Hi iedereen, Weet niet helemaal of ik hier goed zit hiervoor. Maar wat mij opvalt is elke keer als ik een echo heb is dat de lengte op de echo totaal niet overeen komt met de lengte die ze in al die apps aanhouden op mijn telefoon. Zo was mijn beeb bij 7w4d 1.37 cm en zou hij volgens de app al dik 2cm moeten zijn. Gister was mijn beeb 9w1d, 2,6 cm, maar volgens de app moet hij al dik in de 3cm zijn. De apparatuur van de VK is natuurlijk veel beter hierin, maar hoe bepalen ze dat in die apps (ik heb het nu over die van ouders van nu). x
Volgens mij gaan al die apps uit van een gemiddelde van week tot week.. Bijna geen enkel kind/embryo is echter exact gemiddeld. Baby's zijn bij de geboorte ook niet allemaal exact even zwaar en groot? Bovendien weet je pas exact hoever je bent en hoe groot je kindje is als je de termijnecho straks hebt. Pas dan kunnen ze een en ander goed en vrij nauwkeurig bepalen.
Gefeliciteerd met je zwanerschap. Die apps doen dat vaak via een schatting van het gemiddelde, en elke mensje is uniek tot 12 weken kan elke foetus sneller of langzamer groeien dan een ander b.v ik ben ik verwachting van een tweeling eentje was eerst een dag ouder qua centimeters en na de 12 weken was dat bijgegroeid en nu schelen ze 1 cm in groei wat perfect is. Ik zou alleen uitgaan van wat er bij de verloskundige uitkomt, die meten dat het beste. xoxo
Ik heb meerdere apps op mijn telefoon staan en zelfs die zijn het niet met elkaar eens. Gewoon niet naar kijken joh. Als de vk zegt dat het goed is zal het wel goed zijn.
De verloskundige meet de kruin tot de stuit, dus zonder beentjes. In de apps worden de beentjes wel meegenomen En verder gaat het idd om gemiddelden. Tot 12 weken groeien babys nagenoeg hetzelfde en daarna gaan ze hun eigen patroon volgen.
Dit dus. Op echo's wordt de CRL gemeten (crown-rump ratio) in veel apps nemen ze de beentjes ook mee, niet vergelijkbaar dus!
Ik weet dat ze tot 12 weken hetzelfde groeien, de mijne is ook nog maar 9 dus dan zou je wel verwachten dat het klopt bij zo'n app. Ik dacht idd dat het zou komen door de beentjes bedankt voor de verheldering