Zo...ik heb weer even hulp/een duwtje in de juiste richting nodig, want ik weet het even niet meer Emma is nu bijna 5 maanden en krijgt sinds een week flesvoeding in combinatie met borstvoeding. Ze krijgt in principe het volgende: 6-7 uur bv 10-11 uur fv, 180+6 15 uur fv, 180 + 6 (of 210 bv in fles) 18.45 bv (23.00 fv, 180+6) Vorige week was ze 3 avonden achter elkaar niet wakker te krijgen om 23 uur, dus kreeg ze die fles niet meer en sliep ze door tot 6-7 uur. Maar de afgelopen nachten was het steeds weer 4-5 uur, waardoor we toch maar weer zijn begonnen met de fles van 23 uur, want anders zitten we in de knoei overdag. Nu komt ze weer rond 6-7 uur. Het maakt daarbij niet uit of we een schep rijstebloem er door doen....want soms is het na de fles van 23 uur nog steeds 5 uur... Deze proberen we meestal wel te rekken naar 6 uur, of de volgende fles wat te rekken. Ze krijgt nog niet echt bijvoeding, heeft ze nu misschien 2x gehad. Denk dat het nu wel tijd wordt om bij te voeden, want soms heeft ze om 10 uur al echt honger en na de fles van 15 uur redt ze 19 uur heel vaak niet. Of misschien sommige flessen wat verhogen? vanmorgen heeft ze om 6 uur bv gehad en nu ligt ze in de box op haar lippen te sabbelen en te kauwen. Is niet boos ofzo... Aaaarhg ik weet het even niet meer!
Lijken mij regeldagen. Ik zou de flessen zo laten wat ze zijn en verder op verzoek aanleggen. Let vooral op vroege hongersignalen, zoals sabbelen en smakken.
Niks persoonlijks hoor DM, maar het is juist niet de bedoeling om meer bv te geven. Want daar knelt de schoen juist. Als ik door wilde gaan met bv geven, dan had ik haar juist aangelegd. Maar ik wil juist zo door blijven gaan.....ben allang blij van de stuwing tussentijds zo goed mogelijk af te zijn, dus juist niet de bedoeling om mijn productie te verhogen. Denk dat we de fruithapjes toch maar moeten introduceren. Misschien zorgen dat ze overdag wat meer verzadigd is, zodat ze 's nachts wat lekkerder slaapt.... Vanmorgen overigens een klein stukje geprakte banaan gehad, aangelegd met een klein beetje bv. Klein beetje verwarmd en ze vond het heerlijk
Ze zijn ook even oud he...misschien toch een sprongetje? Ik weet het niet meer van de oudste, hahaha!
Ik ben geen expert, maar vraag me af: ben je in 1 keer overgegaan van volledig BV naar half om half? Want dan kan het best dat je BV ook van slag is. Die overgang is te groot, volgens mij... Als ik het verkeerd heb begrepen, dan heb ik niks gezegd
Nee hoor, de bv is niet van slag! Heb voeding voor voeding afgebouwd. Was de bedoeling om helemaal te stoppen, maar de voedingen van 7 en 19 uur lopen dus nog.
Nee ik weet het ook niet meer! Haha! Bij de oudste ging het allemaal wat makkelijker dan bij mijn dochtertje. Mischien twijfel ik ook wel teveel en denk ik teveel na van 'hoe zat het ook alweer' en vraag ik geen hulp of advies van een ander omdat ik voor mezelf vind dat ik het moet weten omdat ik het allemaal al eens heb meegemaakt en voel me dan belachelijk als ik een ander moet vragen.
Kun je de voeding van 19:00 uur niet flesvoeding geven? Misschien slaapt ze daar langer op door en hoeft die van 23:00 uur niet meer. Ophogen kan ook zeker, misschien de fles van 19:00 210 geven? Of om en om. De ene 180 en de andere 210 en dan die van 19:00 uur met 210 eindigen. Natuurlijk kun je ook altijd beginnen met fruithap als je denkt dat ze daaraan toe is.
@ mamavanjuul: lastig hè? Ik lees ook even mee... Benjamin gaat nu volledig over op fles, maar ik vrees dat hij aan 5x 180/6 niet genoeg gaat hebben. Hij drinkt nu al 5x 180/6, maar kreeg tot vandaag nog 1 borstvoeding 's morgens. Deze gaat er vanaf morgen af (heb niks meer), dus daar moet eigenlijk een fles voor komen ... Probleem dus... want 6x 180/6 is veel te veel... Hij vraagt ook ineens weer een late avondvoeding en lurkt dan zo 200 cc weg... Bijvoeding zijn we nu wel mee begonnen, maar daarvan eet hij nog lang niet genoeg (logisch ook uiteraard).
Mirte is nu ongeveer 3 weken over op 4 flessen. Met de laatste van 22.00/23.00 moesten we haar echt wakker maken. Ze zat op 5 x 180/6. Nu op 7 uur 210/7, 11.30 180/6, 16.30 180/6 en 20.00 210/7 met rijstebloem. Terug op 4 x 180 was een te grote stap, dan liet ze per dag 120 cc weg en daar werd ze zeer ongezellig van. De laatste fles is eergisteren van 22 uur naar 20 uur gehaald (weer wakker porren) en ze slaapt nu tot 7 uur door. Sinds anderhalve week krijgt ze fruit bij. Deze week twee keer per dag, rond een uur of 10 en rond 18 uur. Ze valt echt op de lepel fruit aan en moppert als wij zitten te eten en zij moet wachten. Ze deed vanavond zelfs een poging om m'n schaaltje yoghurt te kapen toen ze even onder het eten op schoot zat .
Hahaha, heel herkenbaar! Op een gegeven moment dan willen ze ook mee doen! We hebben nu 3x 210+7 en dan nog 2x bv. Waarbij ze nog een klein flesje krijgt van 70ml. Ze is wel een stuk blijer nu, maar merk wel dat haar maagje en darmen er heel erg aan moeten wennen...