Hoi Dames... Sorry voor weer een nieuw topic en ik weet ook wel dat ik gewoon nog een weekje moet wachten, maar ik zit weer in de zenuwen. Ben ik eindelijk zwanger, en had ik vanochtend de eerste officiele echo, met 6wk en 5 dg, kan hij het hartje nog niet zien-horen...maar hij zag al wel in het vruchtzakje ( heet dat zo ) een dooierzakje... Geen idee waar hij het over heeft, zeker ook omdat ik in Duitsland woon, en dit dus alles via google moet vertalen, maar op het echo fototje is een grote zwarte vlek te zien, dat is volgens de computer 6 wk en 6 dg, en daarin is een klein wit rondje. Gyn. zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, natuurlijk kan hij niet uitsluiten dat het fout gaat, maar een dooierzakje is alvast een heel goed teken... Klopt dit?? Dan nog even over mijn voorgeschiedenis, heb aan het begin van de zwangerschap in het ziekenhuis gelegen i.v.m. overstimulatie na de IVF. Toen heb ik met 4 wk 5 dg een echo gehad, waarop hij het vruchtje ook al heeft gezien, dus het is tot nu toe goed gegroeid. Mijn buik is ook nog vol met vergroote eierstokken en eiblaasjes, en mijn baarmoeder ligt dus vrij ver naar achter en ingepakt. Aangezien het hartje nog zo klein is, kan het zijn dat de echo golven dus niet goed door kunnen dringen was zijn verklaring nog, toen ik vroeg of je het niet al lang had moeten kunne horen... Wat denken je-jullie hiervan?? Hoop zo dat het allemaal goed komt...
De dooierzak is een soort aanhangseltje waar het embryo voeding uit haalt voor er een navelstreng is (geloof ik..), het verdwijnt uiteindelijk weer. Anders misschien even op wikipedia zoeken). Ik vind zijn verklaring op zich wel redelijk klinken, maar kan me goed voorstellen dat je hem een beetje knijpt! Wanneer heb je de volgende echo? En was dit in of uitwendig? Succes, ik duim voor je!
ik ben een goede voor dit soort topics, want zie mijn banner!!! Ik wist precies hoe lang ik zwanger was (eisprong) en met 6w1d had ik een lege vruchtzak van 5w2d, en geen dooierzakje of vruchtje. Moest rekening houden met een miskraam en de gyn hoopte dat ik misschien een week minder ver was. Bij 7w2d (mijn termijn adhv eisprong) was alles in orde, en met de 12 weken echo ben ik zelfs 5 dagen vooruit gezet. De gyn kon het niet verklaren en ik noem het mijn WONDER! Dus, er is zeker een goede kans! maar ik weet dat het een hele lange week voor je zal zijn! succes!
Ik had een echo met 6+1 week volgens de echo .. Er was een piepkleinvruchtje tezien van 50 mm wat overeen komt het aantal weken zwangerschap helaas was er nog geen hartslag te zien .. Met 6 weken hoef je ook nog geen hartje te zien dat moet zeker pas in de 8ste week ... (ook al gaat ie natuurlijk eerder kloppen)... Wanneer krijg je je volgende echo ??
ow THX ladiez...ja, het zal een lange lange week worden... ook omdat ik het nog altijd rustig aan moet doen vanwege de vergroote eierstokken... maar ja, lekker buiten zitten met een boek, en hopelijk gaat de tijd snel... Rosao, krijg op het moment altijd een inwendige echo...volgende echo is dinsdag over een week, dan ben ik 7 wk 6 dg. Taliaa...wat een wonder jouw verhaal, geniet er maar dubbel en dwars van...
Ik zit in hetzelfde schuitje alleen morgen is mijn week wachten voorbij. Zaterdag de 19e heb ik een inwendige echo gehad omdat ik iedere keer bloedverlies heb en daar aardig onzeker door ben. Ik was toen 6 weken en 1 dag. We zagen nog geen hartje maar wel een vruchtzakje met iets er in waarvan de gynaecoloog zei dat ze zich nog geen zorgen maakte. Morgen om 10.10 uur mag ik voor mijn tweede echo en hoop dan een kloppend hartje te zien. Ik kan je vertellen dat ik superzenuwachtig ben vanwege het bloedverlies. Het ene moment ben ik namen aan het verzinnen en het andere moment ben ik met mijn man aan het overleggen wat ik moet doen, curretage of pillen als het een ma zou zijn. Sterkte.
