Jeuk aan handen, voeten en buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door BambiFelice, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Beste verloskundige,

Sinds een week of 2 heb ik last van jeuk gekregen. Ik ben nu 30 weken zwanger.
    Ik krab er niet aan, omdat ik weet dat het dan erger word, maar met de dag word het erger en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet en of het ook kwaad kan.
    Heb vooral last van mijn handen, voeten (vooral enkels en boven op mijn voet) ook wel benen en buik, daar heb ik ook een paar rode pukkeltjes.
    Mijn voeten zijn ook wat opgezwollen. Had ergens gelezen dat het helpt om op je linkerzij te slapen en sindsdien is het ook wat vermindert, maar soms komt het toch later op de dag weer opzetten.
    Ik heb dit ook al aan mijn gynaecoloog verteld, maar die liet niet blijken of het kwaad kon en wat het zou zijn, misschien ook wel omdat ik toen de uitslag v.d. bloedtest kreeg en alles goed bleek te zijn.

Kan ik het zelf verhelpen of is er meer aan de hand en moet ik het echt nog een keer aangeven bij de gynaecoloog?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het kan komen door vocht vast houden en door oprekken van de huid samen met hormonale veranderingen. Soms it er meer achter. Je hebt dan vaak ook onder je voeten jeuk en handpalmen. 'S avondshow wordt de jeuk dan vaak erger. Ook kan de urine heel donker van kleur zijn. Dus als je toenemende jeuk hebt zou ik zeker nog een keer vragen aan de arts of het geen kwaad kan.

Groeten evelien

3. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Bedankt Evelien,

Ik zal het in de gaten houden.

Deel Deze Pagina