borstvoeding naar flesvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door denicepino1, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Ik heb een vraag

    Ik geef nog altijd borstvoeding. Maar zou graag VOOR Luc tandjes krijg overstappen naar flesvoeding.

    Nu wil ik dus voor de rust ook voor de kleine man overstappen op flesvoeding. nu zit ik op 3 voedingen nog per dag. ochtend 7 uur, middag 1 uur en avond 7 uur.
    Heel mooi vind ik zelf en is goed te combineren ook verder met me school. Maar moet ik dan eerst die voeding van 1 uur vervangen door flesvoeding? of juist die van in de avond 7 uur ?

    Ik heb niet echt meer dat ik in de ochtend ECHT serieus moet hebben dat Luc moet drinken geen stuwing of naar gevoel dat me borsten vol zitten vlak voor een voeding. maar ik voel nog wel dat er IETS in zit.

    Vind het zelf ook wel mooi geweest zo deze tijd met zijn tweetjes samen. Maar merk dat hij echt aan me hangt ook voor steeds te willen drinken. Trekt gewoon me shirt naar beneden ook van KOM HIER ik wil gewoon even sabbelen. Onder de douche ook als ik bij hem kom zitten spelen en hij ziet me borsten wil hij meteen er aan hangen. ( kijk ben geen melk koe natuurlijk met zelfbediening he )

    Is er dan eigenlijk ook een mogelijkheid dat hij misschien door gaat slapen ineens??? aangezien ik eigenlijk meer het idee heb dat het meer een gezelligheid is met drinken ( 4 min.-5 min ) zoveel kan hij dan tochniet drinken he?

    Als hij dan opeens een fles krijgt met bijvoorbeeld 180 ml ( weet niet eens hoeveel hij moet hebben dan ) dan is hij toch ook meer vol? dan dat hij borstvoeding drinkt zo kort ?

    HIj krijgt trouwens hiernaast ook nog fruit, brood , pap en avond eten en een bakje yoghurt. ( niet in die volgorde hoor ) zou wel eens willen doorslapen ook in de nacht. zou heerlijk zijn ! zou het eerste zijn sinds hij geboren is !! ;)

    heb dus ook een beetje andere vragen nog neer gezet eigenlijk :) hopelijk is het nog een beetje voor delezers te begrijpen zit een beetje te bedenken of het wel mogelijk is of nu wel zo handig is om op flesvoeding over te stappen..

    en hoeveel pakken voeding ben je dan ongeveer per week kwijt zeg maar??
     
  2. fafje

    fafje Niet meer actief

    ik zou wel eerst die van 13u vervangen... dna kunnenw e borsten wennen aan 12 uur lang niet legen

    ik heb de hoeveelheid opgebouwd, eerst dronk ie maar 90 toen 120 toen af en toe 60 erbij..ineens 180 en nu zit ie al op 210..
    Jouw kindje eet al dus dat merk je gauw genoeg..wete nie of er allergieen zitten anders zou je ook yoghurt kunnen geven in de mdidag oid ipv

    hij is wel langer verzadigd, dik 4 uur ...normala was het hier om de 3 uur voeding...

    ik zou als 2e voeidng de avond weg halen en als laatst ochtend...
     
  3. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    fafje

    dankjewel.

    Dan ga ik proberen om de middag te vervangen met flesvoeding. kijken of hij het pikt dat hij opeens een fles krijgt. aangezien hij ook niet uit een tuitbeker wil drinken. dan heeft hij zoiets van JIJ bent toch mijn levende fles. wat moet ik met zo ding in me mond.

    vraag me eigenlijk nu ook af of hij nu wel genoeg melk binnen krijgt.
    borstvoeding is maar 4-5 min. en daarnaast een klein bakje yoghurt( ter grote van een groot bakje danoontje ) en dan een bordje pap in de ochtend na de borstvoeding met 150 ml opvolgmelk erin. verders geen melk. geloof dat met 9 maand ongeveer op 400-500 ml moeten zitten met de melk??
     
  4. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik zou ook beginnen met die van 13 uur, ook om de reden die fafje noemt.
    In 4-5 min kan een kindje best aardig wat melk naar binnen krijgen. Zolang hij goed groeit en plast zal hij toch niets tekort komen?

    Je kunt ipv flesje of tuitbeker, ook een gewoon bekertje proberen. Hier goede ervaringen met de Difrax oefenbeker. Daar drinkt m'n dochter best aardig uit (alleen water; de melk drinkt zij wel uit een flesje maar ze heeft daar ook geen enkele moeite mee). Ik houd het bekertje vast en zij slokt het wel naar binnen.


    overigens, het is prima mogelijk om een kindje met tandjes aan de borst te voeden. maar als ik je verhaal zo lees vind je het wel mooi geweest zo, dus hangt het niet alleen van die tandjes af.
     
  5. fafje

    fafje Niet meer actief

    idd wat Bri zegt, die beker zou ik ook proberen...

    Mijn zootnje heeft ook altijd heel snel gedronken! 2 borsten 4-5 min idd (nu overigens drinkt ie aardig lang)....maar je kan beter naar de slokjes luisterne dan naar de min kijken...je staat verbaasd hoe effectief ze kunnen drinken!

    ik dahct tot een jaar 500 ml idd...je zou op den duur ook eventueel sochtends pap kunnen geven als ontbijt..of na het eten yoghurt of gewone melk!?
     
