Ik zou proberen gewoon water te geven bij het fruit. Onze dochter krijgt water of diksap (meer water met een drupje diksap erin)
Tijden zijn benadering, wij voeden grotendeels op verzoek en ze heeft zelf zo haar schema geregeld en/of ze gaat mee met het schema van de rest van t gezin. Als ze s avonds of s nachts wakker wordt, krijgt ze gewoon een extra fles..
Hier gaat het zo, ze is nu 4 maanden. 6u-7u fles 210ml 10u30-11u groentehapje 150gr 15u-16u fles 210ml 19u-20u fles 210ml 23u-23u30 fles 210ml met rijstvlokken. Vanaf volgende week gaan we de fles om 15u-16u vervangen door het fruithapje!
Omwille van de reflux en krampjes heeft m'n ons aangeraden om op 3,5 maanden te starten met groentepap. En ons meisje was er klaar voor, dat was duidelijk, na 3 dagen at ze de hele 150gr op en was een flesje niet meer nodig. Ze kan hiermee 4u tot 5u verder. Zij krijgt ook al flesjes van 210ml omdat ze niet genoeg had met 180ml. Alles gaat vlot naar binnen. En nu na 4 weken groentepap mogen we starten met fruitpap ter vervanging van een flesje. Dit om de reflux nog beter onder controle te krijgen, zodat we de medicatie volledig kunnen weglaten. We hebben ze reeds voor de helft kunnen weglaten, hoera!
Wij zijn met 4 maanden begonnen met bijvoeden en dat gaat er goed in. Ons schema is nu: 7 uur 180+6 9.30 uur fruithapje + water 12 uur brood en fles 150+5 15 uur yoghurt + water 17.30 uur 200 gram avondeten 19.30 180+6 Op den duur dronk ze steeds minder van de fles in de middag, dus zijn we yoghurt gaan geven, soms met een koekje gekruimeld erdoor.
Mijn zoon is nét 7 maanden en dit is zo'n beetje ons schema: 08:00 fles 180 9:30 fruithap 12:00 broodje+diksap 15:00 fles 180 18:00 avondeten 20:00 fles 210 Ging hier gelijk prima 1fles eraf! Vaak moet je het gewoon proberen, gaat t niet dan wacht je nog een weekje, probeer je het dan weer toch?!
Ik ga ook eerst afwachten tot we gaan beginnen met brood (waarschijnlijk volgende week ergens) en als dat goed gaat langzaam afbouwen naar 3 flessen. Ik heb nog een vraagje over het groente hapje, ik geef vers gepureerde groenten, soms met aardappel erdoor maar niet elke dag. Ik ben bang dat ze soms te weinig heeft aan alleen de groenten. Geven jullie al meer producten zoals rijst, pasta, vis of vlees? En hoeveel gram geven jullie of geven jullie voornamelijk kant en klare potjes? Ik moet er wel bij zeggen dat wij langzaam opbouwen omdat onze dochter zware maaltijden niet goed kan verdragen, zoals pap en banaan. Dat komt bij haar omhoog waardoor ze er al bijna in is gestikt dus ik ben wel een beetje voorzichtig met haar eten.
Ik doe wel groenten, met een aardappeltje er doorheen en dan een half plakje kipfilet superklein snijden en die erdoor. Maar hij heeft ook wel eens een stukje zalm gegeten, gewoon fijn gemaakt met een vork en dat door het eten. Pasta ook wel eens gedaan, gewoon fijn gemaakt en met groeten. Rijst heb ik nog niet gegeven.