wie herkent dit?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door FH90, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FH90

FH90 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 5 weken zwanger, we zijn erg blij!
    Maar ook bang... zit het allemaal wel goed? zal het goed gaan?

Eindelijk... na 1,5 jaar proberen hadden we begin deze week 3 positieve tests!

Ik merkte dat mijn tepels wat groter werden.. futloos gevoel.. maar ja, je gaat er op een gegeven moment standaard van uit dat het niets is, zelf bescherming denk ik..

maar goed, het was dus raak!!! Nu een week lang al menstuatie achtige krampjes.. niet erg.. maar in lichte mate.. merk het vooral als ik stil zit en er op let.. Verder nog steeds vergrote tepels en vlagen van duizeligheid..

Herkent iemand dit?

En wanneer bellen jullie naar de verloskundige voor de eerste afspraak? Wanneer volgt het luisteren van het hartje en waneer de eerste echo?

pff, spannend allemaal!! en zoooveel vragen...:(;););)

2. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het zit helemaal goed als ik die symptomen zo hoor... Een eerste kindjes is altijd spannend en zeker de pijntjes en dingetjes die daarmee gepaard gaan maar volkomen normaal hoor, je lichaam is zich aan het voorbereiden en hormonen beginnen z'n werk te doen

Je zal zo rond de 8 weken naar de verloskundige gaan. De ene VK maakt een simpele echo en de ander luistert alleen het hartje. Ze zal je vragen naar erfelijke ziektes, je lichamelijke historie e.d. verder beginnen ze met wegen en vanaf week 8 kom je elke 4 weken bij de VK, hier controleren ze altijd je gewicht en bloeddruk.

Je eerste echo is rond de 12 weken mits er niet eerder complicaties zijn waardoor je eerder kan komen.

Geniet er van!

3. stillygirl28

stillygirl28 Actief lid

20 okt 2010
    118
    0
    0
    Ons groot verlangen en grote wens een kindje, en e
    NULL
    Lieve FH: Allereerst van harte gefelicteerd!!!

Om terug te komen op jouw vraag. Ik ben zelf nu 6 weken en 1 dag zwanger. Herken jouw symptomen;) Vooral ook jouw gevoel heb ik mede. Is een achtbaan aan gevoelens en zo onwerkelijk. Ene moment geloof je erin en het andere moment twijfel je of het wel goed zit. Omdat je het ene moment minder voelt als het andere moment.

Mede heb ik afgelopen april een miskraam gehad helaas bij 8 weken dat bezorgt dan al helemaal de angst en onzekerheid pfff. Zijn killing weken de eerste weken. Maar ondanks dat probeer je te genieten wat moeilijk is geheel logische reactie van ons vrouwen zeker als het de 1e zwangerschap is net als bij ons.

Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik de echo op 8 weken. Nu krijg ik de echo bij 7 weken doen ze weekje eerder i.v.m vorige miskraam.

De zwangerschap loopt via het ziekenhuis i.v.m ivf. Maar bij spontane zwangerschappen bel je normaal meteen als je zwanger ben verloskundige krijg je een afspraak meestal rond de 8 weken.

Spannend meid volg je beetje mee lekker rustig aan hopelijk zijn de spannende weken snel om dat we kunnen gaan genieten:D;)

4. FH90

FH90 Niet meer actief

Dankjulliewel! Pff echt een rollercoaster.. soms voel je veel soms weinig.. ik ga maandag bellen.. spannend!! Gelukkig worden de symtomen herkend en is het niets geks..

5. FH90

FH90 Niet meer actief

Jij ook van harte!!! Leukleuk.. pff voor jou dubbel zo spannend!! Succes!!

6. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik ben nu 7 weken. De eerste weken had ik ook enorm veel buikpijn, de hele dag door. Precies of ik elk moment ongesteld kon worden. Ook af en toe eens een steek. Echt een scary gevoel he, niet leuk! Maar ik hoorde van veel vrouwen dat dit komt omdat je baarmoeder aan het groeien en voorbereiden is. 'Bandenpijn' heet het eigenlijk. En ook door al die hormonen zou het komen. Nu heb ik af en toe nog buikpijn, maar al veel minder. Het is nog maar 1 of 2 keer per dag...

7. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Gefeliciteeeeeeeeeeeerd :D
    met 7 weken mag je al een echo doen. het is niet aan te raden maar velen doen het al. je kan dan het hartje vaak al goed horen kloppen.
    maar meestal tussen de 8 en de 10 a 12 weken.

werd mij verteld ik ben met 7 a 8 weken gegaan. maar dat was omdat we toen bloedde als een runt en naar het ziekenhuis gegaan waar dus de miskraam aan het doorzetten was en we het hartje niet hoorde kloppen :'( het zat daar gewoon en rond 5 u sochtends zagen we op een tampon ( Sorry voor de details ) de kleine zitten.

Niet alleen je baarmoeder maar ook je anderen ingewanden gaan ruimte maken voor de baarmoeder. dus die krampen zijn heel normaal. Mijn moeder zei dat ook. alleen als ze erger en erger worden zou ik wel even gelijk de vk bellen maar als het steeds minder word zou ik me niet zo druk maken.

xx

Deel Deze Pagina