  6. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    bri

    ik probeer regelmatig hem uit een beker gewoon te laten drinken. maar nu sinds 2 weken heeft hij dat hij die beker zelf wil vast houden en is echt zo sterk dat hij hem zo over zich heen kiept. en als ik hem al vast houd, dan houd hij opeens op met trekken eraan en vliegt die beker naar beneden. ( zie je het al voor je hoe dat gaat :p ) maar ik blijf stug door oefenen misschien moet hij het nog eventjes door hebben hoe hij sneller kan drinken want volgens mij gaat het hem niet snel genoeg.

    Van de tandjes... ja het is gewoon zo dat hij regelmatig nu al keihard op mijn tepels bijt en echt super hard he dat me tepels gewoon wit blijven. en soms daardoor ook nog eens dat het lijkt alsof ze daarna verstopt zijn?? door het bijten. nou lijk me dat met tanden niet helemaal lekker als hij opeens zo hard gaat bijten. dat is nu eigenlijk 2 keer per voeding dat hij dat doet. en dan bijt hij zich keihard vast eraan. en zie hem dan maar eens los te krijgen de kleine kanibaal.
    maar ja ik vind het ook wel goed geweest ruim 9 maand.

    fafje
    ikgeef hem in de ochtend pap 150 ml opvolgmelk en daarbij de papspul. en dat gaat helemaal op. en dan ter grote van een groot bakje danoontje yoghurt of vanille yoghurt. dus hij heeft al wat andere melk er bij maar dacht dat dat niet genoeg was? maar als hij in die 4-5 min. al veel kan drinken. want drinken doet hij wel het is niet dat hij pauzes er tussen heeft het is echt tanken als hij hangt hihi.
    wilde de ochtend ook brood gaan geven in plaats van pap maar dan doe ikd aar nog even mee wachten omdat hij dan weer minder melk binnen krijgt natuurlijk. in de middag eet hij al twee boterhammen en borstvoeding.
     
  7. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    dankjewel beide voor jullie antwoord :D
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je noemt wel een aparte reden om te willen stoppen met borstvoeding
    Mijn kinderen kregen pas in de week voor hun verjaardag tanden, het kan lang duren. En echt, bijten kun je ze afleren hoor! Kwestie van doorzetten, het eerste OPvoeden dat je naast het voeden doet.

    Maar goed, als je wilt afbouwen, pak dan eerst de voeding waarin je kind toch al het minste interesse heeft (dan bijt ie vast het vaakst), en daarna de volgende. Na een poosje kom je dan meestal uit op een voeding bij het opstaan en eentje voor het slapengaan. En die kun je gewoon zo laten tot er tanden zijn.
     
  9. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Tja, ik geef nog 1x per dag bv, rest kv.. Maar mijn meisje had al 2 tandjes een paar dagen voor ze 5 maand was! Ze heeft nog geen enkele keer gebeten (althans, niet in m'n tepel).. Lijkt me niet echt DE reden om te stoppen?

    En als je er gewoon flauw van bent... Dan bouw je toch af? Er is niemand die zegt dat je door moet blijven voeden, dat moet je helemaal zelf beslissen..
     
  10. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    dirksmama

    ben het ook zat dat steeds me shirt gewoon naar beneden getrokken word. of dat hij steeds wil drinken. hij hangt echt heel erg aan mij ook dathij daarmee getroost wil worden als hij gevallen is . vind het soms ook niet erg ofzo maar niet de hele dag wil een beetje me eigen lichaam weer terug hebben.
    misschien dat hij dan ook wat meer naar mijn vriend wil trekken als hij ook een flesje kan geven.

    Vind het gewoon genoeg geweest 9 maand in de buik, 9 maand borstvoeding. En het is nu weer tijd voor mama's lijf dat het weer voor mama is.

    wilde alleen weten welke voeding ik het beste kon vervangen eerst. en iedereen zegt de middag het beste is. wilde gewoon even bevestiging hebben of ik er wel goed aan doet om te stoppen.

    saz
    luc is nog altijd tandloos en het ziet er ook nog niet uit dat ze snel gaan komen. maar wilde geleidelijk af gaan bouwen. dat hij er ook aan kan wennen.
    maar hij bijt mij wel te vaak in me tepels. en dan stop ik om vervolgens na een minuutje weer verder te gaan. maar dan doet hij het gewoon nog een keertje. en vaak lacht hij dan ook nog als ikzeg van "nee luc je doet mama zeer" hoe moet ik hem dat nu dan duidelijk maken dat het niet mag?
     
  11. Bri

    Bri Niet meer actief

    Bevestiging of je er goed aan doet om te stoppen...? Volgens mij heb je die niet nodig, dat mag je namelijk écht helemaal zelf weten. En als ik het zo lees, heb je die beslissing genomen - prima, je goed recht.

    Ik ben zelf ook net helemaal gestopt en vind het eigenlijk ook wel weer lekker om mijn lijf voor mezelf te hebben. Ook ik ben eerst overgegaan naar ochtend- en avondvoeding, daarna nog een tijdje alleen 's ochtends en daarna helemaal niets meer. Dit sloot het beste aan bij wat mijn lijf toch al deed, qua productie.

    Ik heb overigens beide kindjes gevoed mét tandjes, die kregen ze al rond 5 maanden. Bijten doet zeer, maar ik vond het goed te doen om ze dat af te leren.
     

Deel Deze Pagina