hoi hoi, even een vraagje weer voor mijn zus met haar dochter van 6,5 maand oud. sliep altijd goed van 19:00 tot 07:00 u (alleen vanaf 05:00 U vaak de speen geven, soms 1x , soms 5x). maar nu sinds een paar dagen wordt ze ook s'avonds een paar keer wakker en ook s; nachts is het om het uur raak. met de speen terugstoppen is het euvel niet altijd opgelost. Ze begint ook niet te huilen...maar wordt gewoon wakker. t nadeel is ook natuurlijk dat ze zonder speen niet in slaap kan vallen,dus dubbel zo vervelend natuurlijk!! is dit herkenbaar? en heeft de speen afleren effect op deze leeftijd? we zijn benieuwd.
Tandjes, sprongetjes, bijvoeding waar zeaan moet wennen? Hier om die reden bij beide kindjes na de krampjesperiode speen afgeleerd. Dus beide speenvrij en worden niet wakker voor de speen. Hier waren het fases met wakker worden door tandjes, sprongetjes etc. Allebei nu even kies/tand en sprongvrij en slapen van 8 tot 8 en van 9 tot 9. Dus wij zijn weer aan het wachten op de volgende fase ;D
hier nog eentje. Mijn dochtertje slaapt vanaf haar geboorte al de hele nacht door, nu ineens heeft ze dagen ertussen zitten dat ze om 4uur half 5 wakker word. Ik geef haar dan een flesje van 100cc en ze is zo weer weg. Misschien dat haar lichaam meer voeding of vocht gaat vragen dat ze wakker ervan word. Ik wist ook eerst niet wat het was, totdat ze op hield met huilen toen ze haar flesje zag. Succes!!