Hallo, Mijn dochter is nu 6,5 maand oud en tot nu toe dronk ze de fles altijd nog met een Difrax S-speen. Er wordt altijd gezegd dat ze ongeveer 20 minuten over de fles moeten doen en dat doet ze daarmee ook. Helaas is mijn dochter geen gezellige drinker en gaat ze altijd liggen draaien en schreeuwen als ze halverwege de fles is. Dan wil ze niet meer verder drinken op schoot en wil ze in de wipstoel drinken. Misschien vindt ze het drinken te lang duren? Geen idee.... Nu wilde ik vandaag toch eens proberen de fles te geven met een M-speen. Ik heb dit al wel eerder geprobeerd (keurig netjes na 3 maand ongeveer), maar toen kwam alles er net zo hard weer uit. Dus vandaag een nieuwe poging gedaan. Ik heb haar de fles (200cc) laten drinken en af en toe er even uitgehaald en opgelet of alles er in bleef. Dus ook op de tijd gelet, maar nu heeft ze alles binnen 5 minuten opgedronken. Ze heeft er geen last van gehad verder. Nu heb ik 2 vragen.... * Is dit een acceptabele tijd of moet ze nog steeds 20 minuten drinken? * Zou ze hierdoor misschien vaker de fopspeen willen, ter vervanging van de fles i.v.m. niet bevredigen zuigbehoefte? Dat heb ik namelijk liever niet. Ze duimt niet en ze heeft maar heel af en toe even de speen nodig om in slaap te vallen, maar meestal slaapt ze zonder speen. Ik wilde dat wel heel graag zo houden. Iemand ideeën/ ervaringen? Liefs Allistair
Ik merk zelf dat mijn dochter 20 minuten ook veelte lang vind. Na 10 minuten is ze het zat en wil ze in ieder geval niet meer stil liggen voor de fles. Ze heeft nu ook binnen 10 minuten haar fles leeg, en vind dit ook prima. Zolang ze er geen last van heeft (krampjes, spugen) heb ik er ook geen problemen mee. Ook merk ik dat haar zuig behoeften steeds minder begint te worden. Misschien dat dit bij jouw dochter ook zo is? Zolang ze tevreden is, zou ik het prima vinden.
Ik ben met zo'n 15 weken overgestapt op een 3 standenspeen, want Jelmar viel dus steeds in slaap haha, hij krijgt nu 180+6 en 2 scheppen nutriton en drinkt op stand 1 en duurt tussen de 5 en 10 minuten, dan nog ff 10minuten/kwartiertje bij mij op schoot rechtop zitten zodat hij lekker kan boeren en niet alles er gelijk weer uit komt
Mijn zoontje drinkt nu ook bijna al 4 weken via de m-speen (kers) van Difrax. Over zijn flesje met 190 cc doet hij ongeveer 6 minuten . Ik hou hem nog altijd wel een tijdje rechtop en hij boert soms wel, soms niet. Maar hij heeft er in geen geval last van. Zolang je kindje er geen last van heeft, zou ik me er geen zorgen om maken.
Bedankt voor de reacties! Vanochtend weer geprobeerd en het gaat aardig goed. Alleen het laatste gedeelte (lees: laatste 100cc) wil ze nog steeds niet op schoot en dus in de wipstoel. Opent keurig haar mondje, maar zodra ze merkt dat er wel veel uit de speen komt, spuugt ze em weer uit... Dus maar weer speen gewisseld en toen wilde ze wel weer... gek kind We gaan wel goed opletten of ze nog zuigbehoefte heeft en of ze niet nu ineens vaker de fopspeen wil of haar duim. Mocht dat wel zo zijn, dan gaan we de S-speen er maar weer op doen.
Hier zoontje van 7 maanden en ook nog steeds de S speen hoor. Doe ik een grotere speen ( ook een 1-2-3 speen ) erop dan gaat het te snel en spuugt ie de helft er weer uit of krijgt ie krampjes. Vaak vind ie het idd wel te langzaam gaan de fles. Maarja, niks aan te doen. Nu doe ik vaak zo dat ik de tv aanzet als ie vreselijk onrustig is tijdens het drinken., dan kan ie daar ondertussen naar kijken en dan blijft ie wel rustig zitten/liggen en gaat de fles leeg.