6*150 cc teveel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Chica82, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik bekeek net een voedingsschema op internet en daarop stond 5*150 cc kunstvoeding.

Ik geef mijn baby 6*150 cc per dag. Het consultatiebureau zei dat dit goed is. Zijn er hier meer moeders die hun baby 6*150 geven?

Mijn baby slaat de nacht trouwens nog niet over, hij krijgt rond 22/22.30u een laatste fles en wordt dan vaak rond 4 uur wakker.

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    oeps, ok:)

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    overigens geef ik Luca ook 150cc, sommige dagen drinkt hij nu 5x een fles en soms zit hij ook op 6 flessen.
    Dit ook in overleg met het CB

5. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Noah vraagt echt nog om de 3 a 3.5 uur met 's nachts wat meer tijd ertussen, dus het is me nog niet gelukt op 5 voedingen te komen. Maar ik wacht gewoon maar af tot hij aangeeft dat hij behoefte heeft aan minder. Ik vind het ook erg moeilijk om een vast schema erin te hebben, een vriend van mij zei dat ik hem op vaste tijden moet voeden maar ik zie nog niet voor me hoe ik dit kan doen. Ik kan hem toch niet laten huilen tot ik vind dat het tijd is voor een fles...? Ik vraag me af hoe mensen dit dan doen, en vanaf wanneer ze dat doen, jij enig idee?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 6 keer 150/5 zit je nog op wat kan, namelijk 30 schepjes per dag. En dat is wat je kind bij die gewicht ook ongeveer mag. Zeker als je kind af en toe bodempjes laat staan zou ik gewoon lekker blijven geven wat je kind wil hoor!

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ok thanks!

8. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Chica,

voeden op verzoek of op schema.... volgens mij ligt het een beetje aan wat het beste werkt voor je kindje. Bij de één is dit op schema, bij de ander op verzoek.

Hier voeden we al vanaf de 2e week op verzoek. Ons mannetje liet zich namelijk niet wakker maken, zijn flessen gingen dan vaak niet leeg. Sinds we op verzoek voeden, gaan de flessen wel leeg aangezien hij dan ook echt honger heeft.
    Nu laat hij zich iets makkelijker wakker maken, dus binnenkort zal dat ook vaker gaan gebeuren (ook omdat ik weer aan het werk ga).
    Hier zitten we nu op 5x 150+5. Soms 4 flessen, soms 6.

Ik ben ook niet zo van het rekken van de voeding, helemaal niet als hij ligt te huilen. Vertrouw gewoon op je gevoel daarin. Wat je mannetje nu binnen krijgt is prima toch?! En dat doorslapen komt ook vanzelf wel. Dat scheelt dan weer een fles. Nu heeft hij deze hoeveelheid voeidng gewoon nodig, ik neem aan dat hij qua groei het ook gewoon goed doet?

9. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Zo lang je onder een liter blijft is het goed.
    Mijn dochter is bijna 11 weken oud en begon met 8 weken door te slapen.dat betekende 24 uur de laatste fles en dan om 6 uur weer.
    Sinds vorig week vrijdag krijgt ze om 22.00 de laatste fles en dan weer om 6 uur.
    Maar 6 is niet te veel....Uiteindelijk gaan ze van zelf naar 5 flessen

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    thanks voor de reacties, ik verheug me erop 's nachts niet meer wakker te hoeven worden;)

Hij heeft trouwens deze week een keer 's nachts de voeding overgeslagen, maar toen heb ik uiteindelijk toch die dag 6 voedingen gegeven omdat de laatste dan weer te vroeg in de avond was of zo..

Ik ben benieuwd of hij dit vaker gaat doen nu, afgelopen 2 nachten zat er wel weer iets van 5 uur tussen de voedingen, maar dat gaat al de goede kant op:)!

11. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Als hij dit zo blijft doen,dan gaat de 6e voeding er vanzelf af.Hier zeiden ze op het cb,dat kinderen meestal vanaf een kilo of 4 doorgaan slapen.1st 5 uur,dan langer .
    die van mij slaapt nu zeker 6 tot 6.5 uur.Kan het niet checken,want als ik om 6 uur in haar kamer kom,ligt ze al rond te kijken

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik voed ook op verzoek, meestal 5 flessen, heel soms 6 omdat hij dan voor 00.00 weer komt. Ik geloof ook dat mn mannetje wel aangeeft wat hij nodig heeft.
    Hij slaapt nu "door" 5 uur of meer heet doorslapen, hij komt tussen 00.00 en 0100 en slaapt dan minstends 5 uur, soms 5.5

Uiteindelijk zal hij zelf een x door slapen, en zelf aangeven meer voeding nodig te hebben. Tot nu toe heeft hij alles zelf geregeld, van 8 naar 5 flessen, van heel weinig tot 165 cc voeding. Ik geloof helemaal niet in laten huilen of voeden op schema, werkt voor ons niet iig..

