Hallo meiden! Ik heb mijn 1e echo gehad! Ik ben iets minder ver (5 dagen) zwanger dan verwacht... 30 december was 1e dag van laatste menstruatie, dus dan zou ik met een perfecte cyclus van 28 dagen op 6 oktober uitgerekend zijn. Ik heb na het stoppen met de pil een cyclus van 32 dagen en 1 van 34 dagen gehad, dus de termijn kan best kloppen. Volgens de vk ben ik 7 weken en 2 dagen zwanger ipv 8 weken en uitgerekend op 11 oktober. Het vruchtje zag er goed uit en het hartje klopte... Wat wel gek was, is dat er nog een wandje in mijn baarmoeder zit. Achter dat wandje zit nog een kleine kamer. Dat 2e kamertje is veel kleiner dan de 'hoofdkamer' en er zit ook geen vruchtje in. De vk denkt dus dat het in eerste instantie een tweeling-zwangerschap is geweest. Ik heb daar nooit iets van gemerkt ofzo, heb niet gevloeid oid. Ik moet over 3 weken terugkomen om de termijn nogmaals te bepalen, omdat het nu nog wat vroeg was. Ook wil ze dan kijken of het wandje dan ook weg is. In de meeste gevallen verdwijnt het wandje volgens de vk, maar als dat niet het geval is, word ik doorverwezen naar de gyneacoloog. Wie heeft dit ook meegemaakt en was het wandje ook weg bij de 2e of volgende echo? Ik zou het fijn vinden om ervaringsverhalen te lezen...zou me gerust stellen, ook al zei de vk dat ik me geen zorgen hoef te maken... Maar ja...ikke een zwangere muts zijn he... Liefs Elly.
In ieder geval gefeli met je zwangerschap en je mooie echo! Ik heb hier geen persoonlijke ervaring mee. Het klinkt best logisch dat er eerst een tweeling heeft gezeten, waar van een "achter het wandje" (zou dan twee-eiig zijn?). Volgens mij hoef je van een vanishing twin in zo'n vroeg stadium niet perse bloed te verliezen; het piepkleine, tweede vruchtje kan ook oplossen zeg maar. Wanneer krijg je de volgende controle? Liefs Monique
Hallo Dankje voor de felicitatie! Ben ook erg blij met de goede echo hoor. Moet over 3 weken weer terugkomen en dan gaan ze weer een echo maken. Liefs Elly.
Hoi Elly, Het zou goed kunnen dat het een vanished twin is geweest. Het vruchtje wordt dan opgenomen in je baarmoeder (of placenta?) of door het andere kindje! Zelf ben ik zwanger van een tweeling en bloedverlies gehad, maar dat zegt gelukkig niks. Bij een vanished twin heb je over het algemeen geen bloedverlies, zover ik weet! geniet maar lekker van je zwangerschap! Groetjes
Hoi, ik heb ook zoiets gehad. Ik was 8 weken zwanger en toen kreeg ik ineens een miskraam. dat was natuurlijk schrikken,maar ik bleef zo misselijk, dus ik na een week de huisarts gebeld, ik mocht komen voor een echo, en wat bleek, er zat er nog eentje. Je kon dus ook echt een leeg kamertje ernaast zien. Toen ik thuis kwam, begon ik weer te vloeien, ik dacht dat ik dit ook kwijt zou raken. 2 dagen later weer een echo gehad, het hartje klopte nog gelukkig! Nu mag ik volgende week weer een echo, maar ik ben er ontzettend onzeker over of dit wel goed gaat. groetjes Annegina
Ik ook, toen ik zwanger was van mn zoon kreeg ik met ruim 7 wk een echo en daarop waren 2 kindjes te zien. 1 levende en 1 kleiner en `minder mooi` Het was dus ooit een tweeling waarbij het bij 1 van de 2 ergens in de 5de week is mis gegaan... Hier ook nooit bloedverlies, op de echo met 12 wk was het bijna compleet weg (het is dat de gyn er naar heeft gezocht anders was er overheen gekeken). Uiteindelijk dus 1 geweldige zoon gekregen maar een beetje verdrietig vond ik het wel... je vraagt je toch af waarom die ene weg is en hoe het anders was geweest.
oh ja dat heb ik dus ook gehad nou weet ik zeker dat het dus in beginsel een tweeling betrof omdat ik zwanger ben geworden doormiddel van IVF/ICSI en er dus 2 embryoos zijn terug geplaatst. bij eerste echo in de 7de week, was duidelijk een goed ontwikkelend rijstkorreltje te zien met een mooi kloppend hartje. Er achter zat nog een ruimte met nog een, kleiner, vruchtje........ mocht de week erna terug komen als ik dat wou of anders gewoon met 9 weken. ik heb gewacht tot 9 weken. als het zou verdwijnen dan kon je er verder toch niks aan doen en met 9 weken zou alles veel duidelijker zijn. en ja met 9 weken was het andere kamertje/vruchtje geheel weg. gewoon helemaal verdwenen dus ja vanished heb ook nooit geen bloeding gehad. zelfs niet een heel klein beetje. is gewoon helemaal opgegaan in ..............ja in wat opgenomen door mijn lichaam denk ik dan maar. vond het heel vreemd maar ergens ook weer mooi om te zien hoe je lichaam voor zichzelf zorgt! heb er wel even verdriet van gehad, want ja hield toch een klein beetje rekening met twee beebs in mijn buik. maar dat ligt nu heel ver achter me en voel me zo gezegend met mijn beeb in mijn buik. groetjes
Hallo meiden! Bedankt voor jullie reacties hoor! Voel me nu echt gerust gesteld. Zat er toch wel een beetje over in... Voor de meiden die wisten dat ze een tweeling zouden krijgen, kan ik het me wel voorstellen dat het even wrang is dat er een vruchtje verdwijnt. Natuurlijk zijn jullie blij met 1 kindje, maar jullie hebben wel de wetenschap dat het er twee waren. Ik zelf heb dat niet zo...maar ik heb dan ook geen vruchtje gezien. Nou ja, we wachten de volgende echo maar weer af en dan zien we het wel. Nogmaals thanx voor de reacties. Liefs Elly.