Wij hebben zojuist een vruchtje van 5 mm gezien met een kloppend hartje. Het is ongelooflijk. Ze meet het op 6 weken maar dat zegt nu nog niet zoveel. Ze zag een mooie regelmatige hartslag. Volgende week weer kijken.
Wauw dat was wel het mooiste bericht wat kon denk ik! Natuurlijk blijft het spannend, je bent toch wel 7 wkn al eigenlijk? maar dit is alvast een goede stap!
We zijn er een paar dagen verder en de blijdschap van het hartje is alweer gezakt en omgeslagen naar stress. Het vruchtje was wel erg klein voor 7.2. maar goed 3 dagen eerder zagen we niet eens vruchtje. Ik mag dinsdag weer kijken en dan is het hopelijk goed gegroeid..Wat een stress die 1e weken. Na 4 miskramen is het echt mentaal nauwelijks te doen.
Maar dat zou dus nodig kunnen zijn als je uitwendig dus geen goed beeld hebt. Als uitwendig alles goed te zien en te meten is, is inwendig niet nodig.
Zo naar he? Ik herken het ook hoor. En dat blijft helaas je hele zwangerschap. Het is allemaal zo kwetsbaar en je moet heel veel vertrouwen hebben. Nu omdat het zo klein en pril is, straks omdat je nog geen leven voelt en bij elk pijntje denkt; hoort dit? Is dit oke? En als je niks voelt; idem. En als je leven mag gaan voelen twijfel je vaak of het genoeg is, en als je te lang niks voelt of het dan nog wel oke is. Ik zeg dit niet om je bang te maken, maar wel dat het heel normaal is. Hopelijk heb je snel weer een mooie echo en kan je tussendoor ook lekker genieten!