6+1 weken zwanger, symptomen (overgeven/misselijk) gestopt..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Madeliefje1234, 5 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Ik ben op dit moment 6 weken zwanger.
    8dpo positief getest, en 13dpo een knaltest. Hier was ik blij mee omdat ik vorige keer met miskraam een lichte test op 14dpo had.

    Met 5+0 weken begon ik elke morgen over te geven. Er bleef niets in. Ook smiddags erg misselijk.

    Sinds 2 dagen zijn alle symptomen verdwenen. Heb nergens last van en kan alles weer eten. Is dit een slecht teken? Ben realistisch dat het weer een miskraam kan worden. Heeft iemand anders meegemaakt dat symptomen als overgeven en misselijkheid verdween, en hoe liep dat af?
     
  2. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Heb helaas ook nu roze afscheiding. Maak me zorgen dat het weer niet goed gaat :(
     
  3. Sharona88

    Sharona88 Lid

    22 apr 2020
    20
    27
    13
    Vrouw
    Ik ben vandaag ook 6 +1. Mijn symptomen wisselen ook enorm. Ene dat hele dag misselijk/ weeïg gevoel, krampjes in de buik, moe etc, maar zoals vandaag voel ik eigenlijk weer vrijwel niets. Het maakt mij ook erg onzeker, want ik heb al een missed abortion gehad en een vroege miskraam. Ik heb wel vaker gelezen dat dit echt kan wisselen en het toch goed blijkt te zijn, dus ik probeer me maar aan het positieve vast te houden :)
    Ik heb volgende week woensdag gelukkig mijn eerste echo, wanneer heb jij een afspraak?
     
  4. Sharona88

    Sharona88 Lid

    22 apr 2020
    20
    27
    13
    Vrouw
    Oh dit lees ik nu pas, geen krampen? Ik zou de verloskundige even bellen, ze kunnen met deze termijn toch wel even kijken al of het goed zit?
     
  5. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Dankje voor je reactie. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Echt vervelend die onzekerheid hè. Laat maar voorbij vliegen de eerste weken. :)
    Ik kijk het nog even aan en anders bel ik denk ik de verloskundige.
    Vind het vooral zo vreemd dat ik een week lang heel veel heb overgegeven, en dat ineens stopt..
     
  6. Sharona88

    Sharona88 Lid

    22 apr 2020
    20
    27
    13
    Vrouw
    Jaa heel vervelend die onzekerheid! Maar andere kant gaat het best snel, omdat we bijna niet eens naar de echo durven :$

    Wanneer heb jij je echo staan dan? En nog last gehad van roze afscheiding?

    Komt vast allemaal goed!:)
     
  7. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Ik heb de echo 17 mei, dus duurt nog wel even.. Gisteren had ik 2x roze afscheiding, vanmiddag ook een keer.

    We moeten maar afwachten en hopen dat het goed gaat.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Kan nog een bloedvaatje zijn, niesbui is soms al voldoende. Wij zijn ook nog in de running en ik had ook dagenlang afscheiding.

    Symptomen kunnen komen en gaan. Waar ik gisteren nog mn hart ophaalde aan allerhanden snacks en tapasachtige dingen (die dan nog wel konden). En lekker in de rondte banjerde.

    Werd ik vandaag ineens weer kotsmisselijk van t idee van eten op zichzelf en was ik de belichaming van een bankhanger. Voelde me zo beroerd en er kwam ook niks meer uit. Ja naar de keuken lopen en boterham voor mn dochter maken, dat was t hoogtepunt.
     
  9. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Ik zou me geen zorgen maken over wegvallende symptomen :) heerlijk juist, genieten zou ik!

    Vaak is het eerste trimester gevuld met misselijkheid, vermoeidheid, geen of wel eten etc. Maar dit komt door de hormonen. Die zijn nieuw, zorgen voor de groei van je kleintje en ontregelen je lichaam zoals het was. Je darmen maken plaats, er gebeurt vanalles. Je lichaam reageert hierop met kwaaltjes die wij als zwangerschap symptomen zien. Stel jouw lichaam herstelt zich snel op de veranderingen in je lijf (baby die groeit :D) dan zal je zo nu en dan opeens geen symptomen meer ervaren. Mochten er dan nieuwe ontwikkelingen zijn of je hormonen nemen toe, dan moet je lichaam dit opnieuw
    "verwerken". Het kan dus zijn dat je symptomen terug komen. Het kan ook zo zijn dat jij er gewoon geen last meer van hebt ;)

    Ikzelf ben moe geweest, en misselijk gevoel (zonder spugen) en na week 8 was het allemaal over. Ik ben er onwijs blij mee, en hoop dat ik je met deze ervaring gerust stel, want het kindje in mij groeit als kool :)

