hebben meer mensen hier last van?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by yellowstar, Jan 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yellowstar

Jun 30, 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en sinds 3 dagen kan ik niks meer binnen houden. Loop alleen maar te spugen :(. Hebben meer mensen hier last van? Of moet ik me zorgen maken.

Al vast bedankt voor jullie reacties.

2. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Kan een buikgriepje zijn, maar als je geen diarree hebt, of darmkrampen, koorts/verhoging, dan lijkt het me eerder hormonaal.

Overmatig spugen en ernstige misselijkheid tijdens zwangerschap heet hyperemesis gravidarum en is een reden om vandaag nog naar huisarts te gaan. Je kunt snel uitdrogen en krijgt afbraakproducten in je bloed (ketonen) die slecht zijn voor je kindje, zeker als je echt niets meer binnen houdt. Dan is medicatie en eventueel infuus noodzakelijk!

Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap hyperemesis gravidarum gehad en begon met 5 wkn van de ene op de andere dag heftig te spugen. Begint meestal tussen 4-8 wkn zwangerschap. Heb maanden medicatie nodig gehad om niet uit te drogen.

Ik zou dus vooral niet te lang aanzien en hulp zoeken!

3. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

May 3, 2013
    328
    0
    0
    Als je echt niks binnen houdt dan zou ik even langs de huisarts gaan zoals hierboven al is gezegd.

Ik heb er ook even last van gehad, maar gelukkig is het nu maar 1x per dag dat er een klein beetje uit komt en soms ook dagen dat het er netjes in blijft maar gewoon alleen bij kotsmisselijk blijft.

Ik eet voorzichtig.
    Dus een aantal keer per dag kleine beetjes en veel water drinken tussendoor. Ik pas vooral op voor zware maaltijden want die komen er bij mij gelijk terug uit.

Heb je al geprobeerd om wat lichtere dingen te eten en kleine hoeveelheden verspreidt over de dag?

4. yellowstar

Jun 30, 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink veel water dat blijft binnen, ook beschuit met thee dat blijft ook binnen. Maar al het andere komt er weer uit zoals fruit. Ik dacht zolang ik vocht genoeg binnen krijg... maar anders bel ik toch maar even denk ik.

5. yellowstar

Jun 30, 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb overigens geen koorts, diarree of buikpijn oid.

6. yellowstar

Jun 30, 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels contact gehad, mijn ketonen waren nog goed. Ik moet het nu even in de gaten houden. Bedankt voor jullie advies.

Share This Page