Hallo meiden, ik ben vandaag 11 weken en 2 dagen zwanger ( moet mijn banner nog even aanpassen ) Tijdens de eerste echo, 7 weken hebben we helaas geen hartje gehoord. Gister een echo gehad en weer geen hartje gehoord. Dit kan te maken hebben met het feit dat de echo's zijn gemaakt in de fertiliteitskliniek waar wij lopen en dat er wellicht geen geluid op dat apparaat zit. Waarom zou dat ook want eitjes maken weinig geluid Maargoed ik heb dus tot op heden nog geen hartje gehoord. Wel armpjes en beentjes zien spartelen en een kloppend hartje gezien uiteraard. Nu lees ik op internet dat er doptones zijn, met zo'n ding kun je ook het hartje horen. Ik ben benieuwd naar ervaringen, is dit wat? Je kunt natuurlijk ook gewoon zo'n toeter gebruiken maar dan kan ik niks horen Dus wat zijn jullie ervaringen hiermee? Liefs mij
Verschillende echoscopisten hebben mij verteld (al zijn de meningen daar weer over verdeeld) dat het hartje laten horen op zo'n vroege termijn een belasting zou kunnen zijn.... Denk dat het dezelfde reden is, dat vk's ook adviseren om niet te luisten voor die 12 weken.... A. omdat ze het vaak nog niet kunnen vinden wat stress veroorzaakt. B. omdat ze dus niet precies weten of het in zo'n vroeg stadium schadelijk is.... (kreeg het advies dus ook vorige keer van de vk hier op de site omdat ik schreef dat ik met 8 weken al kon zelf kon horen, om dit niet meer te doen) ikzelf heb dus ook zo'n angelsound en hoorde nummer 3 dus erg vroeg.... Deze heb ik echter in het begin regelmatig niet gevonden.... (ligt ook helemaal naar achter) tja het is maar net hoe je erzelf mee omgaat.... Sommigen raken gelijk in paniek.... en tja dan is een angelsound niet echt "rustgevend".... ikzelf luister ook maar af en toe...(sommige zeggen dat het irritant voor de baby is) en niet voor mezelf, maar voor de andere kindjes.. "even baby luisteren"...
Ik heb wel een angelsound gekocht en er geen moment spijt van gehad. Zou alleen nog wel even wachten, met 11 wkn is er niet altijd al iets te horen via de angelsound. Ik heb hem met 14 wkn gekocht en kon toen het hartje duidelijk horen!
Ook ik heb een Angelsound in huis en moet zeggen dat het mij alleen maar rustig heeft gemaakt! Ik ben een enorme stress-kip en vond het in het begin zo moeilijk dat ik nog niks 'voelde' of 'merkte'. Door even de Angelsound op mijn buik te zetten en de hartslag van ons kindje te horen was ik weer gerust gesteld. Nu moet ik er inderdaad wel bij vermelden dat ik het hartje makkelijk kon vinden want ik ken ook sommige verhalen van vrouwen die juist in de stress schieten als ze het hartje niet kunnen horen. Ik gebruik de Angelsound zeer regelmatig en luister dan 10 sec. Zodra ik het 'ritme' heb gehoord is het goed en volgens de VK is dit ook prima en niet schadelijk!
Ook hier een Angelsound (geleend van een vriendin). Ben er superblij mee en kon vanaf 9 weken het hartje al vinden (maar dat is erg vroeg hoor!). Je kunt alleen zo'n ding gebruiken als je realistisch blijft en niet in paniek raakt als je het hartje nog niet kan vinden, of na het wel gevonden te hebben het even kwijt bent... Voor mij is het echt een geruststelling en een bevestiging dat er echt iets in mij groeit!
Ik heb ook een angelsound, ben er altijd erg blij mee. De eerste zwangerschap gebruikte ik hem wel veel meer, deze keer voelde ik de baby al met 12 weken dus heb ik hem weinig gebruikt
Hier ook een gebruiker van de Angelsound. Omdat ik veel complicaties heb gehad in het begin, heb ik met 14 weken de angelsound gekocht. Het heeft mij absoluut geholpen tijdens de onzekere periodes. Ik zou het zeker missen als ik het niet zou hebben. En nu met 17 weken.. hoor ik niet alleen het hartje maar ook het klontsen van water en bewegingen. Echt heel erg grappig.
Angelsound hier, bij al mijn kids gebruikt en ze zijn prima gezond ter wereld gekomen Nu hoorde ik het al bij 8 en een halve week, bij de eerste pas rond 13 weken. Maar toen was ik nog onervaren. En je moet inderdaad niet meteen in de stress schieten als je het niet hoort. Gewoon ff een half uurtje iets anders gaan doen en het dan nog eens proberen. Voor mij erg geruststellend, want ik heb veel miskramen gehad en vond het doodeng. Als ik me onzeker voelde luisterde ik altijd even en dan was ik weer gerustgesteld.
Ook ik heb de angelsound gekocht en heb er geen moment spijt van gehad. Ik had hem rond de 10 weken binnen, maar het duurde nog zeker tot 11 weken of 12 weken dat ik het hartje heel zachtjes kon horen. Ook niet eens altijd. Ik raakte dan niet in paniek, want ik wist dat het eigenlijk vanaf 14 weken beter te horen zou zijn. Soms moest mijn blaas vol zijn en soms leeg om het hartje te horen. Volgens mijn gyn en echoscopiste kon het weinig kwaad. In het begin deed ik het om de dag, en later zelfs elke avond. Steeds maar een minuutje ofzo. Nu doe ik het alleen als het kindje heel rustig is geweest en als ik bijna geen schopjes heb gehoord. Ik kan het zeker aanbevelen als je niet te snel in de stress gaat schieten als je het niet meteen hoort.
Heb bij mijn eerste de angelsound gekocht en het hartje na lang en goed zoeken voor het eerst kunnen horen rond 9 weekjes. Nu bij de 2de hoorde we hem al rond 7,5 week precies. Denk toch is proberen en ja hoor!! Heel duidelijk het treintje te horen.. met echo. Bleek achteraf dat het er 2 waren op dat moment. En nu is het er weer 1. Vanishing twin. Maar de angelsound ik vind het een heerlijk apparaat. Geef altijd alleen wel 1 tip mee, vind je hem niet dan niet paniekeren en een uurtje later of de volgende dag nog keer proberen. als het zo klein is dan kan het diep achter je schaambot richting je rugkant liggen en dan kom je der niet bij... dus niet paniekeren als je hem niet hoort. Nooit. Vertrouw je iets niet dan vk bellen. maar niet aan de hand van ik hoor het hartje niet met de angelsound. Ik vind het een super ding Tot dat ik de eerste elke dag voelde heb ik hem gebruikt. Daarna niet meer en dat gaat nu met nummer 2 ook gebeuren
ik heb ook een angelsound geleend van een vriendin en vind het ook wel fijn dat ik er een heb maar als je hem niet hebt dan is het denk ik wel een stukje rustiger omdat je dan simpelweg niet kan luisteren. ik heb gevraagd aan de gynaecoloog of het schadelijk is en dat is het absoluut niet alleen adviseert hij het niet om te gebruiken voor de 20 weken omdat het kindje nog zo beweeglijk is in je buik zodat het soms lastig is om het hartje te vinden. daardoor hebben ze al heel veel stressige zwangere vrouwen gezien op de poli.