Situatie: Baby krijgt de fles, fles schiet uit mijn handen (ja i am so sorry, my bad!) en land op zijn snoetje. Mijn inziens niet hard, maar goed, pijn is relatief, dus tja. De baby gaat huilen. Ik troost hem en voel me al schuldig en heb hem stil. Vervolgens zie ik hem voor zich uit staren, kan ik gewoon zien dat hij denkt aan het voorval van zojuist en begint hij weer opnieuw zo hard als daarvoor te huilen. Ik troost hem, voel mij nog schuldiger en heb hem stil. Vervolgens voor de derde keer; hij denkt weer terug aan het voorval, en hij begint weer met zijn iehie iehie iehie (alsof zijn startmotor kapot is ofzo). Het gebeurt echt een keer of vier/vijf. En dit is de derde situatie waarin hij zo reageert op iets kleins - stiekem denk ik dat hij eerder schrikt en daarvan moet huilen... Maar anyways; mijn vraag dus: Is het normaal dat hij telkens opnieuw recapituleert? Is hij bang dat hij vergat te huilen en doet hij het daarom voor de zekerheid nog een keer? Heeft hij baby-alzheimer of wat is dat? I said i was sorry Zoveel pijn kan het onmogelijk gedaan hebben - hij krabte zichzelf anderhalve week geleden vol in het gezicht (dat doet meer pijn) en huilde niet. Ondertussen voel ik mij echt een rotmama omdat de fles uit mijn handen glipte. Heb ik nou zo'n gevoelig kindje of doen ze dat allemaal?
??? vreemd verhaal. Je baby denkt heus niet terug aan het voorval, of zo. Hij schrikt en huilt daarom. En kost wat tijd om van schrik te bekomen. Geen rare dingen achter gaan zoeken, maar gewoon troosten. enneh dat met die fles kan iedereen gebeuren, dus niet zo schuldig voelen. Zich bezeren zal nog wel vaker gebeuren.
Nee ik ken het niet. Hier is het 3 seconden huilen en het is over. Maar ik heb ook hele harde kinderen
niet schuldig voelen meid, ik heb weleens dat de melk er uit schiet doordat ik de fles in mondje wil doen, koppie onder de melk....en zal idd de schrik zijn.
Mijn dochter kon (en kan nog steeds eigenlijk haha) nog een uur nasnikken van zoiets hoor. Dan lag ze inmiddels al te slapen en lag ze nog steeds na te snikken hihi Maar je kindje denkt vast niet terug aan het voorval, noch lijdt hij aan baby-alzheimer
Vanavond bij onze kleine ook zoiets ze was met zo'n schud sneeuwbal met van die glitters erin aan het spelen en die zette ze per ongeluk op haar eigen vingers dat deed dus zeer. Ze begint te huilen ik pak haar op geef dr een kus en troost haar ze stopt met huilen kijkt 5 seconden rond en begint weer opnieuw te snikken. Net alsof ze even vergeten was waarom ze pijn had en er toen weer aan dacht en opnieuw begint te huilen.
Doet mijn dochter ook hoor. En ik vind het ook gewoon normaal. Als ik pijn/verdriet heb moet ik soms ook 2 of 3x huilen voor het over is xx
Ik denk niet dat baby;s van 4 maanden al zo bewust nadenken Denk eerder dat er tussendoor mogelijk even wat afleiding was, dan toch weer bewust van pijn of schrik en dan toch weer even huilen. Het klinkt iig normaal