    Hele fijne zwangerschap. Probeer vooral te genieten...er is nog geen alarm toestand benodigd. ❤️
     
    deentjepeentje vindt dit leuk.
  10. Sharona88

    Sharona88 Lid

    22 apr 2020
    20
    27
    13
    Vrouw
    Thanks voor jullie geruststellende woorden! Bij mij gaat het idd ook op en af.. Woensdagavond nog overgegeven van de misselijkheid en sinds vrijdag is de misselijkheid helemaal weg.
    Doordat ik al 2 miskramen heb gehad ben ik zo bang voor de echo woensdag. Ik zie er bijna tegenop, erg toch eigenlijk? Hopelijk dit keer wel een kloppend hartje, dat zou al een mijlpaal voor ons zijn
     
  11. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Heel veel succes a.s. woensdag. Laten we hopen op een mijlpaal en een plakkertje tot 40'ish weken :thumup:
     
    Sharona88 vindt dit leuk.
  12. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Hier ook een succes verhaal. Ik had zere borsten dan ineens een paar dagen niet en dan ineens weer wel. Ik was niet misselijk en ineens rond 6 weken misselijk (zonder spugen) voor een week. Ook heeel moe. Vermoeidheid verergert misselijkheid. Na die week misselijkheid weer weg en voelde me wat beter. Achteraf gezien was mijn lijf aan het vechten om niet verkouden te worden want de kinderen werden verkouden in die week. 2 weken later weer hetzelfde verhaal alleen toen maar 5 dagen.

    En roze verlies kan idd komen door een geknapt bloedvaatje bij hoge druk. Zwaar tillen, niezen, hoesten, sex of poepen
     
  13. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Het bleef bij die 2 dagen nauwelijks symptomen. Afgelopen dagen veel overgegeven en erg misselijk. Helaas helpt medicatie niet, (vaak spuug ik het daarna ook weer uit) dus het is even doorbijten deze weken. Maar hopen dat het allemaal voor een goed doel is:)
     
  14. Sharona88

    Sharona88 Lid

    22 apr 2020
    20
    27
    13
    Vrouw
    Ohh ‘gelukkig’ maar dat het weer terug is haha.. Maar hoop wel dat je je snel wat beter voelt.. Bij mij wisselt het ook enorm. Misselijkheid is minder dan aan het begin. Moet wel sinds 2 dagen veel plassen en wat steekjes/ spierpijn gevoel in de onderbuik, herken je dat?
    Pff morgenochtend half 9 de eerste echo.. Ik ga al bijna hyperventileren bij het idee :$
    Hoop echt een keer een goeie echo met kloppend hartje.. Dat zou zo’n opluchting zijn.. Wel blij dat het nu eindelijk bijna zo ver is.. Hebben we iig duidelijkheid.
     
  15. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Spierpijn en opgeblazen gevoel wel ja.
    Spannend zeg morgen de echo:$ Hoop echt voor je dat het goed is!! Laat het maar weten, ben heel benieuwd!
     
    Sharona88 vindt dit leuk.
  16. Sharona88

    Sharona88 Lid

    22 apr 2020
    20
    27
    13
    Vrouw
    Jaa het hartje klopte! Alles was goed! Zo’n opluchting en zo bang geweest dat nooit te mogen zien. Volgende week mogen we weer :)
     
    Cindy1977, MB91 en Vero0504 vinden dit leuk.
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay! Die is binnen!

    Hier helpt cola trouwens met misselijkheid. Jus d'orange ook overigens. (o_O) vlak daarna kan ik wél eten.

    Verder leef ik grotendeels op aardbeien yoghurt van melkan (die emmers) en crusly. Heel af en toe snakt mn lijf naar macdonalds...

    Rare gewaarwording want die ontwijk ik al jaaaaaaaren maar een cheeseburger is dan net alsof er een engeltje op je tong plast..."heaaaaaven!"

    Mja voedingswaarde technisch zet t geen zoden aan de dijk maar beter iets dan niets. :|
     
    Sharona88 vindt dit leuk.
  18. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Super fijn dat je echo goed was!! Kun je toch meer op je roze wolk kruipen:)
     
    Sharona88 vindt dit leuk.
  19. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Oef dat is heftig dat het in alle hevigheid terug is! Persoonlijk vind ik orale medicatie bij spugen niet heel handig want voor het opgenomen is heb je het vaak al weer uitgespuugd. Ik zou om zetpillen vragen! Emesafene, primperan en zofran zijn ook in zetpil te verkrijgen
     

Deel Deze Pagina