Voeding baby 5 maanden, ik weet het even niet meer..

Discussie in 'Voeding' gestart door Vlinder24, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Hoihoi,

Ik heb even een vraagje over de voeding van mijn dochtertje.. ze is nu 5 maanden..

Dit is haar schema nu:

8.00/ 8.30 flesje 210 cc (drinkt ze nooit leeg)

8.30/ 9.00 fruithapje (meestal een half potje)

12.00/ 12.30 210 cc melkvoeding en vandaag papje met rijstebloem (5 schepjes) gemaakt en dus van bordje gegeten

16.00/ 16.30 flesje 210 cc

20.00/ 20.30 flesje 210 cc + 3 schepjes rijstebloem

Ik wil haar ook naar graag een groentehapje geven, maar weet niet wanneer..
    Meestal gaat ze een uur na haar voeding slapen

Hoe zouden jullie het doen? Wat kan ik het beste veranderen?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Waarom geef je de rijstebloem? Misschien die weglaten en na de voeding rond 16 uur wat groente geven?

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik ben benieuwd naar wat je even niet meer weet. Waar twijfel je over?

je schema ziet er goed uit, mijn dochtertje zit op hetzelfde schema qua flestijden. Verschil is alleen dat zij nog geen fruit/groente krijgt, alleen nog melk.

ik vraag mij wel af waarom je 2x rijstevoeding geeft?

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

mijn dochter is nu 5 maanden en krijgt rijstebloem in haar nutrilon.
    ze drinkt 250 cc helemaal leeg.

ze krijgt 4-5 flessen per dag en sinds een weekje zijn we begonnen met de potjes. fruit vindt ze nog helemaal niks maar worteltjes vindt ze heerlijk. ik geef dat rond een uur of 16.00 als ze net tussen de tijd zit dat het te vroeg is om te eten maar al begint te miepen dat ze trek heeft. ik doe of fruit of groenten op 1 dag niet beiden op 1 dag.

5. adi

adi Niet meer actief

Je kunt met groente ook wachten totdat je overstapt op opvolgmelk en de flessen terugbrengt naar 200cc, dan ontstaat er wat meer ruimte. En ik ben ook benieuwd naar logica achter die rijstebloem van een bord, nog nooit eerder gehoord.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Nou zo raar is het niet hoor, rijstebloem van een bord. Het is gewoon het leren eten van een lepeltje, why not? Rijstebloem is nog net wat lichter verteerbaar dan de 6 maanden pap van bambix en als je die met vanille kiest heb je gewoon een lekker hapje. Maar het hoeft niet natuurlijk.

Je schema ziet er goed uit toch? De 16 uur fles wordt gewoon de groente hap/warme maaltijd met in het begin een half flesje erna tot ze een volledig 6 maanden hapje eet met aardappel etc. Als ze 6 maanden is kan je wat bambix fijne granen door de eerste fles doen die je dan later een bordje pap kan maken en de 12 uur fles wordt op den duur (7 maanden) een boterham met een half flesje melk. Om 15:00 uur doe je dan tzt een tussendoortje en een flesje thee en de 16:00 warme maaltijd schuif je naar 17:00 uur of later met om 19:30 zoiets de laatste (pap) fles.

Succes!

Charlie

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ons mannetje is ook 5 mnd.

hij krijgt nu:

7.30/8.00 fles 180+6 en 2 lepels rijstebleom
    9.30/10.00 fruit
    daarna slapen
    12.00 fles + 6 schepjes
    slaapje
    16.00 fles 180 + 6 schepjes
    17.00/17.30 groente
    kort slaapje
    20.00 fles 210 + 7 schepjes

's ochtends is Matthijs vaak wat hongerig dus vandaar een papfles. Wordt straks een bordje pap denk ik. Matthijs eet meestal de hoeveelheid van een half 4 mnd potje. Soms een hele. Flessen drinkt hij nog graag.

8. adi

adi Niet meer actief

Maar oefenen met eten doet ie toch al? Met groente en fruit? Op deze manier heeft het kindje van TS geen ruimte voor groente, maar krijgt wel een bord pap met rijstebloem dat voornamelijk loze maagvulling is, en amper voedingsstoffen bevat.
    En een bord pap tussen de middag wordt meestal gegeven als voorbode op een boterham. Maar ze hoeft toch niet gelijk met alles te starten? En oefenen met groente En fruit EN voorbereiden op een boterham tussen de middag?

Deel Deze Pagina