Wat ik wel doe als hij onrustig/hongerig lijkt en het is overdag en echt nog te vroeg, is hem in de draagdoek. Dan slaapt hij zo nog een uur of twee door..

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    ik voed wel volgens schema ( om de 4 uur) , niet bewust, maar is meer zo gegaan, maar ik hou me er niet aan vast in de zin van dat ik de kleine honger laat lijden. Soms komt ze na 3,5 uur en dan geef ik haar dan of ik rek nog even met de speen.
    Een paar dagen geleden zijn we van 6x 120 naar 6x 150 gegaan en na een paar dagen heeft ze de 6e fles al laten vallen, in de zin van: ze slaapt al 3 nachten 8 uur door! Daardoor vervalt de 6e fles. Tijden al paar dagen: 7:00, 11:00, 14:30, 19:00, 23:00 Hopen dat het zo blijft qua nachten ;)

je kan dus prima op die 6 flessen zitten hoor! En zolang je niet meer dan 30 schepjes geeft, is het prima.

14. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hoi, dit is prima! Je kindje is 6400 gram zie ik. Je mag 150ml per kg lichaamsgewicht geven. Hij mag 960ml per dag als je naar zijn gewicht kijkt. Als je naar 5 voedingen gaat is 150 trouwens wel wat weinig, dan mag hij 180.

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    thanks voor de reacties meiden

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat hoeft trouwens niet voor elke fles. Je maakt een grote fles van 180/6 (dus 200cc) voor hongerige momenten en een fles van 150/5 (dus 165cc) voor de minder hongerige momenten.

Zorg dat je per dag niet meer dan 30 schepjes geeft. Wat extra water per fles (15-20cc) mag wel.

17. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Suzannes, hoe zwaar is jou kindje? Ik vraag me af wanneer ze naar 5 voedingen gaan (150/5) over het algemeen. Is het rond de 5 kilo? Staat me zoiets bij van onze dochter. En ik weet, niet elk kind is hetzelfde.

Ons zoontje heeft een schema van 6 x 120/4, met de laatste fles rond 22:00 uur en dan houd hij er 5 uur tussen tot 03:00 uur en daarna vaak nog eens 4 uur. Ik vind het al heel goed zo, maar krijg de laatste fles niet gerekt naar 23:00 uur nog. Maar dat komt wel. Ons zoontje weeg 4.6 kilo...

Charlie

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mijn dochter is een kleintje maar zit nu op 5 flessen van 165 die niet allemaal leeg gaan EN ze slaapt soms wel 8 uur of langer achter elkaar maar dan van 19 uur 's avonds tot 3 of 4 uur 's nachts of van 21 uur tot half 6 ofzo. Wakker maken voor een laatste avondvoeding heeft hier totaal geen zin, dan drinkt ze heel weinig, slaapt vervolgens onrustig en wordt alsnog midden in de nacht wakker voor een fles die ze dan óók niet goed opdrinkt. Dus hier ook op verzoek, hebben we ook geen gedoe als ze ineens haar schema om wil gooien want dat gebeurt toch regelmatig bij die kleintjes.

TS, gaan alle zes de flessen helemaal leeg? Is het misschien een idee de flessen die hij helemaal leeg drinkt op te hogen naar 200cc (of de late fles voor de nacht) en dan kijken wat hij drinkt op een dag en of er een fles afvalt?

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Jouw zoontje is twee dagen jonger dan mijn dochter en ik denk dat hij ook zwaarder is. Drinkt hij zijn flessen leeg? Ik zou gewoon eens proberen 150+5 te geven hoor, Mini2 zit al twee weken op 5 voedingen van 150+5! Wij schalen altijd alle flesjes op omdat er geen logica lijkt te zijn over welke flessen leeg gaan en omdat ze sowieso nog geen vaste tijden heeft.

20. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hee grappig Miepie, en als je van 1974 bent zijn we ook bijna even oud :).

ja hij drinkt al zijn flessen leeg. 's avonds en snachts doen half om half Friso normaal en extra zodat hij wat langer slaapt.

Na de ochtend fles vanochtend rond 07 uur kwam hij al weer na krap 3 uur, dus denk inderdaad dat hij wel wat meer kan hebben, of dat ik ten eerste alleen de ochtend en avondfles ophoog. Heb hem vanochtend op de keukenweegschaal gelegd en hij weegt 4.7 kilo dus...

Heb net wat langzamere spenen besteld want hij heeft de fles wel te snel op waardoor ik ook denk dat hij minder verzadigt zal zijn. Moeten hier verder langzaam ophogen waarschijnlijk, hij heeft verborgen reflux...

Groetjes, Charlie

Deel Deze Pagina