrustig drinken laatste deel

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door petra2278, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi hoi,
    mijn zoon krijgt al 2 weken flessenvan 165 cc...vaak drinkt hij die zonder morren op, maar toch ook vaak begint hij na _+ 100 cc te kermen, met beentjes te trappelen...hij valt wel de speen aan, maar laat dan weer snel los.
    t lijkt voor ons op krampjes, maar t kan natuurlijk ook zo zijn dat hij teveel drinkt?
    kleintjes drinken toch echt niet meer dan ze zelf willen? dat is mij gezegd namelijk...?

wie herkent dit?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    #2 Merel69, 21 sep 2009
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
    Hoeveel flessen krijgt hij dan? Hij weegt 4300 gram las ik ergens anders geloof ik en dan heeft hij ongeveer 650 cc per dag nodig. (gewicht maal 150 cc per 24 uur) Bij teveel kan ie gaan sputteren, bij sprongetjes kunnen ze dit doen bij de flessen, hij kan reflux hebben, waardoor het pijn doet in zijn slokdarm......kortom er zijn genoeg mogelijkheden. Ik vind 165 per fles voor 5 weken erg veel. Anouschka is nu 4 maand en krijgt 165 per fles 5 maal op een dag.

Dus 650 cc verdeeld over 6 flessen is "maar" 110 per fles en geen 165. Je moet niet kijken naar wat er op de pakken staat geschreven, want die gaan uit van heeeeel veel. Het kunnen ook nog krampjes zijn. Gebruik je infacol? Als je dat al gebruikt zal ik eens stoppen als ik jou was, ik hoor bij heel veel (inclusief bij ons) dat infacol de krampjes alleen maar erger maakt.

En dan kan het ook nog koemelk allergie zijn (in combinatie met veel huilen, uitslag, soms spugen, niet willen drinken).

Het kan dus van alles zijn, als je meer geeft dan ongeveer 650cc per dag zal ik eerst eens proberen minder te geven....
    Dat ze stoppen als ze genoeg hebben gaat voor veel baby's op, maar er zijn er ook die maar gewoon doortanken tot ze niet meer kunnen.

Anouschka deed rond de 5 weken precies hetzelfde en bleek na lang zoeken reflux te hebben. Hoor je je zoontje vaak slikken, boeren die hij weer inslikt, spuugt hij regelmatig een mondje terug? Bij veel baby's is de maag nog niet helemaal afgesloten waardoor er veel zuur terug stroomt en brand in de keel. Hier ging het een stuk beter met medicijnen en johannesbroodpitmeel.

Succes.

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    nee, ik hoor hem dus niet vaak slikken of boeren inslikken...heel af en toe op het aankleedkussen of in bed loopt er iets melk uit zijn mondje, maar dat hebben veel baby's volgens mij.
    heel af en toe, als hij erg gehuild heeft in bed, vind ik links en rechts naast zijn hoofdje heldere natte plekken...ruikt naar melk/zuurderig...maar dit is ookn iet elke dag...

we geven idd nu al ruim 1 week voor elke voeding infacol...hij laat daarmee goede scheten, maar daar heeft hij dan ook wel last van.
    boeren doet hij goed....stoppen met infacol vind ik lastig, maar het proberen misschien waard over een paar dagen.
    we proppen de voeding er ook niet in....uiteindelijk wil hij ook wel weer.....hij komt ook gewoon 's nachts nog voor een voeding en drinkt de hele fles op dus je zou zeggen dat het niet te veel voeding is voor hem....1 a 2 x per dag laat hij 50 cc staan, dan pakt hij de speen gewoon niet meer. De keren met t kermen en beentjes trappelen pakt hij wel de speen...maar ja, voor eventjes dan.

ik twijfel ook over de reflux hoor...soms spiek 30min lang door een kiertje of ik hem zie slikken of iets...maar nee. ik wil denk ik gewoon over teveel dingen een reden/oorzaak krijgen, maar dat kan niet altijd natuurlijk..

4. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Ons meisje heeft precies hetzelfde, zij krijgt 5 keer een fles van 150ml/5 en stopt ook regelmatig met drinken als ze zo'n 100 ml op heeft. Dan laat ze vaak een boertje en drinkt verder. Ook trappelt ze vaak met de beentjes en huilt ze dan soms een beetje, daarna komt er meestal een scheetje en dan is het over. Bij haar zijn het dus inderdaad krampjes. Wel spuugt ze soms na de fles maar dat schijnt inderdaad normaal te zijn.
    Wij hebben ook infacol gebruikt en zijn daar afgelopen zaterdag mee gestopt omdat ons meisje moeite heeft met poepen. Ze boert nog steeds goed na de fles en heeft niet meer kramp gekregen, wij gaan het dus niet meer gebruiken. Ook omdat we het idee hebben dat het uiteindelijk alleen maar meer krampjes gaf.

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter van 5 weken, drinkt 6x 130, ze weegt nu 5000 gr, hier heeft ze genoeg aan, want ze meldt zich om de 4 uur, ook wij zijn met de infacol gestopt, ook hier gaf het alleen maar meer krampjes en ze kreeg er het zuur van, na de fles huilt ze meestal wel even, als er dan een boertje of scheetje uit is,is het meestal weer over.

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Onze dochter heeft dit ook. Soms stopt ze inderdaad ook halverwege en gaat ze heel wild doen, dan houden we haar even rechtop, doet ze een boertje en drinkt ze weer verder. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 165cc wel een beetje veel vind voor een kleintje van 5 weken, maar misscien heb je gewoon een hongerig kindje (onze dochter krijgt 5x165cc en weegt 5100 gram). Misschien kan hij zelf niet zo goed aangeven dat hij genoeg gehad heeft en heeft hij daar last van? Welke speen gebruik je momenteel, misschien is hij toe aan een grotere maat en wordt hij halverwege de fles een beetje ongeduldig omdat het allemaal te lang duurt?

Succes!

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik denk, mede door wat je elders schreef, hem enorm overvoed. Ik denk dat daar ook alle problemen vandaan komen...

8. mona23

mona23 Niet meer actief

denk ik ook, onze zoon van 11 weken, 5700 gram krijgt nu 5 flessen van 160/5. Mij lijkt het erg veel voor jou kindje.
    Je kunt je kindje namelijk ook leren om veel te veel te drinken.

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje kreeg altijd 165 cc voeding en is 9 weekjes en weegt 6270 gram dus denk idd dat je hem overvoed!
    Ben trouwens nu omhoog gegaan naar 180 cc sinds een weekje

10. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik denk inderdaad ookdat hij te veel krijgt.. mn zoontje is bijna 10 weken, weegt 6500 gram en krijgt precies hetzelfde als jouw kindje!
    stoppen met de infacol heeft bij ons ook geholpen om van de krampjes af te komen, ik zal eens proberen om hem minder te geven en even aan te kijken hoelang hij tussen de flessen laat.

11. Skye

Skye Niet meer actief

Toen Kyra 5 weken was, dronk ze volgens mij nog maar 120 ml per keer. En dan 6 flessen. Ik denk dus idd dat je hem echt teveel geeft

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als kindjes kramp hebben, willen ze vaak zuigen. Dit moet je niet verwarren met honger hebben. Zuigen werkt ontspannend en daardoor worden de krampjes minder. Dus ze zullen in dat geval altijd die speen pakken om de pijn "weg te zuigen". Geef dan liever een fopspeen, dat kan echt pijnstillend werken..

En ja, overvoeden kan zeker..Wat zegt je cb dan over de hoeveelheden?

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hoe gaat het nu?

14. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    tja, op en af. Hij krijgt flessen van 120+4 (heel soms van 150+5) maar het onrustige blijft soms.
    ook het slechte inslapen, ondanks inbakeren duurt dat soms een uur, soms lukt het helemaal niet en ga ik maar wandelen (want gezellig is hij dan niet). Nu ligt hij al 45 min op bed, maar t zijn af en aan hazeslaapjes. Gisteren is het wel super gegaan...
    woensdga naar Osteopaat....even checken...

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    als hij aan het einde onrustig drinkt, kan het dan ook zijn dat hij een grotere speen wil?? Ons mannetje had dat namelijk ook steeds, en we zijn overgestapt op maatje 2 en het is goed... Misschien is dat nog het proberen waard??

Deel Deze Pagina