Hey, Mijn dochtertje (6mnd) schudt de laatste tijd vaak 'nee'met haar hoofdje, gewoon rustig heen en weer bewegen zeg maar. Ze beweegt daarbij ook haar hele lijfje, we noemden het gewoon dansen..zag er erg leuk uit! Maar gisteren toen ze bij me op schoot zat, ging ze ineens heel snel schudden met haar hoofd, ook 'nee' zeg maar, maar dan echt heel snel, het zag er een beetje uit alsof ze, ja hoe zal ik het zeggen, niet helemaal spoort , sorry schat maar anders weet ik niet hoe ik het uit moet leggen, ze deed dit gisteren 3 x achter elkaar, daarna niet meer gezien, vanmorgen deed ze het weer. Ze is nu op het kdv en ik heb gevraagd of ze het een beetje in de gaten willen houden. Ik heb wel meerdere onderwerpen gezien hierover maar dan gaat het meer over in slaap komen en dan met het hoofd bewegen, maar ik vond het er toch echt vreemd uit zien. Ik heb het CB al gebeld en die bellen met straks terug, wil het toch even weten. Maar was benieuwd of iemand dit herkent..?? Liefs Jojo
Heel herkenbaar. Mijn zoontje doet dit sinds dit weekend ook ineens. Hij deed het af en toe in bed al maar nu ook in de stoel en op schoot hihi Ik ga dan voor hem zitten en ja schudden, vind tie geweldig en gaat dan nog harder nee schudden. Ik maak er gewoon een spelletje van omdat het volgens mij gewoon bij de ontwikkeling hoort. Heb het al heel vaak gelezen dat kindjes van deze leeftijd nee gaan schudden dus ik zoek er niks achter. Zou me er dus geen zorgen over maken ook al ziet het er raar uit af en toe hihihihihi. groetjes Kim
hey bedankt voor je reactie, ja ik vind het toch moeilijk hoor, of ze het nou gewoon ontdekt heeft, maar ze doet het zo snel, ik twijfel toch een beetje, zo overbezorgd he, maar ja, als het wat anders is, kan je het maar beter weten! Ik heb wel gelezen dat het heel veel voorkomt, maar een bevestiging dat het echt niks is, is altijd een geruststelling he
Echt grappig dit zeg! Mijn dochter deed dit gisteravond ook ineens. Ik vond het zo megaschattig! Net alsof ze "nee" zegt. Ik had me er eerlijk gezegd helemaal niet druk om gemaakt. Ik vond het alleen maar leuk dat ze het deed. En ze bewoog haar hoofd vrij snel, maar weet natuurlijk niet wat jij bedoelt met snel...
finn doet dat ook al een paar weken.. schud ie echt driftig met zn hoofd...! en grote schik heeft ie dan!
Ja ze kunnen het heeeeeel snel doen, dat je echt denkt oe dat moet zeer doen.... Als je echt een bevestiging wil hebben heb je niks aan het cb dan zal je echt naar een dokter toe moeten die je meisje onderzoekt. Als je verder niks "raars"merkt aan je meisje hoef je je echt geen zorgen te maken over het nee schudden, ze zou dan echt meerdere symptomen moeten hebben. Wat zegt je gevoel hierover?? en wat zegt jou dat je het raar vind, je verstand of je (moeder) gevoel???? Ik heb ook weleens gehad dat mijn manneke iets deed en toen zei mn verstand ieuwwwwww das niet goed maar mijn moeder gevoel zei me dat alles in orde was, heel stom maar het moeder gevoel had toch gelijk. Wat ook kan helpen is even een stapje terug nemen en objectief naar je kindje kijken en dan opnieuw een conclusie trekken, vaak worden zorgen steeds groter puur omdat je erin blijft "hangen"zeg maar ( snap je????) Wacht voor je gemoedsrust even het telefoontje van het cb af en ga in de tussentijd heerlijk van je meisje genieten. Sterkte Groetjes Kim
De mijne doet het ook soms en dat sinds een paar weken al. Het lijkt er eerder op dat ie boos is of niet wil slapen en dan zo driftig met zijn hoofd gaat schudden. Ook bv als zijn armpjes onder de deken liggen (ik maak hem strak op), dan doet hij het een paar keer en heeft ze zo weer los . Vind het juist erg leuk hahaha.
