Hallo allemaal, Helaas bij controle vandaag baarmoederhals onder de 3cm. Hij was 2,2 dus moest door naar academisch ziekenhuis. Hier deden ze een speciale test dan kijken ze of er een bepaald eiwit in je baarmoeder zit en als de test positief is dan heb je verhoogde kans op vroeggeboorte. Helaas was het positief. Heb net longrijping gehad en moet hier 48 uur blijven. Ik ben 31+3 weken. Daarna mag ik wel gewoon naar huis. Maar snap niet wat ik daarna nou moet. Ze zeggen dat ze na 30 weken ook geen weeenremmers meer geven dus als het komt dan komt het. Ook geen bed rust maar gewoon rustig aan doen. Ben zo in de war. Hebben jullie ervaringen hiermee ?
Wat schrikken, was er aanleiding dat je baarmoederhals is opgemeten? Volgens mij veranderen de adviezen hierin gedurende de jaren, maar ik zou vooral doen waar je je zelf prettig bij voelt. En als dat voor jou is rust houden, gewoon rust houden. Gelukkig ben je bijna 32 weken, dat klinkt voor jou mss gek, maar voor mij was dat destijds een droom termijn geweest (ik was met 24 weken bevallen). Zie iedere dag als een overwinning, hopelijk duurt het nog minimaal 4 - 6 weken. Veel sterkte toegewenst.