Lieve meiden zouden jullie eens willen mee kijken? Regelmatige cyclus 28 dagen Laatste menstruatie 7 april Gemeenschap 21 april + 28 april Vrijdag 10 mei HCG 34 Donderdag 16 mei HCG 700 + echo waar alleen verdikte baarmoederwand te zien is Donderdag 30 mei berekend op 6.1 terwijl ik zelf dacht 7.4 te zijn - wel mooi kloppend hartje gezien (zie bijlage voor de echo) ik snap niet hoe ik zo mis kan zitten met de berekening, weten jullie hoe dit kan?
Eisprong op/na 28 april, dan dus half mei 4 weken zwanger en eind mei 6 weken. Dan was je eisprong wat later dan je dacht, maar met oog op de waardes die je noemt klinkt dat niet zo gek.
Je HCG was laag op 10 mei, dus dat is recent na de innesteling geweest. Tussen 28 april en 10 mei zitten 12 dagen, je moet dus van die keer zwanger zijn geworden. De ander is echt te vroeg. Ik verwacht dus ook dat je eisprong rond die datum is geweest en dus later dan ‘het boekje’. Er zijn mijn weinig vrouwen volgens het boekje overigens. Bij mijn dochter had ik een positieve ovulatietest bij dag 20 en nu hij deze zwangerschap bij dag 16. En na een positieve test springt het ei binnen 48 uur. Toch heb ik een ‘regelmatige’ cyclus van 27-30 dagen. Bij mijn dochter werd ik bij het begin een hele week terug gezet, logisch ook. Later werd het ‘maar’ 4 dagen terug, want het embryo was wat harder gegroeid. Die dame is nu een gezonde 1,5 jarige peuter. Gefeliciteerd dus met je zwangerschap! Ik denk echt dat je eisprong gewoon later was dan het boekje.
Nee hoor, wij hadden verwacht "safe" te wezen met dag 8. En daar kwam R uit. Terwijl mijn cyclus strak 28 dagen is. Dus t kan eerder of later dan die 14 zijn, daar zit wel iets speling ookal merk je dat aan je cyclus als "totaal plaatje" nauwelijks op. Met G en R werd ik naar andere datums geschoven hoor. Terwijl we verwekdatums en 1e dag menstruatie wisten, tussen G en R zat kalender technisch 1 dag verschil zowel qua verwekking als 1e dag menstruatie. Bij G was dat op basis van echo ineens 2 weken verschil (korter) en later werd dat toch weer met wat dagen bijgesteld. Met R schoven we juist een week naar voren (die is niet bijgesteld later). Zeker in t begin is t allemaal super klein en kan 1mm meetafwijking al veel betekenen. Voorlopig heb je hartactie en probeer je vooral niet te veel zorgen te maken. Je kan later ook weer een stukje naar voren gezet worden.
Zaadcellen kunnen tot 5 dagen blijven leven, dus als je dan op dag 13 je eisprong hebt ipv op dag 14, is de kans zeker nog aanwezig dat je zwanger raakt.
Ik zou zeggen: 30 april je eisprong. 14 mei 4 weken zwanger 30 mei 6+2 welen, dus netjes conform de echo. Gefeliciteerd! Ps, je eisprong was gewoon ietsjes later deze ronde dan op de gemiddelde dag 14
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik had zelf altijd een cyclus van 28 dagen, maar ik had mijn eisprong pas op dag 17.