jesse doet dat nu een week hij doet het als ik voor hem zit en nee zeg dan beweegt hij zijn hoofd heen en weer en schut dan ook nee haha zo grappig. ik denk dat het bij de ontwikkeling hoort. maar goed dat je het cb hebt gebeld dan weet je het zeker! liefs
Ze zullen vast door krijgen dat het een raar gevoel mee brengt met het schudden van het hoofdje en het daarom juist nog harder gaan doen? Dochter deed dit ook toen en sinds kort doet ze het na het badderen als haar haartjes ook gewassen zijn, vind ze het helemaal leuk om dan gek te gaan schudden omdat dat haar blijft plakken in haar gezichtje en ze het los kan schudden en soms gaat dit heel hard(snel).
Hihi! Ik snap het. Ik denk dat het gewoon bij de ontwikkeling hoort. Ze moeten hun hele lijfje nog ontdekken. Ik las net ook een topic over kindjes die met hun toch uit hun mond lopen. Dat is net zoiets. Ik geniet van die kleine ontwikkelingen! Maar als je echt twijfelt kan je altijd het CB bellen. Zij zullen er ook wel het een en ander van af weten. Hebben ze je al teruggebeld? Ben benieuwd wat ze erover zeggen...
hihi, moest wel lachen toen ik dit onderwerp las, want Anne doet het hier ook. Maar dan vooral als ik zeg dat iets niet mag, zoals bij het aquarium staan en op het glas zitten met 'r handjes, dan schud ik nee. Vaak als ze dan daar naartoe gaat, gaat ze zelf al nee schudden, hihi, wijsneus. Maar ze doet het ook in de wandelwagen, gisteren nog in de bus, nee schudden, heb geen flauw idee waarom ze dat doet. Maar het is dus heel herkenbaar!
hai meiden Bedankt voor al jullie lieve reacties! Fay is dus niet de enige gelukkig!! Het CB heeft inmiddels teruggebeld, ze zei tegen me dat het kan komen omdat ze oorontsteking heeft, dan zou ze ook koorts moeten hebben. Dat heeft ze niet dus kan het dat niet zijn. Het kan ook te maken hebben met tandjes krijgen, dat schijnt in verbinding te staan met de oortjes en als ze dan pijn hebben proberen ze het weg te schudden, dat geeft verlichting, nou tandjes zijn onderweg dus dat zou goed kunnen. Of het is gewoon iets wat ze heeft ontdekt en leuk vind om te doen, vooral omdat wij er natuurlijk op reageren en ze dan denkt van he, ik doe het nog een keer! Ze heeft wel duidelijk gezegd, als ze het echt heel erg veel gaat doen, achter elkaar, en ook wegvalt, dus niet meer reageert of met haar ogen draait, dan moet ik gelijk naar de huisarts, maar dat is logisch natuurlijk! Maar we houden het voorlopig gewoon maar op tandjes of dat ze het gewoon leuk vind om te doen!! Ben toch blij dat ik gebeld heb, als iemand die er verstand van heeft zegt dat het niks ernstigs is, ben je toch gerustgesteld!
Thomas doet het ook en denk soms ook wel eens dat hij niet helemaal spoort haha. Hij heeft een week geleden een EEG gehad (voor totaal iets anders) en daar was niks geks op te zien dus maak ik me ook geen zorgen over het schudden met zijn hoofd. Het hoort er volgens mij gewoon bij. Hij heeft trouwens al 2 maanden alle symptomen van tandjes en zie nog helemaal niks dus zal dit ook maar niet in verband brengen met tandjes maar gewoon zijn ontwikkeling
Mijn zoontje schudt ook sinds een week of drie met zijn hoofd. Ziet er erg grappig uit! Maar lijkt wel alsof hij niet helemaal spoort dan. Dat het te maken heeft met tandjes had ik nog niet eerder gehood, maar sinds vorige week is het eerste tandje door.... Toeval?
Zoey schudt ook met haar hoofdje, Soms lijkt het of ze echt nee bedoelt. Mijn moeder had een speeltje gepakt en ze schudde nee, een ander speeltje en weer nee en dit gebeurde nog een keer. Hierna pakte ze de bijtring en toen stak ze haar handje uit om hem te pakken. Soms schudt ze ook als we gek doen, gewoon als ze iets grappig vindt. Of als ik een liedje zing. Ik vind het altijd wel geestig om te zien