Hallo Mijn zoon van 7 weken is al vanaf zijn geboorte een gulzige drinker. We zijn begonnen met een difrax s-fles, maar deze slurpte hij binnen record tijd naar binnen. Daarna een avant fles geprobeerd. Ging iets beter, maar nog steeds niet geweldig. Ook deze fles ging rap naar binnen bij 'm. Uiteindelijk hebben we nu een Dr. Brown fles met een nr 1 speen. Deze slobbert hij binnen 10 minuten naar binnen. Niet ideaal, maar beter dan bij de andere flessen. Het probleem is dat hij dus heel gulzig drinkt en zich daardoor vaak verslikt. Hierdoor heeft hij ook vaak de hik. Overgeven deed hij weinig, af en toe een mondje. Afgelopen week echter wordt het overgeven steeds meer. Hij geeft niet bij iedere fles over, maar toch zeker wel bij 2 van de 7. Dit varieert van een klein beetje, tot een behoorlijk groot deel van de fles die er weer uitkomt. Ik heb het een en ander gelezen over verborgen reflux, maar dat is het volgens mij niet. Ik zit er over te denken om z'n voeding in te dikken. Dit kan met Nutriton en met johannesbroodpitmeel volgens mij. Als ik het goed begrijp is Nutriton eigenlijk Johannesbroodpitmeel met een aantal toevoegingen. Kan ik dan niet beter Johannesbroodpitmeel geven, of heeft Nutriton nog andere voordelen die Johannesbroodpitmeel niet heeft? Zijn er misschien nog andere dingen die ik kan proberen om er voor te zorgen dat mijn zoon zijn fles niet zo snel leeg drinkt?
Probeer eens de prematuurspeen van dr browns. Johannesbroodpitmeel is beter dan nutriton, nitriton geeft meer kans op bijwerkingen. Alleen ik ben van mening dat je beter niet kunt indikken. Grote kans dat bij rustiger drinken er minder uitkomt.
Je hebt van Difrax ook nog een dental speen, hiervoor moeten ze meer moeite doen voor drinken. Mijn zoontje kreeg daar helemaal niks uit, dus voor ons werkte het niet maar voor jullie zoon wellicht wel. Wij hebben de voeding wel ingedikt met Nutriton, kleine hoeveelheid (dus niet wat er op verpakking staat). Hij ging toen van 5/10 min. per fles naar 20min. En verslikte, hikte en spuugde niet meer zoveel. Onze zoon heeft gelukkig geen last gehad van bijwerkingen van Nutriton. Succes!
De prematuurspeen van dr Brown had ik al wel eens gezien, maar het was niet in mij opgekomen die te gebruiken. Komt denk ook doordat m'n zoon nogal flink was bij de geboorte. In m'n hoofd hoort die speen dus niet bij m'n zoon. Als dat niet werkt ga ik ook die andere difrax speen proberen. Waarom vind jij dat je beter niet kunt indikken Averlhach? Bedankt voor de tips in ieder geval.
Ik heb ook zo'n slurp dochter met extreme zuigkrachten de difrax en avent ging binnen 5 minuten leeg. Ik heb de born free fles, newborn. Ze doet er nu 20 minuten over en heeft minder krampjes en is langer verzadigd. Die kun je nog proberen.
Indikken is niet altijd zonder klachten en ik zou het ook met een andere speen oplossen. De prematuurspeen idd of een dental speen zoals iemand al zei. De dental speen was hier dè oplossing. Hier drinkt mijn 9 maanden oude meisje pas een week uit de 3-6 maanden speen en daarvoor al die tijd de 0-3 omdat het gewoon te snel ging!
Ik heb vandaag gezocht naar een prematuurspeen, maar heb deze niet kunnen vinden. Daarom net maar even besteld op bol.com. Als het goed is wordt het morgen bezorgd. Ben erg benieuwd of het gaat werken. Zou fijn zijn als M. ook wat langer verzadigd is met deze speen. Als deze speen geen verbetering laat zien ga ik de dental speen uitproberen. Hoe lang moet een baby eigenlijk doen over het leegdrinken van de fles?
Inderdaad bol.com heb ik ze ook besteld. Het liefst 15-20 minuten drinktijd. Succes en hopelijk is dit de oplossing!
