Ons zoontje van 7 weken kan helemaal hysterisch aan de fles worden. De eerste 40-50 cc drinkt hij goed op en daarna begint de ellende. Hij wordt boos, gaat om zich heen slaan en loopt helemaal rood aan. We laten hem goed boeren, maar daarna wil hij niet meer en wordt hij erg wild. Het lijkt ook steeds erger te worden, tis gewoon niet leuk meer om de fles te geven We geven al infacol tegen krampjes, maar dat lijkt ook niet echt te werken. Het CB zei overstappen om nutrilon omneo, maar vraag me af of het daardoor beter gaat? Iemand hier ervaring mee. En als het krampjes zijn, waarom gaat het eerste deel van de fles dan wel goed en daarna een drama? Tis soms een gevecht van 45 minuten om er een fatsoenlijke hoeveelheid in te krijgen....
Ik ben destijds gestopt met Infacol. Had het idee dat het alleen maar erger werd. Daarna dronk ze veel makkelijker de fles leeg, zonder tegenspartelen. De krampjes worden na 7 a 8 weken ook wel minder hoor. Op 6 weken had ze bij ons het hoogtepunt. Als je omneo gaat geven, hou er dan rekening mee dat de ontlasting nog dunner wordt. Ik zou er even mee wachten en kijken wat je kindje doet zonder de Infacol. Ik geef overigens wel iedere morgen ABC Dophilus van Solgar in het eerste flesje. Dit is pro-biotica en zorgt voor een goede darmwerking.
nou dat is wel apart! Ik gebruikte nl. ook infacol en nu ik dat een paar keer vergeten was voelt hij zich volgens mij echt veel beter. Mét infacol was het inderdaad vaak tijdens en na de voeding huilen geblazen, echt hysterisch en nu valt ie gewoon in slaap ! Maagklachten kunnen, gek genoeg, een bijwerking zijn van infacol.
Anouschka deed dit ook en ook wij zijn gestopt met infacol. Het werd iets beter, maar nog niet helemaal goed. Bleek reflux te zijn. Medicijnen en johannesbroodpitmeel en het gaat prima. Alleen tijdens een sprong is het weer een stuk minder rustig aan de fles. Misschien heeft dit er bij jullie ook mee te maken?
Ga ermee naar de huisarts en laat je evt door sturen naar de kinderarts. Mischien heeft je kindje last van koemelkallergie of reflux. Mijn zoontje heeft reflux en weigerde ook de fles. Werd ook helemaal hysterisch. gooide zich naar achter enz. Het kan nooit kwaad om je kindje te laten onderzoeken
Bij reflux, werd jullie kindje dan meteen hysterisch of na een half flesje? Ik ben nu wel gestopt met de infacol en hij heeft vandaag al 3 flesje leeg gedronken, niet helemaal van harte, maar wel op!