Morgen ben ik 19 weken, placenta aan de voorkant. Sinds vorige week voelde ik zo nu en dan een enkele kleine beweging, maar wel elke dag zo'n 3/4 keer (Het is de derde dus herken dat gevoel duidelijk) Gister heel de dag niets gevoeld... Wel een drukke dag gehad met een lange boswandeling (we zijn op vakantie) Is dat nog normaal met dit termijn en deze ligging van placenta dat de kleine misschien net andersom lag en ik daardoor gister even niks voelde bijvoorbeeld?! Of moet ik mij direct zorgen maken? Woensdag sowieso controle bij de gyn. Maar twijfel een beetje om toch te bellen...
met dat termijn is het heel normaal, vanaf 28 weken hoef je je kindje pas elke dag te voelen. zeker met een placenta ad voorkant zal ik mij echt geen zorgen maken
Ja hoor, dat is heel normaal! Ik voel onze baby zo nu en dan ook al wel, maar soms ook een hele dag niet. Pas later in de zwangerschap moet je er wel op letten. Je verloskundige zal je hier wel op attenderen.
Oke thanks voor de geruststelling Toen ik de andere twee eenmaal voelde is dit niet meer gestopt, vandaar mijn bezorgdheid
anders ga je even op je rug liggen en duw je voorzichtig een beetje in je buik. misschien dat de kleine dan reageerd.
Ik heb hetzelfde hoor en mijn placenta ligt ook aan de voorkant dus voel haar ook niet veel. Ben nu bijna 24 weken zwanger en er zijn dagen dat ik dan druk ben geweest en dan voel ik inderdaad niks maar meestal als ik op mijn zij lig in bed dan voel ik haar wel. Maar het is niet van vaak dus!
Ik had het met een week of 23 ook. Mijn placenta ligt ook voor, voelde de baby ook al een poosje en die dag was ik zo druk dat ik om vijf uur ineens in de gaten kreeg dat ik nog niks gevoeld had. De verloskundige gebeld, die zei me dat het op zich niet gek is. Het advies gekregen twee uur te gaan liggen op mijn linkerzij, voelde ik niets mocht ik even bellen. Uiteindelijk was er niks aan de hand en als ik nu even de behoefte heb aan een schopje ga ik lekker rustig liggen en dan komt het vaak vanzelf. Ik zou gewoon lekker gaan liggen en even relaxen, ook daar heb je vakantie voor . Er is vast niks aan de hand, de placenta is net een stootkussen en als de baby wat naar achter ligt dan voel je niks meer.
Ik had ook een placenta aan de voorkant. Vaak hielp het wel als ik rustig ging liggen en even op mijn buik duwde. 1x hielp dit niet, na 30 minuten nog steeds geen beweging en toen heb ik even gebeld. Ze gaven mij de raad om recht te staan en met beide handen mijn buik even goed op en neer te schudden, of even flink op en neer te springen. Hierna voelde ik hem weer bewegen. Waarschijnlijk lag hij ergens diep weggestoken Waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar schrikken is het wel.
Blij om deze berichtjes te lezen! Ik ben nu 21 weken, en voel de baby ook nog niet veel of alleen s avonds eventjes! En dan niet heel duidelijk! Bij mij ligt de placenta ook voor! Ik heb wel dat het s avonds na het eten even een druk momentje heb en als k het dan nog niet voel leg ik een muziekdoosje op m'n buik en dan gaat het daar tegen schoppen! Ben ik toch weer even gerust gesteld!
Vandaag op controle geweest bij de gyn.. Alles was helemaal goed! En intussen had ik hem ook alweer een paar keer gevoeld..💙
fijn! Als je je nog een keer zorgen maakt kan je ook gewoon vk bellen ik heb vorige x met 21 weken al extra echo en ctg gehad omdat ik de kleine die dag nog niet had gevoeld. Maakte me zelf nog niet echt druk erom maar vk stuurde me na een gewone geplande controle door naar het ziekenhuis, ook omdat we naar duitsland zouden gaan die avond. Vk zei me toen dat het richtlijnen zijn vanaf wanneer je elke dag moet voelen maar stel dat je met 14 weken al beweging voelt, vanaf 17 weken elke dag echt duidelijk en met 21 weken ineens niet dat ze dat reden genoeg vond voor extra onderzoekje (controle op locatie waar het niet kon, anders had ze zelf echo gedaan)
Ik ben sowieso al onder controle bij de gynaecoloog en niet bij de verloskundige. Kan hun ook altijd bellen hoor, maar omdat ik hem pas net voelde was ik even benieuwd of dit normaal was