De meningen over indikken zijn erg verdeelt, maar ik leg graag mijn mening uit (oftewel ik weet dat veel mensen er anders overdenken.) Sowieso bevalt nutriton maar 30% Johannesbroodpitmeel en de overige 70% zijn toevoegingen. Deze toevoegingen zijn meestal de oorzaak van bijwerkingen, zoals krampen, diarree of verstopping. Dus daarin is pure Johannesbroodpitmeel beter, daar kunnen de meeste kindjes wel tegen zonder bijwerkingen. Indikken wordt doorgaans standaard geadviseerd bij reflux. Een kindje met reflux heeft pijn omdat de maagzuur in de slokdarm komt en deze is daar niet tegen bestand, zoals je maag. Hierdoor irriteert het tot de slokdarm zelfs ontstoken kan raken. Men gaat er van uit dat als je de voeding indikt deze niet of minder in de slokdarm komt, vaak doordat een baby niet of nauwelijks meer spuugt. Mijn idee erop is dat omdat een kindje niet meer spuugt je niet weet of het niet meer in de slokdarm staat. Vaak blijven de kindjes nog wel veel slikken. Ook denk ik als ik spuug, spuug ik liever iets vloeibaars dan iets wat vast is (denk aan witbrood of pizza). Spugen opzich is al niet fijn, maar hoe dikker het is, hoe meer pijn het doet. Stel dat de ingedikte voeding wel in de slokdarm staat (kans is denk ik erg groot, want de maag sluit simpelweg niet goed af), dan doet het meer pijn als er dikke voeding in de maag staat dan wanneer er dunne voeding in de maag staat. Daarnaast is Johannesbroodpitmeel een symptoom bestrijder, terwijl de oorzaak blijft bestaan. Een kindje met reflux kun je beter leven volgens de leefregels bij reflux. Werkt dat niet voldoende dan kun je nagaan of medicatie nodig is. Medicatie die ervoor zorgt dat het in de slokdarm sowieso geen pijn meer doet. Het klinkt misschien erg raar om voor een grote baby een prematuur speen te gebruiken, maar het kan werken.
Ik hou er wel van als mensen een mening hebben (ook als die afwijkt van de mijne). Geeft wat interessantere discussies en kan leiden tot nieuwe inzichten. Ik ging er dus heel naïef vanuit dat er veel meer Johannesbroodpitmeel in zou zitten dan toevoegingen. De toevoegingen vond ik al niet zo'n fijn idee en daarom dacht ik er aan om dan eventueel pure Johannesbroodpitmeel te gebruiken. Maar als de toevoegingen echt zoveel hoger zijn dan komt Nutriton er sowieso niet in bij mij (althans, bij mijn baby natuurlijk ). Vooralsnog ben ik niet van plan om de voeding in te gaan dikken. Ik denk dat daar het probleem niet ligt. Volgens mij ligt het spugen echt aan het te gulzig drinken. Ik had vroeger een kat die z'n eten altijd in record tijd naar binnen slokte. Ik denk omdat hij dacht dat iemand anders het zou opeten als hij het niet snel genoeg deed. Dat idee heb ik nu ook bij M. Snel die fles naar binnen lurken voordat iemand anders het doet. Ik zie dat de spenen verzonden zijn door Bol. Hopelijk komt de post een beetje tijdig, dan kan ik het vandaag nog gaan proberen. Bedankt voor je uitleg trouwens.
De speen is binnen en ik heb 'm direct uitgeprobeerd. M. deed met de fase 1 speen 10 minuten over de fles en met de prematuurspeen 19 minuten. En hij verslikt zich ook niet meer. Dat is dus een hele verbetering. Ben er erg blij mee .
Ik hou ook van andere meningen, mits ze onderbouwd zijn. Aan een opmerking 'nutriton is slecht' heb je nl niets Hier heb je een lijst met de ingredienten van nutriton; Aantal calorieën (kcal) Nutrilon Nutriton bij spugen (Nutricia) per 100 gr. - EAN: 8712400505482 Wat naar onderen zie je letterlijk staan 'johannesbroodpitmeel 30%'. Nutricia verkoopt het helaas wel als Johannesbroodpitmeel. En dus niet vreemd dat veel moeders niet weten welke troep er daadwerkelijk in zit. Sommige kindjes hebben een hele sterke zuigreflex. Bij bv is dit juist goed en geeft het niet, want daar moeten ze sowieso harder werken om voeding binnen te krijgen. Daarnaast werkt een borst met fases, waardoor de voeding langzamer eruit komt en een baby ook de tijd heeft om zich verzadigd te gaan voelen. Een baby heeft 15-20 minuten nodig om zich verzadigd te gaan voelen. (Een volwassene wat rustig eet en goed kauwt is sneller voldaan dan wanneer het iets naar binnen schrokt). Helaas hebben flessen deze werking niet, dus moeten we het in andere oplossingen gaan zoeken Ik lees dat de fles nu 19 minuten duurde en zonder verslikken. Hopelijk blijft dit zo. Mocht de fles te lang gaan duren, stap dan pas over naar level 1. Kijk dus niet naar de leeftijden van de levels, elk kindje is nu eenmaal anders