Hallo, wie kan mij helpen, Wie heeft dit meegemaakt en is er goed van af gekomen? 25jan was mijn laatste ongesteldheid. 26 feb.test gedaan en die was negatief (dat was met 4dg overtijd), 2 maart weer test gedaan en die was positief.3 maart naar de gyn gegaan en die heeft me inwendig bezocht (daar kon hij nog niet zien) en een bloedtest gedaan en die bleek goed en positief te zijn. 10 maart weer naar gyn geweest,weer inwendig echo gedaan en weer kon hij niets zien,ook een bloed test gedaan,en kreeg van morgen te horen dat die niet goed was. Volgens hem moet die hormoon nu rond de 2000 zijn en bij mij was hij rond de 300. dus vertelde hij mij dat de kans heel erg groot is dat ik een miskraam krijg. ik moet nu wachten tot maandag dan gaat hij weer kijken en weer bloed prikken. hij vertelde me ook dat er nog een hele kleinen kans is dat het gewoon goed gaat, maar dat ik ook voor maandag kan gaat vloeien. Ik voel me goed,alleen erg moe.ik voel me het zelfde net als bij mijn eerste zwangerschap. Ik begin zelf al te groeien,mijn onderbroeken en broeken passen al niet meer. Wie heeft dit mee gemaakt en kan mij iets meer vertellen?
veel sterke! ik kan je helaas niet helpen. alleen heb k met 4weken een echo gehad en toen zagen ze bij mij alleen een puntje. en mijn ervaring met het ziekenhuis is dat het ziekmakers zijn! als ik jou was wachte ik tot maandag en liet ik een echo maken bij een biro! kun je zo een afspraak maken. groetjess
Als je 2 maart pas een positieve test had, dan kan het zijn dat je nu pas om en nabij de 5.5 week zwanger bent. Dan kan het zijn dat met een inwendige echo nog niets te zien is. Maar het hcg gehalte moet per dag verdubbelen en volgens mij is 300 wel een beetje aan de lage kant.
Hey meid, ik ken wel een verhaal van een collega. Die had 2 keer een miskraam gehad en liep dus ook al vroeg bij de gyn en had al vroeg een echo, geloof bij 6 weken toen zagen ze niks en zeiden ze tegen haar dat het weer verkeerd was en of ze een curretage wilde de week erop of dat ze het zelf wilde afwachten. Ze wilde nog even wachten en toch kreeg ze een gezonde baby! Ze hebben het dus niet altijd goed! En ik zou gewoon even rustig afwachten en hoop houden! Misschien ben je wel minder ver dan je denkt, dat kan ook nog blijken! Succes!
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Doordat er veel zwangerschapssuiker in de familie zit dat veel miskramen veroorzaakte zou ik eerder op controle gaan dan normaal. De eerste keer dezelfde boodschap gekregen als jij en ik kreeg met 6 weken een miskraam. Nu echter met 6 weken en 6 dagen was er al een kloppend hartje te zien. Ook ik zit erg laag in hormoongehalte maar ik moet er wel bij zeggen dat ik veel hoger zit als jij maar het kan dus ook goed gaan... Houd er wel rekening mee dat de kans meestal klein is.... Heel veel sterkte!
Mijn gyn wilde mij pas zien met 8 weken, omdat ze dan pas echt met 'zekerheid' (betrekkelijke zekerheid!) iets kunnen zien. Nu ben ik met 7 weken gegaan omdat ik zeker wist dat er iets moest zitten (heb mijn eisprong gevoeld) en het klopte. Maar je hoort dus ook dat vrouwen korter zwanger zijn. Ik zou het nog even aankijken, maar zeker niet te lang. Als ze bv over 2 weken nog niets zien, dan weet je genoeg. En hCG van 300 is idd weinig en belooft qua theorie niet veel goeds. Maar uitzonderingen bevestigen de regel he, dus je kunt niets anders doen dan afwachten en hopen op het beste... Sterkte meid.