Intake + echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ladyb, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyb

ladyb Lid

4 jan 2015
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger.
    Morgen heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Zij noemden dit aan de telefoon een intake-gesprek, maar ik ben er van uit gegaan dat bij de eerste afspraak ook gelijk de eerste echo is.
    Nou zei mijn huisarts dat de eerste echo met 8 weken is, maar ik hoorde van iemand anders weer dat de eerste afspraak echt alleen een intake is. Op de site van mijn praktijk kan ik hier niet echt duidelijkheid over vinden...

Hoe is dit bij jullie gegaan? Eerst een intake, en dan een afspraak maken voor de eerste echo? Of allemaal in 1 afspraak?

Groetjes :)

2. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Eerst een intake, dan pas een afspraak voor een echo/
    Is niet leuk, duurt lang maar is niets aan te doen :)

3. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Ik had eerst een afspraak bij de ha die vertelde dat ik een verloskundige uit mocht zoeken, daar dezelfde middag nog naartoe gebeld om een afspraak te maken. Ik wist niet precies hoever ik was .. Dat ook aangegeven, de week erop hadden we een afspraak, eerst kennis gemaakt en de meeste gegevens doorgegeven en er werd een echo gemaakt om te kijken of ik daadwerkelijk zwanger was en alles goed was, dat was ook het geval gelukkig! 2 weken erna weer een afspraak (voor een beter termijn te stellen) en dat was ook keurig naar termijn, de 3e afspraak werd er gelijk een officiele termijn echo gemaakt met het daarbij behoorende intake gesprek :D

4. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bij mijn vk praktijk is de termijn echo gekoppeld aan de intake. Daarvoor (tussen de 8-10 weken) krijg je een echo om te bepalen of de zwangerschap intact is.
    Het komt inderdaad ook vaak genoeg voor dat je eerst de intake krijgt en later voor de eerste echo terug moet komen.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij mijn verloskundige krijg je normaal gesproken eerst de termijnecho en dan 2 weken later de intake.
    Ik kreeg met 7 weken een vroege echo en daardoor krijg ik de intake en termijnecho tegelijk met 10 weken.

6. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    bij deze zw was het intake+echo. Toen ik zwanger was van mijn zoontje was het eerst intake en een paar dagen later een echo. Dit zijn trouwens 2 verschillende praktijken. Het ligt dus echt aan de vk praktijk.

7. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Hier alleen intake, echo pas later

8. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Hier kreeg ik met 7 weken de intake en een inwendige echo, en met 12 weken een termijn echo. De eerste echo was trouwens niet op indicatie maar die kreeg je gewoon bij deze vk.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier ook de intake met 9 weken en gelijk een echo. Met 13 weken tijdens de combinatietest was ook gelijk de termijnecho.

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Mijn intake was met 7+6 en dat was ook gelijk een echo.
    Dit is in principe een cadeautje van de verloskundig, dit zijn ze niet verplicht. De verloskundige betaalt ook de echo zeg maar.

Paar dagen daarvoor ook een echo gehad maar dat kwam omdat ik me ineens heel leeg voelde en niet meer zwanger.
    Kon toen diezelfde dag nog langs komen voor een snelle echo en maandag mochten we nog eens kijken omdat ze die tijd toch hadden ingepland.

Er zijn heel veel verloskundige waarbij de eerste echo ook gelijk de termijnecho is. Dus tussen de 10-12 weken.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik denk dat het per verloskundige verschilt. Hier krijg je met 8 weken een echo en dan word er een afspraak gemaakt voor de intake en termijnecho.

12. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Hier doen ze eerst een intake rond de 8 weken en plannen dan pas de termijnecho. Alleen wanneer daar een specifieke reden voor is (voorgeschiedenis oid) krijg je een eerdere echo maar dan nog doen ze graag de intake eerst.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier is het officieel de eerste echo met 8 weken en dan met 12.
    Ik kreeg er bij de gyn 1 met 7,5 en bij de intake ook 1, met 9,3. Daarna nog de termijnecho met 12. Vond t ook apart, bij mijn eerste zwangerschap was dat niet zo.

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier krijg je de eerste echo met 10-11 weken met aansluitend de intake. Ik had met 8 weken een echo i.v.m. met een eerder miskraam en dat was echt puur en alleen een korte echo. Toen alsnog de 'gewone' termijn echo+ intake

15. Sabrinakenneth

Sabrinakenneth Bekend lid

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    bij ons gelijk beide

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    het verschilt echt of je VK ook beschiking heeft over een echoapparaat en zelf de echo's maakt.
    Ik had een intake met 8 weken en daar werd de afspraak voor de terwmijn echo gemaakt.
    In Haarlem is het standaard dat geen enkele VK een echoapparaat heeft en je dus naar een echopraktijk gaat die samenwerkt met alle VK praktijken.
    Standaard daarbij is tussen 10-12 weken termijn en de 20 weken. Alles voor de 10 weken is op eigen kosten, tenzij dit in het ziekenhuis gebeurd.
    Als alles goed is en je geen indicatie hebt voor extra echo's krijg je er hier dus maar 2. Evt twijfel kun je er meer krijgen. Zo heb ik in week 32 + 35 nogmaals echo's gehad voor placenta lokalisatie en ligging van het kindje, maar zo groot als je kindje is zijn de plaatjes ook niet mooi/duidelijk meer :)

17. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik had het op dezelfde dag. Maar bij mij was het ook omdat we niet precies wisten hoe ver ik was omdat het door de pil is gegaan. Dus denk dat je niet zoveel aan mijn antwoord hebt.. :)

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Verschilt per praktijk. Je krijgt sowieso een echo tussen de 10 en 12 weken. Sommige VK's doen dan bij de intake of in ieder geval eerder dan 10 weken, gewoon om te kijken of je inderdaad zwanger bent en het hartje klopt. Bij ons was dat rond 7/8 weken. Dan met 11 weken de officiele termijnecho en de 20 weken echo. Maar goed, niet iedere praktijk doet dat, sommigen wachten gewoon tot de termijnecho.

19. lovejay

lovejay Bekend lid

19 sep 2014
    728
    455
    63
    Hier met 9 weken intake en echo gehad en nu morgen een 2e echo voor exacte meting Maar die krijg ik ook van de Vk.

20. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    bij mij werd wel meteen een echo gemaakt bij de intake

Deel Deze Pagina