6,5 week zwanger er nu al een buikje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dovaca, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dovaca

Dovaca Lid

10 okt 2008
    86
    0
    0
    Hallo allemaal,

Dit is gek.. Ik ben pas 6 en een halve week zwanger en nu al begin ik een buikje te krijgen. Nog merkwaardiger is het dat ik juist niet zoveel meer eet omdat ik zo misselijk ben, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Mijn vriend vind het ook bizar en zegt dat hij dat nog nooit gezien heeft: een vrouw die pas anderhalve maand zwanger is en nu al een buikje krijgt.

Hebben meer van jullie dit? Kan het ook aan obstipatie liggen? Ik kan ook een stuk minder goed naar de wc sinds ik zwanger ben..

Groetjes,
    Dovaca

2. vergiet

vergiet Lid

7 aug 2008
    55
    0
    0
    Hier hetzelfde. Ben nog maar net 6 weken en heb nu ook al een buikje. Ongelofelijk.Dat je wat minder goed naar de wc kunt geeft ook wel een wat opgeblazen buik.
    Ik heb ook het gevoel dat ik het niet tot 12 weken geheim kan houden. Ik ben zwanger van de tweede, misschien is alles wat slapper.
    Ik stond ook al vol verbazing voor de spiegel gisteren.
    Misschien gaat het in het begin wel heel snel en later wat meer geleidelijk.
    Geniet van je zwangerschap.

Liefs Vera

3. Dovaca

Dovaca Lid

10 okt 2008
    86
    0
    0
    Nou gelukkig, dan ben ik in ieder geval niet de enige. Bij mij is het wel de eerste..

Wie weet is het iets tijdelijks..

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey
    het kan hoor....!

Ik moest met 6 weken nu (tweede zwangerschap) al positiebroeken kopen.... vond het zelf belachelijk vroeg... maar t kon niet anders...

met 8 weken moest ik mn familie inlichten... want het was met geen mogelijkheid meer te verstoppen......

xxmona

5. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    heb hier al een week positiebroeken aan... ook de tweede en stevig aan het uitzetten...
    wel 8 kg afgevallen... dus het is echt 'lucht'.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je darmen gaan dan al wat opzetten, daar komt het van.
    Hebben wel meer dames last van. Hoewel... last? ;)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had met 5 weken dit al en ik wilde het gelukkig niet verbergen (veel te mooi nieuws om dat te doen) maar moest ook meteen positiekleding kopen het kan dus makkelijk hoor..

8. Matulessys

24 nov 2008
    22
    0
    0
    Groepsleiding Justitiele jeugd Inrichting
    Hallo daar,

Ook ik kan er bijna niet meer onderuit. Tweede op komst en de broekjes willen niet meer dicht. Nu had ik ook vaak strakke broeken aan, dus merk het extra snel. Zelfs de jongens op mijn werk hebben het al een paar keer geroepen. Eigenlijk ook wel leuk! Vindt het geheim houden toch wel erg moeilijk :(
    Maar ben er nog niet uit om het al aan iedereen te gaan vertellen. Als men het vraagt dan zal ik wel zeggen. Anders nog even proberen vol te houden :)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat zijn je darmen die omhoog geduwd worden.

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik zag het gister ook ineens, stond echt verbaasd voor de spiegel :confused:
    D8 nog, misschien is ie morgen weer weg, maar niet dus.

Vind het eigenlijk wel grappig dat h et zoo vroeg al begint dat buikje.
    Mn spijkerbroeken zitten nu ook te strak als ik zit..
    Als jullie positiekleding kopen, welke maat neem je dan? Je gewone maat of groter?
    Gr.

11. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Ik heb positiebroek in mijn eigen maat gekocht,want je kunt ze aan de zijkant stellen :D

12. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh wat handig :D
    Geldt dat voor al die broeken of is dit een uitzondering . Weet er echt nix van :)

13. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Volgens mij niet allemaal,je hebt ook met alleen elastiek zonder buikband.
    Ik vind die met buikband persoonlijk een hele verademing,dat knelt niet in je buik.
    Ik heb net 2 broeken van queen mum gekocht (spijker) en bevallen heel goed.Mijn moeder zei nog is dat een zwangerschapsbroek? zou je niet zeggen.
    Wel prijzig 80 euro per stuk ;)

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    bij de meeste zitten die knoopsteldingen wel in, ik vind die met buikband over je buik het lekkerst die ondersteunen heerlijk!

15. angeliquexxx

angeliquexxx Actief lid

30 okt 2008
    164
    0
    0
    hallo

ik ben nu zwanger van de tweede en heb ook al een dikke buik duurt niet lang meer en de mensen gaan dan het zien ze zeggen ook als je zwanger bent van de tweede dat je baarmoeder sneller gaat uitzetten

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier nog eentje.. net 8 weekjes en de knopen kunnen niet meer dicht,

bizar zeg mij werd verteld dat het buikje pas bij ongeveer 5 maanden te zien was.

17. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

Ik ben 10 wk zwanger van de tweede en nog weinig verandering zichtbaar hoor. Ik kan gewoon al mn gewone kleding nog aan. Mensen valt het alleen op dat ik ben afgevallen ( ben best misselijk). Heb 9 december de eerste echo, dus ik hoop dat alles goed is!

Gr, Non

18. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

ja.... en wellicht worden ze later toch te klein... :)
    ik ben begonnen met positiebroek maat 36 (mn eigen maat) en zit nu op positiebroek maat 40/42 :)

Was vorige zwangerschap ook zo.....
    dus koop niet tegelijk teveel broeken....!
    Je kunt nog altijd bijhalen als je wat "verder"bent....

19. Niet meer actief

Hier nog eentje die aan kan sluiten.
    Ik ben met 6 weken door de mand gevallen bij mijn ouders en zus... ze zagen mijn buikje! Is voor mij wel de vierde.
    Heb ook positiebroeken aan, puur omdat die niet knellen.
    Ik droeg altijd al wel aansluitende truitjes, maar heb nu wat wijdere aangeschaft :S

HOe ik ook mijn best doe, ik zie eruit alsof ik al ruim een maand of 3-4 zwanger ben... kan het bijna niet verbergen... zelfs mijn kinderen begint het op te vallen.
    Maar goed, de hormonen zorgen hier schijnbaar voor, je darmen zetten op en komen daardoor wat omhoog, ook lichte obstipatie werkt niet mee.

Aan de andere kant, als je straks wat verder bent is het weer heerlijk om met je bolle buik te pronken!

20. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    hi
    ik kan er ook over meepraten!
    het wordt moeilijker en moeilijker om het te verbergen.. nu begint die buik onderaan echt, onder de navel een echt ballonnetje te worden!
    is moeilijk en beetje ambetant omdat op het werk en vrienden het nog ni weten en ik net enorm veel was afgevallen voor we zwanger waren..

soit... als mensen me het zouden vragen zeg ik toch gewoon nee ;)

maar binnen een dikke maand kan ik het van de daken schreeuwen, kijk er al naar uit! :)

en idd, dan zal ik PRONKEN en die buik extra in de verf zetten, jippie :)

xxxxx

Deel Deze Pagina