Heeft hij nu wel een vrucht gezien ??? Want een vrucht moet er wel zijn met bijna 7 weken. Je zegt dat er een vruchtje was met 4+5 weken, maar dat lijkt mij zowat onmogelijk, aangezien er dan vaak alleen nog verdikt slijmvlies is en/of een (lege) vruchtzak. Ik ga duimen dat je over een week een perfecte echo hebt!
AstridDi, wat bedoel je met vrucht?? Met 4wk5dg heeft hij idd. al iets gevonden in mijn baarmoeder, Weet niet precies of je dat al vruchtzakje noemt. Had verdikte slijmvlies en dus een klein kwart stipje erin. Dat is nu gegroeid, en 1,96 cm groot. Daarin zit dus weer het kleine witte stipje wat hij dooierzakje noemt. Ow, spannend voor je Stoffeltje, bij de volgende echo ben ik dan ook 7 wk en 6 dg. Hoop dat je een goed voorbeeld zal zijn...
novmama, sorry, heb in eerste instantie over je berichtje heengelezen...maar dat klinkt ook logisch... Wanneer krijg jij nog een echo?? leuk dat jij en stoffeltje gelijk op gaan...hopelijk zijn jullie goede voorbeelden voor me...
Met vruchtje bedoel ik het vruchtje/kindje! Wat jij nu zegt over de echo bij 4+5 weken is dat je dus dat zwarte zag! Dat is geen vruchtje maar het vruchtzakje! Met de nieuwe echo zag je weer die vruchtzak (nu goed gegroeid) en daarin een witte ring, dat is idd het dooierzakje waar het vruchtje/kindje zich mee voed de komende weken! Maar vaak moet dan het kindje/vruchtje ook te zien zijn (ook wit)! Zag je nog meer behalve die witte ring in de zwarte vruchtzak zitten ?? (ook iets anders wit)
nee...zag verder niks... de zwarte zak, en een wit-grijs vlekje erin, waarin 2 fellere witte streepjes te zien zijn...dat is alles...
hmmm...kreeg een beetje angst na je vraag...en heb een beetje gegoogled...dan lijkt mijn foto toch wel op veel van de google foto's. nou ja, kan niet anders doen als afwachten, en horror en goede verhalen en aflopen lezen...
Mijn echo's: 5 weken: zwart rondje (vruchtzakje) 6 weken: Zie album, een wit boontje met kloppend hartje. Misschien is de innesteling later geweest waardoor er nu nog weinig te zien was? Ik hoop dat je tijdens de volgende echo een mooi hartje ziet kloppen!
ow, ja, ik zie het denk ik... een vaag rondje en een boontje eronder, toch?? hmm, dat zie je bij mij dus niet...en als ik het google zie je het ook niet op alle foto's... volgens de computer ben ik aan de hand van de grootte van het vruchtzakje 6 wk 6 dagen, dat klopt dus best wel. Maar ja, als die dus leeg is of alleen een dooierzakje heeft... Ik heb een IVF gehad, dus het is heel makkelijk te berekenen hoever ik ben. grgrgr....zo lang nog wachten en hopen...
Ik weet eerlijk gezegd niet wanneer je precies wat moet zien maar ik had een echo met 6 weken en 6 dagen waarop al een vruchtje met kloppend hartje was te zien. Zelfs via een uitwendige echo. Volgens mij moet met 7 weken er wel een hartje te vinden zijn maar ook dat weet ik niet zeker. Ik hoop heel erg voor je dat er volgende week gewoon een mooi kloppend hartje te zien is!!
toen ik zwanger was van mijn dochtertje nu 2 jaar had ik met 6 weken buikpijn zodoende dat er een echo gemaakt werdt ook daar was alleen een dooierzakje op te zien het was mijn eerste en ik had geen idee van de hoe en de wat er werdt een week later nog een echo gemaakt om te kijken voor hart actie die was er met 7 weken nog niet en eerlijk gezecht kon ik ook niet zien of er uberhoupt een kindje op te zien was het was allemaal heel vaag, pas met 8 en half week was er een duidelijk boontje waar hart actie op het beeld verscheen. dus misschien heeft het bij jou ook wat tijd nodig sterkte iniedergeval
Ha dames, Hier vanmorgen een kloppend hartje gezien en alles loopt precies volgens schema. Hiep hiep hoera.
Stoffeltje wat een geweldig nieuws.... Kan me voorstellen dat er een grote last van je schouders is gevallen...
Wij hebben met 6 weken en 5 dagen ook een echo gehad. Toen zagen we duidelijk een hartje kloppen. Ik hoop dat jullie straks gewoon een goede echo hebben Nikita!