Hallo dames, vandaag positief getest met in scherm 1-2 weken zwanger. Mijn eerste dag laatste menstruatie was 1 november, dus volgens verloskundige zou ik eind december 8 weken zwanger zijn. Zelf weet ik dat mijn eisprong veel later was en dat ik daarom dan pas byna 7 weken zou zijn dan. wellicht krijg ik dan alleen een zakje te zien. Dit was bij mijn eerste ook.. en heb dit toen niet als spannend of vervelend ervaren. Nu ben ik alleen wel meer bewust dat een zakje kwetsbaarder is en nog niks zegt. Afspraak staat wel gepland. Vraag is nu moet ik afzeggen of gewoon gaan? Wat zouden jullie doen?
Ik zou niets doen... Alle echo's tussen 6 en 7 weken gehad, en altijd was er wat te zien.. Zelfs kloppend hartje.
Met 7 weken zie je wel meer dan alleen een zakje Dan hoor je al een (al dan niet herkenbaar) garnaaltje te zien met hartslag. Met 5+6 zag ik een stip met knipperende stip. Zat verder geen vorm in maar t was wel een embryo!
Gefeliciteerd! Ik zou de afspraak gewoon laten staan, als je dan een week of 7 zwanger bent dan zie je echt al wel een vruchtje met een kloppend hartje.
Hier met 7.2 al een mooie echo met kloppend hartje Met 6.2 wk ook kloppend hartje Ik zou de afspraak laten staan. Je moet met 7+weken echt al een kloppend hartje kunnen zien.
Toen ik dat tegen mijn vk zei, heeft ze op basis van mijn eisprong gepland op 8 wk (was dan volgens mijn menstruatie zogenaamd 9 wk). Ik heb het dus aan haar gelaten, is ook een optie Maar zoals anderen al zeggen, moet er wel al genoeg te zien zijn op zich.
Allereerst gefeli met je positieve test! Volgens jouw berekening zou je 31 december 9 weken zwanger zijn (en geen 8) Maar hoe dan ook: een kloppend hartje zou te zien moeten zijn vanaf 6,5e week, dus ik zou zelf de afspraak gewoon laten staan
Ik zou ook de afspraak laten staan. Met dat termijn zie je al wel een vruchtje en zeker een kloppend hartje
Weet je ook wanneer je eisprong was?? Stel dat je eergisteren 7 dpo was tijdens de test (dus 3 wkn zwanger), dan ben je op 31 december 6+3 wkn zwanger. Wanneer precies heb je de echo gepland staan?
Ff teruggelezen 25-11 posi ovu. 27-11 je eisprong. Op de testdatum 7-12 was je dus 10 dpo (3+3 wkn) en dan ben je met de echo op 30-12 dus 6+5 wkn zwanger. Vaak zie je dan al een vruchtje met mooi kloppend hartje Ik zou de echo laten staan.
Hier een echo laten doen met 6 weken destijds. Knipperlichtje (mazzel was net begonnen) en op de goede plek (belangrijkste voor mij).
echt bedankt! Ik laat m nu met gerust hart staan, dankje. Hoe zit dat trouwens met de 27e eisprong? Is dat altijd pas 2 dagen later dan?
Je eisprong is 1-2 dagen na de positieve ovu test. Je kan dan beter uitgaan van 2 dagen voor evt te vroeg testen enzo
Ik denk dat je moet doen wat bij jou het fijnste voelt. Als zo’n vroege echo je niet onzeker maakt, lekker gaan.