Ik kan me dat zo goed voorstellen. Je zit tussen hoop en vrees en elk sprankeltje hoop is weer iets om je aan vast te klampen. Ik hoop heel erg met je mee dat het allemaal goed is volgende week.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk mag het deze keer wel goed blijven gaan. Ik ga er vanuit dat je deze echo in het ziekenhuis hebt gemaakt? Ik zou een afspraak maken bij een echobureau. Hun apparatuur is echt veel beter dan die in het ziekenhuis. Ik vond de echo’s in het ziekenhuis echt bar slecht qua beeld. Maar de vroege echo’s bij mn echopraktijk heel duidelijk.
Precies dit, gewoon een echo bureau bellen dan heb je in elk geval hopelijk meer duidelijkheid en rust
Ja maar dan kijken ze alleen uitwendig toch. Dan zie je denk ik helemaal niks omdat ik dus behoorlijk overgewicht heb. Je zou zeggen dat het ziekenhuis goede apparatuur heeft.
Mijn ervaring is dat pretecho veel beter was dan ziekenhuis (ook overgewicht). Ze kregen het daar zelfs uitwendig in beeld terwijl ziekenhuis het alleen inwendig voor elkaar kreeg. En inwendig deden ze wel ook hoor. Gewoon even bellen. Bij 7 weken verwacht je echt wel dat ze goed een vruchtje kunnen zien en een hartslag. Succes, duim duim duim!
Ik heb de vk gebeld en ik krijg vrijdag een echo Bij een echocentrum waar ze ook de 13 en 20 weken echo maken. Hopelijk maakt dat verschil. Zo niet dan is het oom duidelijk.
Ik wil zelf nog niet te enthousiast zijn. Ik ga er nog steeds vanuit dat het mis is. Echter staat in mijn dossier dat ze alleen een vruchtzakje hebben gezien en geen dooierzak of foetale delen terwijl we op grote afstand wel een witte stip zagen in het midden van de vruchtzak. Dat lijkt mij dan toch een vruchtje.
Mijn ervaring is ook dat de apparatuur in echocentra veel beter is. Ik heb eindeloos veel echo’s gehad en waar ik bij het ziekenhuis een wazig boontje zag was t bij echocentrum al beginnende ledematen te zien. veel sterkte met wachten! Het is slopend
Ze kijken evt ook inwendig, maar ik heb ook overgewicht en als je een goeie echoscopiste hebt mét goede apparatuur, dan is inwendig ook helemaal niet nodig.
Dat is zeker niet waar.. dit verschilt echt enorm per persoon. Ik heb een hele goede echoscopiste met de beste apparatuur en sommige dingen hebben we met de 13 w echo nog inwendig gekeken. Mijn bmi is nu met zwangerschap 29.
Ik had een echobureau met 6+1 die wel inwendig een echo maakte. Fijn dat je er een hebt kunnen plannen, wonderen zijn de wereld nog niet uit dus ik duim voor jullie.
Bij mij ook met 16 weken nog tijdens de geslchtsbepaling, maar is echt niet nodig en toen de eigenaresse dat hoorde werd ze echt een beetje boos. Die echoot eigenlijk nooit inwendig, alleen als het echt nodig is. Ik heb veel echo’s gehad, vanaf week 5 al (die was inwendig, want was een oefenecho). Met 7.4 uitwendig en alles keurig te zien. Maar de ene echoscopiste zal inwendig vast fijner vinden in vroege fases.
Protocol is zelfs tot 10 weken inwendig eigenlijk, dat is ook gek dan dat ze alleen als het echt nodig is inwendige echo's maakt.
Vereniging echoscopisten. Mijn schoonmoeder was daar voorzitter van en die zei dat Zij maken de protocollen voor alle echoscopisten in samenwerking met gynaecologen, ziekenhuizen, RIVM, hoogleraren.
Ik heb bij elke zwangerschap rond de 7 weken een echo gehad en allemaal uitwendig! Waarom inwendig als dat niet nodig is ! Ook bij een controle echo vorig jaar met een miskraam kon ze het uitwendig allemaal prima zien!