Hartje gestopt wachten op miskraam. Hoe ging dat?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nuage, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Helaas heb ik voor de 2e keer een missed abortion nadat het hartje met 8,5 week is gestopt met kloppen na eerder wel een goede echo gehad te hebben. Vorige keer heb ik hierna een curettage gehad en dit wil ik nu eigenlijk echt niet. Daarom heb ik nu gekozen voor afwachten.

Nu heb ik sinds vanmiddag opeens wat waterig bloed en voel het ook echt lopen zeg maar. Heb ook lichte buikpijn, beetje alsof je morgen ongesteld wordt. Is dit het begin? Ik neem aan van wel.

Heeft iemand er ervaring mee dat het toch vanzelf loskwam en hoe ging dat toen? Je hoort toch meestal dat het toch wel pillen of curettage werd uiteindelijk, ken bijna geen verhalen dat het vanzelf loskwam zonder problemen. Dus ik hoor heel graag hoe dat gegaan is. Wel ook een beetje van deze termijn, want een miskraam met minder weken heb ik ook al eens gehad dus dat weet ik wel een beetje.

2. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met een MA... maar ik wil je wel heel erg veel sterkte wensen..:(

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Meid,heb er nog steeds geen woorden voor:(
    Heel veel sterkte! X

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Thanks meiden. Ik voel me heel rustig. Ondertussen is het echt bloed geworden dus nu maar afwachten. Ik ben morgen jarig dus extra zuur, maar als ik maar niet die curettage hoef dan ben ik alsnog "blij".

5. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Heel veel sterkte, het is ook gewoon heel verdrietig.

Het is uiteindelijk toch voor je herstel het fijnste als je lichaam het zelf doet en het vruchtje vanzelf afkomt.

6. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ohh bah dat is zeker exrra zuur. Hopelijk zal je ondanks dit grote verlies toch nog een beetje een fijne verjaardag hebben. Die wens ik je in ieder geval wel. Dat het echt bloed is nu lijkt toch een teken dat het op gang komt. Wanneer heb je weer controle? Veel sterkte deze dagen!

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Morgenmiddag heb ik een echo maar als het morgen echt doorzet dan bel ik eerst wel even wat ze willen. Die echo is omdat de gyn graag wil zien hoe het eruit ziet ivm mijn geschiedenis met partiële mola. Maar als ik dan al midden in de miskraam zit kunnen ze denk ik beter afwachten.

8. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Oh bah wat zuur zo dichtbij je verjaardag...

Ik heb het natuurlijk laten gebeuren (zagen het met 10w, denk dat het rond de 8 is gebeurt). Ging op zich zonder problemen. Het is niet leuk en heel triest, maar vond het toch mooier dan in een ziekenhuis zelf. Nu was het thuis en konden we samen op ons gemak afscheid nemen en alles openzetten (de kraan zeg maar) als we wilde. Het begon bij mij met vloeien alsof je ongesteld bent. En een dag of 2 erna hevige krampen, waarbij dan extra dingen eruit kwamen en in de avond begon het ineens wel heel erg te krampen en toen gebeurde het. Je weet het gewoon als dat het is. Mijn buik voelde ook meteen anders. De krampen bleven nog wel een weekje ofzo doorgaan, af en aan. Paracetamol mag je gewoon pakken. De dokter kan evt wat voorschrijven als je wat sterkter wil hebben. Ik vloeide 4,5 week bij elkaar. Maar alles is er zelf uitgekomen. Heb 2/3 scans gehad en bij de laatste twee was alles weg. Bij de allerlaatste zagen ze dat m'n lijf alweer bezig was met bouwen daar binnen.
    Voor mezelf was het denk ik de beste keuze. M'n lijf heeft nu ook op zijn eigen manier alles kunnen doen. Het was een verschrikkelijke ervaring, maar zodra dat stuk gebeurd was kwam er rust, vrede. Heel vreemd. Een uur erna zaten we wat te kijken op de tv en weer te lachen. Zal het nooit meer vergeten. We zijn allemaal anders natuurlijk, maar zo ervaarde ik het dus. Ik moest wel in de gaten houden dat ik per uur niet meer dan 2 verbandjes vulde. Anders moest ik terug komen. Dus elke keer als ik verschoonde ging ik tellen en kijken hoeveel er per uur gebruikt werden.
    Mijn eerste ongesteldheid nu is ook de vreemdste die ik ooit gehad heb. Zeiden ze in het ziekenhuis al, dus is normaal.
    We zullen zien wanneer we weer gaan proberen. Geef jezelf iig de tijd om bij te komen etc. Als het natuurlijk gebeurt kan het zijn dat je 4-6 weken vloeit geloof ik. En werd verteld dat ik binnen 2 maanden weer ongesteld moest worden zodra het vloeien stopte. Het is netjes precies op tijd weer gekomen.
    Heel veel sterkte iig! En succes bij de scan!

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dankjewel Does81! Ik hoop dat het hier ook zo gaat dan. Ik verwacht nu in ieder geval de komende tijd dus te vloeien en hopelijk kan ik zaterdag gewoon naar m'n cursus toe maar ik zie het wel.

Na de curettage heb ik ook nog heel lang gebloed en veel pijn gehad (naweeën) dus voor mij had het wat dat betreft geen meerwaarde.

10. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Geen probleem! Ik hoop dat je er wat aan hebt aan mijn ervaring, mocht het verder natuurlijk kunnen gaan. Elke miskraam is natuurlijk weer anders, maar hopelijk helpt het!
    Nogmaals sterkte!

11. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    Heb ook eerst paar dagen buikkrampen gehad
    Daarna beetje bloeding na 2 dagen vruchtje verloren en paar dagen
    Nog flinke bloeding.
    Daarna werd alles weer rustig

12. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik kreeg donderdag de echo waarop bleek dat het hartje een week eerder was gestopt. En vrijdags had ik erg last van krampen en een pijnlijke rug en 's avonds is het los gekomen. Daarna nog een week gevloeid en toen was het zo goed als over.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh het kan ook sneller dus! Helaas is mijn ervaring met mijn lijf dat die zelden lekker meewerkt met dit soort dingen, maar er is hoop! Zit nu ik het ziekenhuis te wachten op de echo. Ben benieuwd, hopelijk mag ik afwachten. Dat hoor ik dan trouwens morgen pas want dan pas consult met de gyn..

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier had ik al snel bloedverlies .... 2 weken later verloor ik pas echt ons kindje :(
    Om vervolgens er 3 maanden over te doen voordat al het hcg eindelijk weg was, dus helaas hier ook een lichaam die het maar niet wilde loslaten.

Maar het verwerken vond ik wel fijn op deze manier. Ik heb het echt heel goed kunnen verwerken en het een plekje kunnen geven.

Sterkte meid ik hoop dat je lichaam het snel gaat oppakken want uiteindelijk wil je toch alles graag achter de rug hebben.

15. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi nuage,
    bij mijn eerste miskraam 11 weken hartje gestopt met kloppen.
    kwam er na een week vanzelf af begon ook met waterig bloed, na het stoppen met vloeien een echo gehad, alles was schoon.
    de tweede miskraam wilde ik weer afwachten heb 7 weken gewacht
    eigenlijk mag dit niet, maar zag zo tegen een curretage op. na die 7 weken medicijnen gekregen, maar die deden helemaal niets.
    dus toen toch een curretage, dat is me 100% meegevallen.

Deel Deze Pagina