Stoppen met Opvolgmelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Mag je eigenlijk zomaar stoppen met opvolgmelk?
    Mijn zoon drinkt steeds vaker zijn fles niet meer leeg, maar gewone melk vind ie ook nog niet echt lekker.
    Krijgen ze met 1 jaar genoeg eten en drinken binnen dat de opvolgmelk niet meer nodig is?
    Wat geven jullie eigenlijk s'ochtends voor een papfles?

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ze hebben wel melk nodig, maar dat hoeft geen opvolgmelk te zijn. Mag ook gewone melk, karnemelk of yoghurt zijn. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij moeten ze ongeveer 300 ml melkproducten per dag binnen krijgen. Pap is ook handig, daar zit al melk in, kun je geen pap met gewone melk geven?

3. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Gewone melk met b.v. bambix pyjamapapje bedoel je?

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je kunt eerst gewone (volle) melk mengen met opvolgmelk en/of daar pap van maken.. Ik deed (en doe het nog ooit) met Bambix vanaf 12 maanden. Zitten de minste toevoegingen bij!
    Dit kan natuurlijk ook meteen met gewone (volle) melk.

Maar je kunt ook zuivel geven in de vorm van yoghurt/kwark/kaas oid. Vanaf 1 jaar is de richtlijn 300cc zuivelproducten...

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Zou ik niet doen. Zitten ongelooflijk veel suikers in en andere rotzooi wat gewoon niet nodig is. Wil je wel een papfles geven of een bordje pap kan het de gewone Bambix 8 maanden of 12 maanden geven.

Mijn dochter lust ook geen gewone melk en karnemelk zonder drupje roosvicee. Ach ja. Ik vind het prima :)

Deel Deze Pagina